/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Fiskars mælkebøtte fjerner
Fra : Jacob Laugesen


Dato : 30-10-08 21:51

Kort og godt. Det handler om den model de har som bruges stående. Virker
den?

http://www.fiskars.com/dk/Have/Haveredskaber/MAÝlkebA,ttefjerner/Product+Detaild58e.html

Hilsen Jacob Laugesen

 
 
Niels P Sønderskov (30-10-2008)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 30-10-08 23:11

Jacob Laugesen skrev:
> Kort og godt. Det handler om den model de har som bruges stående. Virker
> den?

Kort og godt: Ja, når man har øvet sig lidt.

--
Niels

Preben Riis Sørensen (30-10-2008)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 30-10-08 23:27


"Jacob Laugesen" <Sefnyr@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:490a1e3b$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Kort og godt. Det handler om den model de har som bruges stående. Virker
> den?

Det gør et hak med hjørnet af en roehakke også. Der er så lang rod, at det
vil være umuligt at fjerne. De kommer igen, selvfølgelig langsommere hvis
man fjerner mere af roden. Men for at bekæmpe dem, skal de væk så snart de
stikker næsen op igen, og til det er roehakken en nem og hurtig
foranstaltning. Læs: man får det gjort.

Er der mange vil plænerens være at foretrække.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
Preben@esenet.dk



Leo Havmøller (31-10-2008)
Kommentar
Fra : Leo Havmøller


Dato : 31-10-08 05:35

"Jacob Laugesen" <Sefnyr@yahoo.dk> wrote in message
news:490a1e3b$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Kort og godt. Det handler om den model de har som bruges stående. Virker
> den?
>
> http://www.fiskars.com/dk/Have/Haveredskaber/MAÝlkebA,ttefjerner/Product+Detaild58e.html

Ja, det gør den, og i de fleste tilfælde får man hele roden med op.
Kan absolut anbefales.

Leo Havmøller.


Preben Riis Sørensen (31-10-2008)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 31-10-08 19:32


"Leo Havmøller" <rtxleh@nospam.nospam> skrev
> Ja, det gør den, og i de fleste tilfælde får man hele roden med op.
> Kan absolut anbefales.

Det gør den aldrig, de er fra 50 cm og opefter (eller snarere nedefter).

Derfor kan apparatet da være udmærket, og sikre en langsom genvækst.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
Preben@esenet.dk



Maria Frederiksen (31-10-2008)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 31-10-08 20:29

>> Ja, det gør den, og i de fleste tilfælde får man hele roden med op.
>> Kan absolut anbefales.
>
> Det gør den aldrig, de er fra 50 cm og opefter (eller snarere nedefter).


Ikke mine. De store kan være 20 cm, men ikke 50 cm.

Foretrække plænerens, men jeg har også 3500 kvm at holde.

Mvh Maria



Niels P Sønderskov (31-10-2008)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 31-10-08 21:34

Maria Frederiksen skrev:
>>> Ja, det gør den, og i de fleste tilfælde får man hele roden med op.
>>> Kan absolut anbefales.
>> Det gør den aldrig, de er fra 50 cm og opefter (eller snarere nedefter).
>
>
> Ikke mine. De store kan være 20 cm, men ikke 50 cm.

Det er noget man tror. Husker endnu et haveprogram mange år tilbage hvor
man udgravede en mælkebøtte med mere end en meter rod. En fantastisk
skabning.

--
Niels

Maria Frederiksen (31-10-2008)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 31-10-08 22:35

>> Ikke mine. De store kan være 20 cm, men ikke 50 cm.
>
> Det er noget man tror.

End ikke i kirken om søndagen. Faktisk kan sådan en ting graves op - og i
fugtig, løs jord kan den endda hives op - og er dermed ret målbar.

> Husker endnu et haveprogram mange år tilbage hvor man udgravede en
> mælkebøtte med mere end en meter rod. En fantastisk skabning.

Hmmm. Det må være undtagelsen, eller også bliver de bare ikke så lange her i
den sjællandske tunge jord.

Mvh Maria



Preben Riis Sørensen (31-10-2008)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 31-10-08 22:44


"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev
> Hmmm. Det må være undtagelsen, eller også bliver de bare ikke så lange her
> i den sjællandske tunge jord.

Nok forklaringen. Har selv gravet en op med over 40 cm rod, og det var uden
det sidste tyndeste.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
Preben@esenet.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste