Genskabe slettede billedfiler (på
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 23-12-08 22:29

Hej

Jeg har et lånt kamera hvor der er blevet slettet nogle billeder jeg
gerne vil have.
Jeg mener ikke at kortet er blevet overskrevet af nye billeder, så de
slettede billeder skulle vel være der endnu. Kortet skulle ikke være
blevet formateret.
Engang havde jeg Norton (tilbage til OS 9) hvor jeg kunne unerase.

Kan jeg gendanne det "tabte" og hvordan.

Jeg har OS 10.5.6. og ikke nogle specielle gendan-programmer (så vidt
jeg ved).

På forhånd tak.

Michael C.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 24-12-08 00:03

Michael Corfitsen skrev:
> [...]
> blevet formateret.
> Engang havde jeg Norton (tilbage til OS 9) hvor jeg kunne unerase.
>
> Kan jeg gendanne det "tabte" og hvordan.

Muligvis. Allerførst så lav en kopi af kortet som det er nu, med
diskværktøj så du har det du har nu. Er du heldig kan det være at der
kan reddes noget af folk dygtigere end dig og mig, men tag først en kopi :)

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 24-12-08 08:22

> Muligvis. Allerførst så lav en kopi af kortet som det er nu, med
> diskværktøj så du har det du har nu.

Ja, men får jeg de slettede filer med?. Størrelsen af kopiet tyder ikke
på, at det er tilfældet.
Michael C.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 24-12-08 08:27

In article <1isf9wk.avt0ka7voy1sN%michael-corfitsen@stofanet.invalid>,
michael-corfitsen@stofanet.invalid (Michael Corfitsen) wrote:

> Kan jeg gendanne det "tabte" og hvordan.
>
> Jeg har OS 10.5.6. og ikke nogle specielle gendan-programmer (så vidt
> jeg ved).

http://www.macupdate.com/info.php/id/11861/exif-untrasher

Det virkede fint fpr mig - og jeg havde endda formatteret kortet - alle
billederne blev reddet.
Men det tager lang tid.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 25-12-08 12:33

> http://www.macupdate.com/info.php/id/11861/exif-untrasher
>
> Det virkede fint fpr mig - og jeg havde endda formatteret kortet - alle
> billederne blev reddet.
> Men det tager lang tid.

Tak for hjælp - det virker fint.
Jeg synes ikke det tager så lang tid, men tiden er fuldstændig
ubetydelig i forhold til at rede billederne.

Michael C.