"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in
news:ggri48$8ic$1@newsbin.cybercity.dk:
>
> "Peter T." <usenet170908@hotmail.INVALIDcom> skrev i en meddelelse
> news:MPG.239b66f93531895698975f@news.sunsite.dk...
>> 1 ud af 6 stjerner og anmelderen slutter af med:
>>
>> "Så nederen var det faktisk."
>>
>> <
http://www.berlingske.dk/article/20081129/kultur/81129016/>
>>
>> Jeg og flere i min omgangskreds er glade for, at hun er blevet ansat
>> på DR, så vi måske kan slippe for mere støj fra hende. :)
>>
> Hun irriterer også mig, men så er det heller ikke værre. Der er fra
> tid til anden nogle der af uransaglige grunde bliver helt overdrevent
> eksponeret i radio og fjernsyn.
>
> Det holder såmænd nok op igen.
>
> Men man kan undre sig over, hvorfor playlisterne bliver skruet sammen
> som de gør. Og hvorfor de bliver brugt som de gør, så "Malene" f.eks
> er blevet spillet 20+ gange om dagen i over et halvt år. Denne
> opmærksomhed fra radioen er såvidt jeg kan få øje på det eneste, der
> gør at nummeret er berettiget til benævnelsen "hit".
> Så det er radioens playlisteudvalg der afgør om noget er hit eller
> skidt?
>
Nej, det der afgør det er hvor mange gange at et pladeselskab vil betale
for at nummeret spilles i radioen hver dag.
Er de villige til at smide en 30.000kr på bordet cash med ordende:
"Spil nummeret 20 gange om dagen", så er "hittet" blevet født.
De playlister er en ren omgang fis idag, da de styres af pladeselskaberne
og de kontanter de er villige for at betale for at få deres artister med
i dem.
--
Henrik Laursen