findes et fornuftigt UPnP software player ~
Fra : samir

Dato : 10-12-08 03:36

hej gruppe,

jeg har prøvet at søge lidt på nettet efter en fornuftigt UPnP
software player til min mac.

jeg har musik og film liggende på en NAS, ville gerne via et software
program kunne browse rundt og starte film gennem selve software.
således at jeg slap for først at browse rundt med Finder for derefter
at trække filmen over i fx VLC.

nogen der har input?

samir

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 10-12-08 17:11

samir skrev:
> [...]
> program kunne browse rundt og starte film gennem selve software.
> således at jeg slap for først at browse rundt med Finder for derefter

Er Amarok ikke lige blevet portet til OS X? Det må da være det optimale
hvis du ikke vil lade iTunes tage sig af sagen.

Fra : Snorre Berg

Dato : 10-12-08 23:31

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Er Amarok ikke lige blevet portet til OS X? Det må da være det optimale
> hvis du ikke vil lade iTunes tage sig af sagen.

Jeg har så vidt prøvd Amarok under Ubuntu. Mulighetene er mange, men
brukergrensesnittet påkaller ingen attrå hos meg.

Fra : samir

Dato : 10-12-08 13:46

On 10 Dec., 17:11, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Er Amarok ikke lige blevet portet til OS X?  Det må da være det optimale
> hvis du ikke vil lade iTunes tage sig af sagen.
>
> --
>    Thorbjørn Ravn Andersen  "...plus... Tubular Bells!"

hej Thorbjørn,

vil lige kigge nærmere på Amarok. Men dog ikke at iTunes kan klare
film. kan den det?

samir

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-12-08 21:51

samir <samir.munir@gmail.com> wrote:

> hej Thorbjørn,
>
> vil lige kigge nærmere på Amarok. Men dog ikke at iTunes kan klare
> film. kan den det?
Jeg har ikke selv prøvet, men se i indstillinger, generelt, dér kan du
slå films til.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 10-12-08 22:00

samir skrev:

> hej Thorbjørn,
>
> vil lige kigge nærmere på Amarok. Men dog ikke at iTunes kan klare
> film. kan den det?

iTunes kan klare film men de skal helst ligge i dens bilblioteker, eller
vælte ind som videopodcast.

Til "vis DENNE film" er det QuickTime du skal have fat i (det der blå Q)

Fra : N/A

Dato : 10-12-08 22:00

Fra : Jesper Laursen

Dato : 15-12-08 21:29

On 2008-12-10 11:35:57 +0100, samir <samir.munir@gmail.com> said:

> [...]
> program kunne browse rundt og starte film gennem selve software.
> således at jeg slap for først at browse rundt med Finder for derefter

Jeg kan anbefale plex. Se det som et alternativ til frontrow.
Bare meget bedre, hurtigere og kan afspille alt over alt.

Læs mere på: http://www.plexapp.com/

Jesper Laursen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-12-08 22:57

On 2008-12-15 21:28:50 +0100, Jesper Laursen <powerlauer@gmail.com> said:

> Jeg kan anbefale plex. Se det som et alternativ til frontrow.
> Bare meget bedre, hurtigere og kan afspille alt over alt.
>
> Læs mere på: http://www.plexapp.com/

snakker den med UPNP A/V servere?
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-12-08 00:49

On 2008-12-15 22:56:38 +0100, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> said:

> snakker den med UPNP A/V servere?

Det gør den sørme. Ser faktisk ganske lovende ud til imac'en i soveværelset
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 16-12-08 10:01

On 15/12/08 21.28, Jesper Laursen wrote:
> Jeg kan anbefale plex. Se det som et alternativ til frontrow.
> Bare meget bedre, hurtigere og kan afspille alt over alt.
>
> Læs mere på: http://www.plexapp.com/

Mmmh. Ved du, hvad Plex kan, som XBMC ikke kan?

Jeg synes ikke rigtig at de skriver en masse om det på websitet, men
siden de forkede XMBC er XBMC jo blevet portet til Mac, så jeg lurer
lidt på om Plex overhovedet har noget at byde på (ud over et andet skin).

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-12-08 18:42

On 2008-12-16 10:01:25 +0100, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> said:

> [...]
> siden de forkede XMBC er XBMC jo blevet portet til Mac, så jeg lurer
> lidt på om Plex overhovedet har noget at byde på (ud over et andet

upnp A/V klienten duer ikke rigtigt over et 54G wireless netværk
herhjemme, men over smb med en generøs cache tiudeling går det faktisk
fornemt selv med high definition materiale og billed kvaliteten på
playeren ser ud til at være glimrende.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 16-12-08 18:54

Peter Farsinsen skrev:

> Mmmh. Ved du, hvad Plex kan, som XBMC ikke kan?

Udtales, måske?

Folk der laver projektnavne som XBMC fortjener at det dør!

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-12-08 21:25

> Udtales, måske?
>
> Folk der laver projektnavne som XBMC fortjener at det dør!

Det er da et meget humoristisk navn såfremt man skal forestille sig
dette segment

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-12-08 00:21

On 16/12/08 18.53, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Udtales, måske?

X-B-M-C? Alle fire bogstaver er i den danske alfabet. Hvorfor er det
svært at udtale?

> Folk der laver projektnavne som XBMC fortjener at det dør!

Det må du ikke sige om XBMC. Det har velsignet mange chippede XBOXe
gennem tiden. Det er rigtig fedt projekt og det render om hjørner med
FrontRow selvom det først for nyligt er porteret til Mac.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 17-12-08 08:07

Peter Farsinsen skrev:

> X-B-M-C? Alle fire bogstaver er i den danske alfabet. Hvorfor er det
> svært at udtale?

Hvis det ikke var svært at udtale, ville du ikke have nødigt at stave
det

> Det må du ikke sige om XBMC. Det har velsignet mange chippede XBOXe
> gennem tiden. Det er rigtig fedt projekt og det render om hjørner med
> FrontRow selvom det først for nyligt er porteret til Mac.

Så kan de da bare kalde det noget fiksere. Hvor svært kan det altså
lige være??

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-12-08 10:24

On 17/12/08 08.07, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Hvis det ikke var svært at udtale, ville du ikke have nødigt at stave
> det

Det er jo et akronym. Jeg kan ikke lige komme på nogen, men kender du et
akronym, der, i daglig tale, udtales som et ord og ikke som enkelte
bogstaver? Lav samtidig gerne en liste med akronymer, der IKKE kan
udtales som ord ;) S

> Så kan de da bare kalde det noget fiksere. Hvor svært kan det altså lige
> være??

Ligesom alt til Mac hedder noget med 'i', giver det da meget go' mening
at kalde et medie center til XBOX XBMC. Efter porteringen til alle
mulige andre platformer giver det muligvis ikke meningen at beholde
samme navn...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 17-12-08 17:02

Peter Farsinsen skrev:

> [...]
> akronym, der, i daglig tale, udtales som et ord og ikke som enkelte
> bogstaver? Lav samtidig gerne en liste med akronymer, der IKKE kan

Jada, "GNU is Not Unix" fx. Eller BASIC :)

Mht listen over akronymer der ikke kan udtales er den alenlang, og jeg
gider da ikke gøre dit arbejde for dig :p

> [...]
> at kalde et medie center til XBOX XBMC. Efter porteringen til alle
> mulige andre platformer giver det muligvis ikke meningen at beholde

Jeg synes de så skulle kalde det noget iXBMC. Stadigvæk uudtaleligt OG
snobeffekt på microsoftfolket :) Alle er glade!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-12-08 17:05

> [...]
>
> Jeg synes de så skulle kalde det noget iXBMC. Stadigvæk uudtaleligt OG
> snobeffekt på microsoftfolket :) Alle er glade!

hedder det så også iBM nu ?

/thomas

Fra : samir

Dato : 26-12-08 10:51

har kigget på plex media - og det er jo ganske fint at den kan
afspille alle muligformater.

men den kan sådan som jeg ser det ikke per automatik lave en UPnP
"screening" og finde min NAS og dykke ned i den og finde filmene
der... findes der et sådan program der kan det.

Det jeg gerne vil undgå er, at jeg manuelt skal rode rundt på diske,
lokaldrev, mappede netværksdrev osv.

samir