det bedste filbrowser program...??
Fra : samir

Dato : 26-11-08 18:02

Hejsa,

så har jeg fået min nyeste og allerførste mac.

er fra pc vandt til at bruge windows commander med alle mulige
features. blandt andet to vinduer, så man kan ligger og flytte filer
fra et til et andet sted, mulighed for at mappe drev, mulighed for at
mappe ftp forbindelse som et drev, unzip osv.

er der noget tilsvarende til mac? det meste vigtige er dog at jeg har
to vinduer som man kan scrolle igennem og flytte/kopiere filer over
til destinationen angivet i det andet vindue...

samir

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-11-08 05:46

> er der noget tilsvarende til mac? det meste vigtige er dog at jeg har
> to vinduer som man kan scrolle igennem og flytte/kopiere filer over
> til destinationen angivet i det andet vindue...

muCommander

Fra : Steen BJ

Dato : 27-11-08 08:22

samir <samir.munir@gmail.com> wrote:

> [...]
> to vinduer som man kan scrolle igennem og flytte/kopiere filer over
> til destinationen angivet i det andet vindue...

Jeg bruger slet ikke den slags på min Mac. Jeg åbner det to pågældende
vinduer, og trækker filerne fra det ene vindue til det andet. Drag &
Drop kan faktisk bruges de fleste steder på en Mac, også hvis du skal
hive en fil fra en email til skrivebordet - og omvendt

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 27-11-08 08:44

samir skrev:
> Hejsa,
>
> så har jeg fået min nyeste og allerførste mac.

Dejligt, så er det tiden til at lære den at kende. Som udgangspunkt er
alting muligt, men der er en pæn chance for at den letteste måde at gøre
det på, ikke er den du er vant til fra din pc. Man skal bare lære den
først.

Hvis du er vant til at bruge tastaturet meget, var det måske en ide at
slå Universal Access til?

Fra : Jon

Dato : 27-11-08 10:49

samir <samir.munir@gmail.com> wrote:

> Hejsa,
>
> så har jeg fået min nyeste og allerførste mac.

Gratulerer!

> (snip) blandt andet to vinduer, så man kan ligger og flytte filer
> fra et til et andet sted,

Programmet heter Finder.

> mulighed for at mappe drev,

Hva mener du med det, egentlig? Mener du auto-login på servervolumer ved
oppstart el. innlogging? Ellers bruker jo Mac ikke bokstav-mapping av
drev. Drev har navn, som enkelt kan endres.

> mulighed for at
> mappe ftp forbindelse som et drev,

Det kan også Finder, om enn ikke særlig godt. Svært mange
ftp-programmer, fra de enkle og gratis til de mer robuste og
kommersielle, kan gjøre dette for deg (altså presentere en remote
ftp-server som et lokalt volum).

> unzip osv.

Innebygget i systemet.

> er der noget tilsvarende til mac? det meste vigtige er dog at jeg har
> to vinduer som man kan scrolle igennem og flytte/kopiere filer over
> til destinationen angivet i det andet vindue...

Som sagt - Finder. Og Finder er det program du ofte ikke vet om at er
der, siden det er der hele tiden: Det som presenterer Macens brukerflate
for deg.

Lykke til.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 27-11-08 11:37

jsa,

> så har jeg fået min nyeste og allerførste mac.
Og rigtig tillykke ...
> [...]
> to vinduer som man kan scrolle igennem og flytte/kopiere filer over
> til destinationen angivet i det andet vindue...

programmet PathFinder kan udvide finderens funktionalitet det er en
slags ad on til Finderen.
Måske kan den ikke lige det du søger men den udvider mulighederne for at
tilpasse Finderens vinduer..

Se her:
http://www.macworld.com/article/136781/2008/11/pf5.html?t=228
Macworlds podcast fra den 14-11-08 gennemgår nogle af mulighederne i
PathFinder

Fredsommeligst
Per

Fra : Morten Lind

Dato : 28-11-08 18:47

samir <samir.munir@gmail.com> wrote:

> Hejsa,
>
> så har jeg fået min nyeste og allerførste mac.

Tillykke

> [...]
> fra et til et andet sted, mulighed for at mappe drev, mulighed for at
> mappe ftp forbindelse som et drev, unzip osv.

Ja, det har Windows kopieret fra Mac OS.

> samir

M.