Que!Drive brænder problemer
Fra : Jan B. Nielsen

Dato : 25-07-01 14:42

Hej
Jeg har en ca. 1 1/2 år gammel Que!Drive brænder og en godt 2 år gammel
iMac (med 96mb Ram/OS8,5) som tilsyndeladende ikke altid harmonerer lige
godt sammen.
Problemet opstår især hvis jeg skal brænde lydfiler, som jeg først har
kopieret over på harddisken.
Et stykke inde i brænderiet (selv med 1x hastighed) "knækker filmen" og
det hele fryser.
Er der nogle indstillinger jeg skal ændre, jeg har f.eks. forsøgt at slå
virtuel hukommelse fra uden støre succes.
Jeg bruger Toast.
Håber der er nogle som har lidt gode erfaringer/råd at videregive.
M.v.h.
Jan

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 27-07-01 00:48

Jan B. Nielsen <janitzar@get2net.dk> wrote:

> [...]
> virtuel hukommelse fra uden støre succes.
> Jeg bruger Toast.
> Håber der er nogle som har lidt gode erfaringer/råd at videregive.

En mulighed var måske at forøge Ram Cachen inde i toast. Du finder det
under preferences... Jeg har selv sat den til de max 64 Mb ram.

Har du nået energibesparelse sat til? Eller en screensaver? Du skal
huske at slå alt fra inden du brænder...

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Jan B. Nielsen

Dato : 29-07-01 21:20

Hej
Jeg blev meget forhåbningsfuld, da jeg så disse bud på at redde mig ud af
vanskelighederne.
Men ak, jeg sidder stadig totalt fast i suppedasen. Det er ved at være en dyr
"fornøjelse" i kasserede cd´ere.
Hva´ f..... er der galt ?
Jeg bruger den version af Toast der hedder 3.8.2, kan det være den der er
ustabil ?
I de sidste par forsøg på at brænde alm. data på 4 x speed, har jeg fået
følgende fejlmeddelelse:
The drive reported an error:
Sense Key = ILLEGAL REQUEST
Sense Code = 0x24
INVALID FIELD IN CDB.

Jeg har iøvrigt bemærket at Que!Drive brænderen er en særdeles sart lille
størrelse, der ikke tåler elektriske udsving som f.eks. at tænde/slukke en
halogen arkitektlampe undervejs i brændingen.
I beragtning af hvor dyr denne brændere faktisk er, må jeg sige at det har
været en noget blandet (læs skuffende) fornøjelse so far!

Håber der er flere bud på løsninger.

Mvh. Jan

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-07-01 00:55

In article <3B646FD8.1599A95C@get2net.dk>,
"Jan B. Nielsen" <janitzar@get2net.dk> wrote:

> Hva´ f..... er der galt ?

Er din HD meget fragmenteret?

Har du prøvet at køre en "Check speed"?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jan B. Nielsen

Dato : 30-07-01 16:49

Hej Martin
Det lyder da som en plausibel forklaring....
Hvordan kører jeg en "Check speed"?
Mvh.
Jan

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-07-01 21:52

In article <3B6581FD.BE30A855@get2net.dk>,
"Jan B. Nielsen" <janitzar@get2net.dk> wrote:

> Det lyder da som en plausibel forklaring....
> Hvordan kører jeg en "Check speed"?

Jeg kan sgu ikke lige huske hvordan det er i den version, men det står
vel i manualen, ellers fedt lidt rundt med de forskellige menuer.

Du kunne forresten ikke overtales til at skrive under det du svarer på?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jan B. Nielsen

Dato : 30-07-01 23:23

> Hej igen
>
> Du kunne forresten ikke overtales til at skrive under det du svarer på?

Ohh, sorry. Jeg er novice her i ng sammenhæng.

> Har du prøvet at køre en "Check speed"

Ja nu har jeg. Det fungerer fint.
Brændingen brager bare sammen bagefter....

Hvis jeg skal defragmentere, skal jeg vel have fat i et eller andet software
til det eller hwa ?

Mvh.
Jan

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-07-01 00:28

In article <3B65DE36.292340AB@get2net.dk>,
"Jan B. Nielsen" <janitzar@get2net.dk> wrote:

> Ohh, sorry. Jeg er novice her i ng sammenhæng.

Helt i orden, vi har alle været nybegyndere engang (i en anden galaxe
for længe længe siden)

> Ja nu har jeg. Det fungerer fint.
> Brændingen brager bare sammen bagefter....

Den lyser på intet tidspunkt rødt ved overførselshastigheden?

Lige en tanke, har du opdateret firmwaren, der er nogen rettelser der
gør USB'en lidt mere stabil.

> Hvis jeg skal defragmentere, skal jeg vel have fat i et eller andet software
> til det eller hwa ?

Ja, men hvis læsehastigheden ikke er et problem, er det ikke nødvendigt.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jan B. Nielsen

Dato : 31-07-01 10:59

Hej

> Den lyser på intet tidspunkt rødt ved overførselshastigheden?

Jo, en del af cd-brændingen fungerer fint. Det er gerne hen mod slutningen det
går galt....

> Lige en tanke, har du opdateret firmwaren, der er nogen rettelser der
> gør USB'en lidt mere stabil.

Nej, det har jeg ikke. Hvor og hvordan gør man det ?

Mon en nyere version af Toast ville være en ide, og hvor skaffer man så den ?

Foreløbig tak for fejlfindingsindsatsen.

Mvh.
Jan

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 31-07-01 17:33

Jan B. Nielsen <janitzar@get2net.dk> wrote:

> Hej

> Jo, en del af cd-brændingen fungerer fint. Det er gerne hen mod slutningen det
> går galt....

Jeg tøffer lige ind her igen... Er det når du brænder 80min'ers CD'er?
Jeg har selv haft lidt problemer med musik CD'er og 80 min. Dog er mit
system helt anderledes, så det er ikke sikkert der er meget hjælp at
hente...

> Nej, det har jeg ikke. Hvor og hvordan gør man det ?

Finder producentes hjemmeside og kigger under support sektionen. Der
står som regel også hvordan man gør

> Mon en nyere version af Toast ville være en ide, og hvor skaffer man så den ?

Så vidt jeg ved kan nyere versioner af toast kun købes

> Foreløbig tak for fejlfindingsindsatsen.

Håber det kommer til at virke, der ikke noget mere irriterende end hvis
man endelig har brugt lidt penge og der så er rod i det.

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Jan B. Nielsen

Dato : 01-08-01 23:12

Hej

> [...]
> Jeg har selv haft lidt problemer med musik CD'er og 80 min. Dog er mit
> system helt anderledes, så det er ikke sikkert der er meget hjælp at

Jo måske er der det..(hjælp at hente). Jeg brændte nemlig en mængde data
(re-writeable) på en 74 min. CD uden problemer og bagefter nøjagtig samme
datamængde på en 80 min. (ikke re-writeable) hvor brændingen koksede!
Er det CD størelsen eller fabrikatet der er den afgørende forskel ?

Hvordan har du iøvrigt afhjulpet dine fejl ? Det er en både irriternede og dyr
forteelse med alle de kasable CD-brændinger......

Mvh.
Jan

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 02-08-01 01:06

> [...]

> Hvordan har du iøvrigt afhjulpet dine fejl ? Det er en både irriternede og dyr
> forteelse med alle de kasable CD-brændinger......

Jeg opdaterede min version af Toast til Titanium 5.0.1... Og det var
ikke billigt
Også er prisen faktisk lige nu sat ned til 89.95$

Men faktisk var det lidt af et tilfælde, det jeg mest var ude efter var
muligheden for at brænde i baggrunden. Med min brænder fulgte der en
version 3.5.7 og da den efterhånden havde en del år på bagen valgte jeg
at købe en ny. Jeg har ikke undersøgt tingene på nærmere hold blot
konstateret at jeg nu kan brænde CD'er på 80 min (Jeg kunne også før,
men det jeg brændte måtte ikke være længere end 74 min). Det kunne godt
være alle mulige andre ting der gjorde at det begyndte at virke...

Har du eksperimenteret med (nu du alligevel skal ha' smidt lidt flere
ud) om du kan brænde op til 74 min på en 80 min'ers CD?

Om det er programmet eller medierne ved jeg ikke, du skulle måske prøve
at kigge på Roxio's hjemmeside. Muligvis der står noget om fenomænet

Jeg bruger en ældre Beige G3'er/266MT med en Yamaha SCSI brænder.

ps. jeg kommer lige i tanke om at jeg på et tidspunkt opdaterede
firmwaren i mit Yamaha drev... Om det var før eller efter, at det
virkede, det kan jeg ikke huske. Men da dit drev (som jeg forstår det)
er helt nyt, er det nok ikke nødvendigt med firmware opdateringer...

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-07-01 22:57

In article <3B668175.664A6002@get2net.dk>,
"Jan B. Nielsen" <janitzar@get2net.dk> wrote:

> Jo, en del af cd-brændingen fungerer fint. Det er gerne hen mod slutningen det
> går galt....

Du har vel ikke noget energibesparelse sat til?

Kig på http://www.apple.com/support

> Mon en nyere version af Toast ville være en ide, og hvor skaffer man så den ?

Man går vel ned i den nærmeste biks, der forhandler Apple-udstyr, og
køber den.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk