Lige et hurtigt spørgsmål
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-10-08 11:20

Findes der nogle smarte trick, så man kan bruge "Mail" til at sende og
modtage post på Gmail...?

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-10-08 11:49

Niels Riis Ebbesen skrev den 24-10-2008 12:20:
> Findes der nogle smarte trick, så man kan bruge "Mail" til at sende og
> modtage post på Gmail...?

gmail understøtter pop3 og smtp over ssl. Det ved jeg ikke om Mail gør.

Ellers er jeg meget glad for at Thunderbird direkte kan sættes til at
bruge Gmail på en konto.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-10-08 12:02

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> gmail understøtter pop3 og smtp over ssl. Det ved jeg ikke om Mail gør.

det gør den

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-10-08 12:38

On 2008-10-24 13:02:01 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> det gør den

Takker for hurtigt svar, det var i øvrigt helt uhørt nemt at sætte op...))

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-10-08 16:49

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Takker for hurtigt svar, det var i øvrigt helt uhørt nemt at sætte op...))

Og det spiller bare helt fantastisk. (Også på mobil ved brug af Googles
eget postprogram til mobilen.)

Flemming Rubini

Fra : Michael Knudsen

Dato : 24-10-08 13:33

On Oct 24, 4:37 am, Niels Riis Ebbesen <i...@niels-ebbesen.net> wrote:

> Takker for hurtigt svar, det var i øvrigt helt uhørt nemt at sætte op...))

Man skal dog være forsigtig, da det ikke er alle mailprogrammer, der
forstår Gmails koncept med at arkivere mails i stedet for at slette
dem. Du bør derfor tjekke, at dine mails smides i 'All Mail' og ikke
'Trash', når du "sletter" dem.

Jeg var igennem dette, da jeg i sin tid konfigurerede 'Mail' på min
iPod, og jeg går ud fra, at det forholder sig nogenlunde på samme måde
for 'Mail' på Mac'en. Der bruger jeg selv klienten i browseren, idet
jeg endnu ikke har fundet en anden klient, som bare tilnærmelsesvist
kommer på siden af browser-klienten, når det kommer til
brugervenlighed.

--
Michael Knudsen