| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Modem skal ofte genstartes Fra : Hans Mouridsen | 
  Dato :  29-10-08 06:58 |  
  |   
            Hej
 
 Jeg for nylig fået Medarbejder Bredbånd fra TDC. Det kører sådan set rimelig
 godt, men det irreterer mig, at man ofte skal genstarte modem og router. Dvs
 nogle gange når jeg står op, har min router tabt forbindelsen til modem, og
 den kan ikke få en ip igen, før modem har været genstartet.
 
 Det er et speedstream modem jeg har, og min router er en Linksys WRT54GL.
 Har kørt med samme setup for ca. Et halvt år siden, hvor jeg også havde
 Medarbejder Bredbånd fra TDC, og der oplevede jeg ingen problemer.
 
 Det sidste halve år, har jeg haft kabelmodem fra Dansk Kabel-TV, og havde
 heller ingen problemer.
 
 Hvad kan det mon skyldes?
 
 Mvh
 Hans Mouridsen
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus D. Mikkelsen (29-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  29-10-08 08:18 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Sørensen (29-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sørensen | 
  Dato :  29-10-08 16:43 |  
  |   
            
 "Hans > skrev
  det irreterer mig, at man ofte skal genstarte modem og router. Dvs
 > nogle gange når jeg står op, har min router tabt forbindelsen til modem, 
 > og
 > den kan ikke få en ip igen, før modem har været genstartet.
 >
 > Det er et speedstream modem jeg har, og min router er en Linksys WRT54GL.
 > Har kørt med samme setup for ca. Et halvt år siden, hvor jeg også havde
 > Medarbejder Bredbånd fra TDC, og der oplevede jeg ingen problemer.
 >
 >
 Køre du oppe på max af hvad din linie kan trække ?.
 
 Jeg havde samme problem for et år siden, ligesåsnart at hastigheden blev sat 
 over på ADSL+ som kan køre over 8 mb.  (min linie kan bære omkring 14 mb.)
 
 men med tiden er det blevet bedre, jeg har nu en 20 mb.linie  som køre 14. 
 mb og der er måske brug for genstart hver 14 dag.
 
 vh.
 Sørensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Sørensen (29-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sørensen | 
  Dato :  29-10-08 16:44 |  
  |   
            
 "Hans  skrev
  jeg har, og min router er en Linksys WRT54GL.
 >
 Er du sikker på at det ikke er den det er galt med ??, De har det med at 
 falde i søvn.
 
 vh.
 Sørensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Mouridsen (29-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Mouridsen | 
  Dato :  29-10-08 20:30 |  
  |   
            Hej
 
 On 29/10/08 16.44, in article
 490884d5$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk, "Sørensen"
 <nogen@microsoft.com> wrote:
 
 > 
 > "Hans  skrev
 >  jeg har, og min router er en Linksys WRT54GL.
 >> 
 > Er du sikker på at det ikke er den det er galt med ??, De har det med at
 > falde i søvn.
 
 Det kan man selfølgelig ikke udelukke, men problemet startede bare med det
 samme, efter jeg fik bredbånd fra TDC.
 
 Det er meget sjældent jeg belaster min forbindelse (har ca. 17 mbit).
 
 Jeg må prøve at høre, om TDC har nogen forslag.
 
 Tak for hjælpen.
 
 Mvh
 Hans
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Sørensen (30-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sørensen | 
  Dato :  30-10-08 01:55 |  
  |   
            
"Hans Mouridsen"  skrev
  problemet startede bare med det
 > samme, efter jeg fik bredbånd fra TDC.
 Var det samme hastighed sidst du havde bredbånd fra TDC ?
 >
 > Det er meget sjældent jeg belaster min forbindelse (har ca. 17 mbit).
 Det betyder ikke noget om du belaster den eller ej, men jeg vil æde min hat 
 på at problemet forsvinder hvis du nedgradere til 8 m.bit
 >
 > Jeg må prøve at høre, om TDC har nogen forslag.
 God fornøjelse   
>
 > Tak for hjælpen.
 det var så lidt
 Vh.
 Sørensen
 >
 > Mvh
 > Hans
 > 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas S. Iversen (29-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas S. Iversen | 
  Dato :  29-10-08 20:28 |  
  |   
            >  Er du sikker på at det ikke er den det er galt med ??, De har det med at 
 >  falde i søvn.
 
 Og hvis man skal give lidt mere specifik hjælp bør der kigges på den
 PSU der følger med. Den taber pusten over tid. Men det er med garanti
 også den billigste PSU man kunne opdrive i kina på
 fabrikationstidspunktet.
 
 Thomas
 -- 
 "I don't read books, but I have friends who do." -Presidential Candidate George W. Bush
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           peterherzberg@gmail.~ (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : peterherzberg@gmail.~ | 
  Dato :  02-12-08 05:49 |  
  |   
            Vi har det samme problem også medarbejderbredbånd. Modemmet skal
 genstarters, gerne flere gange om dagen. Det er ikke routeren der
 mister forbindelsen til modemmet, men modemmet der mister forbindelse
 til TDC.
 
 Vi har skiftet modem 3 gange nu og det hjælper ikke.
 
 TDC kan ikke hjælpe, heller ikke deres teknikere, som vi har talt med.
 Vi har, som andre i denne tråd foreslår, fået sat hastigheden ned fra
 8 til 4 mbit, hvilket heller ikke hjalp.
 
 Er noget frustrerende....
 
 Peter
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Mouridsen (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Mouridsen | 
  Dato :  02-12-08 21:16 |  
  |   
            Hej
 
 On 02/12/08 13.48, in article
 c7da379a-8e94-4681-b275-46d5dd4b38a8@20g2000yqt.googlegroups.com,
 "peterherzberg@gmail.com" <peterherzberg@gmail.com> wrote:
 
 > Vi har det samme problem også medarbejderbredbånd. Modemmet skal
 > genstarters, gerne flere gange om dagen. Det er ikke routeren der
 > mister forbindelsen til modemmet, men modemmet der mister forbindelse
 > til TDC.
 > 
 > Vi har skiftet modem 3 gange nu og det hjælper ikke.
 > 
 > TDC kan ikke hjælpe, heller ikke deres teknikere, som vi har talt med.
 > Vi har, som andre i denne tråd foreslår, fået sat hastigheden ned fra
 > 8 til 4 mbit, hvilket heller ikke hjalp.
 > 
 > Er noget frustrerende....
 
 Mit problem blev afhjulpet med nyt modem :)
 
 Har du prøvet med en anden router?
 
 Mvh
 Hans
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |