Forespørgsel: Rugbrød med kefir...
Fra : John Hansen

Dato : 25-07-01 21:01

Genudsendelse:
Efterlyste en opskrift på rugbrød, hvor en af hoved ingredienserne menes at
være Kefir.

Det er resten af opskriften der efterlyses:
Selve processen med kefir kendes, Foregår på den måde at, når der skal bages
brød klargøres kefir'en ca. 24 timer før, overhældes med ( ? ) dl mælk, som
så står ved stuetemp. denne masse anvendes så sammen med resten af
opskriften som desværre er gået i glemme bogen. Og der er så her at
efterlysningen fremkommer

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 26-07-01 02:31

"John Hansen" <jotech@post8.tele.dk> skrev i meddelandet...
> Genudsendelse:
> Efterlyste en opskrift på rugbrød, hvor en af hoved ingredienserne
> menes at være Kefir.

Har ikke den efterlyste opskrift på rugbrød m/kefir. - Men jeg bruger
ofte kefirmælk til fx almindeligt hvedebrød m/u kerner. - Væsken
(normalvis vand, hos mig) bliver blot erstattet med kefirmælken.
-færdig arbejde!

Samme fremgangsmåde kan helt sikkert også bruges til en ganske alm.
rugbrøds opskrift. Har ikke afprøvet det, men det vil jeg snart gøre.

Har du også sådan en kefir svamp?

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Et godt initiativ, "brug din forstand", - gør som Poul Nyrup og jeg,
støt Radio Jazz, "Danmark's eneste og bedste jazz radio".
Medlemskab kun DKK 150,00 (EUR 20,16) halvårligt.
www.radiojazz.dk - djaaazz!

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-07-01 04:40

Peter W. Bosse skrev:

> Har du også sådan en kefir svamp?

Nu vi snakker om kefir, er der så nogen der gi'r en stikling?

// Klaus

Fra : Stroyer

Dato : 26-07-01 09:23

Hvor bor du henne af i verden ? man kan jo ik bare sende den *S' he he
Stine

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-07-01 10:03

Stine skrev:

> Hvor bor du henne af i verden?

I Gladsaxe.

> man kan jo ik bare sende [kefirsvampen]

Hvorfor dog ikke? Hvis man kan sende surdej, kan man vel osse sende
en kefirsvamp. Et lille syltetøjsglas, evt. i plastik, med et tæt-
sluttende låg og så ellers emballeret godt (fx i en af de små pap-
æsker man kan købe på posthuset). Jeg kan ikke se hvori problemet
skulle ligge.

// Klaus

Fra : Stroyer

Dato : 26-07-01 10:37

OK jeg bor østerbro. jeg kan evt. godt gi dig noget af min, skrve lige en
mal til dig så venner jeg tilbage til dig.