| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Bindende aftale? Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  25-11-08 21:04 |  
  |  
 
            Hej.
 Efter at jeg har fulgt renten i et stykke tid, besluttede jeg mig for at 
 fastlåse den i torsdags. Jeg tjekkede på nykredits hjemmeside at renten da 
 var 4.82. Jeg talte med min bankrådgiver, der kunne oplyse mig, at deres 
 rente var 4.66. Jeg fortalte at det forstod jeg ikke, men havde naturligvis 
 ingen indvendinger imod dette   
Fredag kl. 16.15 (altså efter bankens lukketid) modtager jeg så en SMS fra 
 rådgiveren, der fortæller at der dagen før var sket en "fejl", således at 
 min rente alligevel ikke var blevet låst. Derudover havde hun _glemt_ at 
 fortælle om et gebyr, således at de 4.66 ikke holdt alligevel. Så nu (fredag 
 efter lukketid) ville hun høre, om jeg stadig ville fastlåse renten. Hvis 
 jeg ønskede dette, skulle jeg henvende mig mandag til en af hendes 
 kollegaer, da hun selv gik på ferie fra fredag. Det skal siges at rente steg 
 både fra tors > fredag og igen mandag.
 Mandag ringede jeg til banken, talte med en anden, og forklarede at jeg ikke 
 mente, at det kunne være rimeligt at jeg skulle "lide" under, at deres 
 medarbejder eller systemet havde lavet en fejl torsdag. Hun ville undersøge 
 sagen, og vende tilbage senere på dagen. Det gjorde hun så ikke før tirsdag! 
 hvor hun lagde en beked om, at nu havde hun talt med min rådgiver, og jeg 
 kunne forstå på hendes besked, at banken ikke havde gjort noget forkert ved 
 IKKE at låse renten på de 4.66 + et evt. gebyr.
 Jeg ringede så onsdag, og talte med en 3. person. Han kunne ikke finde hoved 
 og hale på, hvem jeg havde talt med, og mente tilsyneladende også at hele 
 historien lød lidt underlig. Han var naturligvis lidt forsigtig med at sige 
 for meget. Men han kunne da oplyse, at den kvinde der tirsdag ringede og 
 lagde en besked på min svarer, havde fri den dag, og blot var en tur i 
 banken med sin datter. Men han vender tilbage i morgen med et svar på, hvad 
 banken kan og vil gøre. I mellemtiden er renten steget fra 4.66 (4.82) til 
 dagens rente på 5.39
 Kan det virkelig passe, at jeg skal betale for denne fadæse? Det drejer sig 
 om ca. 1.3 mio. som dermed giver mig en ekstra regning på ca. 5.000,- Jeg 
 blev tilbudt at jeg kunne hente et par flasker vin! Men det skal sgu godt 
 nok være en rimelig god årgang    Jeg ved godt, at det ikke er et 
 "alvorligt" beløb, men det er mere princippet.
 Mvh
 Jasper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ole C (25-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole C | 
  Dato :  25-11-08 21:18 |  
  |  
 
            Jasper Norman Ahrensbach skrev blandt andet:
 > Efter at jeg har fulgt renten i et stykke tid, besluttede jeg mig for
 > at fastlåse den i torsdags. Jeg tjekkede på nykredits hjemmeside at
 > renten da var 4.82. Jeg talte med min bankrådgiver, der kunne oplyse
 > mig, at deres rente var 4.66. Jeg fortalte at det forstod jeg ikke,
 > men havde naturligvis ingen indvendinger imod dette   
>
 > Fredag kl. 16.15 (altså efter bankens lukketid) modtager jeg så en
 > SMS fra rådgiveren, der fortæller at der dagen før var sket en
 > "fejl", således at min rente alligevel ikke var blevet låst.
 > Derudover havde hun _glemt_ at fortælle om et gebyr, således at de
 > 4.66 ikke holdt alligevel. Så nu (fredag efter lukketid) ville hun
 > høre, om jeg stadig ville fastlåse renten. Hvis jeg ønskede dette,
 > skulle jeg henvende mig mandag til en af hendes kollegaer, da hun
 > selv gik på ferie fra fredag. Det skal siges at rente steg både fra
 > tors > fredag og igen mandag.
 > Mandag ringede jeg til banken, talte med en anden, og forklarede at
 > jeg ikke mente, at det kunne være rimeligt at jeg skulle "lide"
 > under, at deres medarbejder eller systemet havde lavet en fejl
 > torsdag. Hun ville undersøge sagen, og vende tilbage senere på dagen.
 > Det gjorde hun så ikke før tirsdag! hvor hun lagde en beked om, at nu
 > havde hun talt med min rådgiver, og jeg kunne forstå på hendes
 > besked, at banken ikke havde gjort noget forkert ved IKKE at låse
 > renten på de 4.66 + et evt. gebyr.
 > Jeg ringede så onsdag, og talte med en 3. person. Han kunne ikke
 > finde hoved og hale på, hvem jeg havde talt med, og mente
 > tilsyneladende også at hele historien lød lidt underlig. Han var
 > naturligvis lidt forsigtig med at sige for meget. Men han kunne da
 > oplyse, at den kvinde der tirsdag ringede og lagde en besked på min
 > svarer, havde fri den dag, og blot var en tur i banken med sin
 > datter. Men han vender tilbage i morgen med et svar på, hvad banken
 > kan og vil gøre. I mellemtiden er renten steget fra 4.66 (4.82) til
 > dagens rente på 5.39
 > Kan det virkelig passe, at jeg skal betale for denne fadæse? Det
 > drejer sig om ca. 1.3 mio. som dermed giver mig en ekstra regning på
 > ca. 5.000,- Jeg blev tilbudt at jeg kunne hente et par flasker vin!
 > Men det skal sgu godt nok være en rimelig god årgang    Jeg ved
 > godt, at det ikke er et "alvorligt" beløb, men det er mere princippet.
 Dårlig bank. Skift.
 -- 
 vh
 Ole C 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jasper Norman Ahrens~ (25-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  25-11-08 23:52 |  
  |  
 
            >
 > Dårlig bank. Skift.
 >
 Hmm... Er faktisk lige skiftet til dem. Tingene er knap nok gået på "plads". 
 Men vores "forhold" startede da også lidt skidt, da jeg havde en 20 år 
 gammel kapital pens. som jeg oprettede som 22 årig. Jeg blev dengang 
 overtalt til at sætte 3.000,- ind på en konto, hvilket var fint nok. De var 
 siden dengang vokset til hele 3.400,-   
Det der faktisk gør mig rimelig harm er, at man i den nye bank vælger at 
 overføre denne opsparing på trods af, at det koster ca. 1.800,- i gebyrer 
 fra Nordea! Jeg er ikke klar over dette gebyr, og bliver ikke gjort 
 opmærksom på det. Da jeg efterfølgende nævner det for min "rådgiver" bliver 
 jeg blot fortalt, at de jo ikke er klar over hvad andre banker tager for et 
 skifte! Mig bekendt er det deres pligt, netop at kende disse gebyrer og gøre 
 opmærksom på det?
 I dette tilfælde betyder det, at min "opsparing" på 3.400,- bliver til 
 1.600,- som jeg senere hen skal svare 40%skat af! Det er måske mig der er 
 hænger mig i detaljer, men banken burde måske hellere havde rådet mig til, 
 at lade pengene stå i Nordea, eller hæve beløbet, og betale de 60% i skat. 
 Dette ville give 2.000,- til skattefar og 1400 til mig. Men det er da mere 
 end jeg får ud af det på den anden måde. Igen... det er småpenge, men 
 alligevel. Og helt ærligt vil jeg hellere betale til skattevæsenet end til 
 Nordea.
 Mvh
 Jasper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           JBH (27-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : JBH | 
  Dato :  27-11-08 21:44 |  
  |   
            
"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse 
 news:492c5d86$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
 > Jasper Norman Ahrensbach skrev blandt andet:
 >
 >> Efter at jeg har fulgt renten i et stykke tid, besluttede jeg mig for
 >> at fastlåse den i torsdags. Jeg tjekkede på nykredits hjemmeside at
 >> renten da var 4.82. Jeg talte med min bankrådgiver, der kunne oplyse
 >> mig, at deres rente var 4.66. Jeg fortalte at det forstod jeg ikke,
 >> men havde naturligvis ingen indvendinger imod dette   
>>
 >> Fredag kl. 16.15 (altså efter bankens lukketid) modtager jeg så en
 >> SMS fra rådgiveren, der fortæller at der dagen før var sket en
 >> "fejl", således at min rente alligevel ikke var blevet låst.
 >> Derudover havde hun _glemt_ at fortælle om et gebyr, således at de
 >> 4.66 ikke holdt alligevel. Så nu (fredag efter lukketid) ville hun
 >> høre, om jeg stadig ville fastlåse renten. Hvis jeg ønskede dette,
 >> skulle jeg henvende mig mandag til en af hendes kollegaer, da hun
 >> selv gik på ferie fra fredag. Det skal siges at rente steg både fra
 >> tors > fredag og igen mandag.
 >> Mandag ringede jeg til banken, talte med en anden, og forklarede at
 >> jeg ikke mente, at det kunne være rimeligt at jeg skulle "lide"
 >> under, at deres medarbejder eller systemet havde lavet en fejl
 >> torsdag. Hun ville undersøge sagen, og vende tilbage senere på dagen.
 >> Det gjorde hun så ikke før tirsdag! hvor hun lagde en beked om, at nu
 >> havde hun talt med min rådgiver, og jeg kunne forstå på hendes
 >> besked, at banken ikke havde gjort noget forkert ved IKKE at låse
 >> renten på de 4.66 + et evt. gebyr.
 >> Jeg ringede så onsdag, og talte med en 3. person. Han kunne ikke
 >> finde hoved og hale på, hvem jeg havde talt med, og mente
 >> tilsyneladende også at hele historien lød lidt underlig. Han var
 >> naturligvis lidt forsigtig med at sige for meget. Men han kunne da
 >> oplyse, at den kvinde der tirsdag ringede og lagde en besked på min
 >> svarer, havde fri den dag, og blot var en tur i banken med sin
 >> datter. Men han vender tilbage i morgen med et svar på, hvad banken
 >> kan og vil gøre. I mellemtiden er renten steget fra 4.66 (4.82) til
 >> dagens rente på 5.39
 >> Kan det virkelig passe, at jeg skal betale for denne fadæse? Det
 >> drejer sig om ca. 1.3 mio. som dermed giver mig en ekstra regning på
 >> ca. 5.000,- Jeg blev tilbudt at jeg kunne hente et par flasker vin!
 >> Men det skal sgu godt nok være en rimelig god årgang    Jeg ved
 >> godt, at det ikke er et "alvorligt" beløb, men det er mere princippet.
 >
 > Dårlig bank. Skift.
 >
 Kan kun være enig.
 Har selv været lige ved at skifte til Nykredit bank, indtil jeg fik nærlæst 
 betingelserne og oplevet servicen (eller den manglende service)
 (Samme gælder i øvrigt for deres forsikringsselskab Nykredit/Østifterne)
 /JBH 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Uffe Kousgaard (27-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Kousgaard | 
  Dato :  27-11-08 23:41 |  
  |   
            "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> wrote in message 
 news:492f06ad$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > Har selv været lige ved at skifte til Nykredit bank, indtil jeg fik 
 > nærlæst betingelserne og oplevet servicen (eller den manglende service)
 
 Som internetbank fungerer Nykredit nu ellers rigtig godt og med god service.
 
 Men der kan selvfølgelig være stor forskel på, om man skal have indlån, 
 udlån, forsikringer, boliglån, pensionsordninger m.m.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           jimmi1311 (25-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : jimmi1311 | 
  Dato :  25-11-08 13:54 |  
  |  
 
            On 25 Nov., 21:04, "Jasper Norman Ahrensbach"
 <jas...@FJERNESahrensbach.com> wrote:
 > Hej.
 >
 > Efter at jeg har fulgt renten i et stykke tid, besluttede jeg mig for at
 > fastlåse den i torsdags. Jeg tjekkede på nykredits hjemmeside at renten da
 > var 4.82. Jeg talte med min bankrådgiver, der kunne oplyse mig, at deres
 > rente var 4.66. Jeg fortalte at det forstod jeg ikke, men havde naturligvis
 > ingen indvendinger imod dette   
>
 > Fredag kl. 16.15 (altså efter bankens lukketid) modtager jeg så en SMS fra
 > rådgiveren, der fortæller at der dagen før var sket en "fejl", således at
 > min rente alligevel ikke var blevet låst. Derudover havde hun _glemt_ at
 > fortælle om et gebyr, således at de 4.66 ikke holdt alligevel. Så nu (fredag
 > efter lukketid) ville hun høre, om jeg stadig ville fastlåse renten. Hvis
 > jeg ønskede dette, skulle jeg henvende mig mandag til en af hendes
 > kollegaer, da hun selv gik på ferie fra fredag. Det skal siges at rente steg
 > både fra tors > fredag og igen mandag.
 >
 > Mandag ringede jeg til banken, talte med en anden, og forklarede at jeg ikke
 > mente, at det kunne være rimeligt at jeg skulle "lide" under, at deres
 > medarbejder eller systemet havde lavet en fejl torsdag. Hun ville undersøge
 > sagen, og vende tilbage senere på dagen. Det gjorde hun så ikke før tirsdag!
 > hvor hun lagde en beked om, at nu havde hun talt med min rådgiver, og jeg
 > kunne forstå på hendes besked, at banken ikke havde gjort noget forkert ved
 > IKKE at låse renten på de 4.66 + et evt. gebyr.
 >
 > Jeg ringede så onsdag, og talte med en 3. person. Han kunne ikke finde hoved
 > og hale på, hvem jeg havde talt med, og mente tilsyneladende også at hele
 > historien lød lidt underlig. Han var naturligvis lidt forsigtig med at sige
 > for meget. Men han kunne da oplyse, at den kvinde der tirsdag ringede og
 > lagde en besked på min svarer, havde fri den dag, og blot var en tur i
 > banken med sin datter. Men han vender tilbage i morgen med et svar på, hvad
 > banken kan og vil gøre. I mellemtiden er renten steget fra 4.66 (4.82) til
 > dagens rente på 5.39
 >
 > Kan det virkelig passe, at jeg skal betale for denne fadæse? Det drejer sig
 > om ca. 1.3 mio. som dermed giver mig en ekstra regning på ca. 5.000,- Jeg
 > blev tilbudt at jeg kunne hente et par flasker vin! Men det skal sgu godt
 > nok være en rimelig god årgang    Jeg ved godt, at det ikke er et
 > "alvorligt" beløb, men det er mere princippet.
 >
 > Mvh
 >
 > Jasper
 Regner man ikke med at renten bliver sat yderliger ned i december. Jeg
 mener da at ECB har møde den 4.
 MVH
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jasper Norman Ahrens~ (25-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  25-11-08 23:10 |  
  |   
            
 >Regner man ikke med at renten bliver sat yderliger ned i december. Jeg
 >mener da at ECB har møde den 4.
 
 Tjo... måske, men da er det vel for sent? Er det ikke 1. dec. at næste års 
 rente for F1´ere bliver fastlåst?
 
 Mvh
 
 Jasper
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |