|
| Nøgne gader: SHARED SPACE Fra : Bo Warming |
Dato : 18-10-08 08:05 |
|
Nøgne gader: SHARED SPACE
Over hele side 2 gennemgår Politiken i dag en række trafik-undersøgelser om
ny strategi på store befærdede gader i de store EU-lande
Man har drastisk fjernet regulering med striber og stoplys og ulykkestallet
er faldet enormt, for bilisterne søger øjenkontakt med hinanden og kører
efter forholdene på en fordelagtig måde, ofte langsommere, for det at
overholde striber og lys giver nu ikke falsk tryghed.
Desværre mener Nonbo(V) at danskerne er for selvhævdende i deres kørsel til,
at vi skal indføre den ny frihedspolitik.
Mon ikke han mener, at for at skabe job til vejarbejde-entreprenører, har vi
fået rekord i unødvendig trafikregulering , så at lytte til den ny fornuft
er et for stort ansigtstab.?
Bilister og cyklister er mere blandet i det ny intuitive system.
"Tænk selv" lyder en af overskrifterne
-------------
Trafikregulering har været minimal, hvor jeg har rejst og kørt bil i
Mellemøsten og SydEuropa og jeg har fundet det banalt, at folk vokser med
opgaven, når de skal undgå ulykker ved at tænke selv. Skandinaviens
overdrevne stribning og stoptavler og stoplys er en ulykke og en
beskæftigelsesterapi for by-entreprenører. Et dyrt, mislykket typisk
velfærdsstats og overregulerings projekt.
Godt at videnskab nu bekræfter den bondefornuft som mange har tænkt selv.
| |
Kurt H. Nedergaard (18-10-2008)
| Kommentar Fra : Kurt H. Nedergaard |
Dato : 18-10-08 10:27 |
|
"Bo Warming" <warmingbo@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:_7Gdnfphv6MSF2TVnZ2dnUVZ8vydnZ2d@giganews.com...
> Nøgne gader: SHARED SPACE
>
> Over hele side 2 gennemgår Politiken i dag en række trafik-undersøgelser
> om ny strategi på store befærdede gader i de store EU-lande
>
> Man har drastisk fjernet regulering med striber og stoplys og
> ulykkestallet er faldet enormt, for bilisterne søger øjenkontakt med
> hinanden og kører efter forholdene på en fordelagtig måde, ofte
> langsommere, for det at overholde striber og lys giver nu ikke falsk
> tryghed.
>
> Desværre mener Nonbo(V) at danskerne er for selvhævdende i deres kørsel
> til, at vi skal indføre den ny frihedspolitik.
>
> Mon ikke han mener, at for at skabe job til vejarbejde-entreprenører, har
> vi fået rekord i unødvendig trafikregulering , så at lytte til den ny
> fornuft er et for stort ansigtstab.?
>
> Bilister og cyklister er mere blandet i det ny intuitive system.
>
> "Tænk selv" lyder en af overskrifterne
>
> -------------
>
> Trafikregulering har været minimal, hvor jeg har rejst og kørt bil i
> Mellemøsten og SydEuropa og jeg har fundet det banalt, at folk vokser med
> opgaven, når de skal undgå ulykker ved at tænke selv. Skandinaviens
> overdrevne stribning og stoptavler og stoplys er en ulykke og en
> beskæftigelsesterapi for by-entreprenører. Et dyrt, mislykket typisk
> velfærdsstats og overregulerings projekt.
>
> Godt at videnskab nu bekræfter den bondefornuft som mange har tænkt selv.
>
>
De danske trafikanter er på skideren hvis du fjerner trafikregulering, og
især bilismen fordi danskerne ikke har den medfødt evne som bilist, her på
Hadsundvej vor jeg bor har der inden for det sidste årstid været en del gade
arbejde hvor anarkiet tog magten fra de forskellige artede vandvidsbilister.
Jeg blev nød til at tage kontakt til politiet, der kom her ud for at lede
bilisterne, til gade arbejderne havde fået tegnet midlertidig vognbane
afstribninger. De starter angrebet på cyklisterne og fodgængerne til finalen
med at køre mod ensretningen.
Al dårligdom startede da socialisterne fik bil, da startede massakren på
vejtræerne der havde stået lige så længe som vejen, de blev plante da vejen
blev bygget.
Nu har jeg aldrig observeret på mine rejser at den mellemøstlig trafikanter,
for slet ikke at tale om Øst-Syd Europa jeg tager lige Afrika med er nogen
ørn til det med at håndtere en bil, det ser du tydelig i dagens Danmark.
Prøv lig at tænke dig til du fjerner reguleringen i et så tæt reguleret
trafiksystem som det amerikanske.
Det største og mest vellykket trafik omlægning der er sket her på jorden var
da svenskerne gik over til over højrekørsel over nat en weekend, jeg sagde
det går aldrig godt, men det skete uden en eneste ulykke, det vil vi aldrig
komme til at opleve en gang til.
| |
Bo Warming (18-10-2008)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 18-10-08 11:44 |
|
"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:48f9abc9$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Bo Warming" <warmingbo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:_7Gdnfphv6MSF2TVnZ2dnUVZ8vydnZ2d@giganews.com...
>> Nøgne gader: SHARED SPACE
>>
>> Over hele side 2 gennemgår Politiken i dag en række trafik-undersøgelser
>> om ny strategi på store befærdede gader i de store EU-lande
>>
>> Man har drastisk fjernet regulering med striber og stoplys og
>> ulykkestallet er faldet enormt, for bilisterne søger øjenkontakt med
>> hinanden og kører efter forholdene på en fordelagtig måde, ofte
>> langsommere, for det at overholde striber og lys giver nu ikke falsk
>> tryghed.
>>
>> Desværre mener Nonbo(V) at danskerne er for selvhævdende i deres kørsel
>> til, at vi skal indføre den ny frihedspolitik.
>>
>> Mon ikke han mener, at for at skabe job til vejarbejde-entreprenører, har
>> vi fået rekord i unødvendig trafikregulering , så at lytte til den ny
>> fornuft er et for stort ansigtstab.?
>>
>> Bilister og cyklister er mere blandet i det ny intuitive system.
>>
>> "Tænk selv" lyder en af overskrifterne
>>
>> -------------
>>
>> Trafikregulering har været minimal, hvor jeg har rejst og kørt bil i
>> Mellemøsten og SydEuropa og jeg har fundet det banalt, at folk vokser med
>> opgaven, når de skal undgå ulykker ved at tænke selv. Skandinaviens
>> overdrevne stribning og stoptavler og stoplys er en ulykke og en
>> beskæftigelsesterapi for by-entreprenører. Et dyrt, mislykket typisk
>> velfærdsstats og overregulerings projekt.
>>
>> Godt at videnskab nu bekræfter den bondefornuft som mange har tænkt selv.
>>
>>
> De danske trafikanter er på skideren hvis du fjerner trafikregulering, og
> især bilismen fordi danskerne ikke har den medfødt evne som bilist, her på
> Hadsundvej vor jeg bor har der inden for det sidste årstid været en del
> gade arbejde hvor anarkiet tog magten fra de forskellige artede
> vandvidsbilister. Jeg blev nød til at tage kontakt til politiet, der kom
> her ud for at lede bilisterne, til gade arbejderne havde fået tegnet
> midlertidig vognbane afstribninger. De starter angrebet på cyklisterne og
> fodgængerne til finalen med at køre mod ensretningen.
> Al dårligdom startede da socialisterne fik bil, da startede massakren på
> vejtræerne der havde stået lige så længe som vejen, de blev plante da
> vejen blev bygget.
> Nu har jeg aldrig observeret på mine rejser at den mellemøstlig
> trafikanter, for slet ikke at tale om Øst-Syd Europa jeg tager lige Afrika
> med er nogen ørn til det med at håndtere en bil, det ser du tydelig i
> dagens Danmark. Prøv lig at tænke dig til du fjerner reguleringen i et så
> tæt reguleret trafiksystem som det amerikanske.
> Det største og mest vellykket trafik omlægning der er sket her på jorden
> var da svenskerne gik over til over højrekørsel over nat en weekend, jeg
> sagde det går aldrig godt, men det skete uden en eneste ulykke, det vil vi
> aldrig komme til at opleve en gang til.
Du og Nonbo(V) har nok ret i at ændringer skal ske forsigtigt
Min begejsring over morgenavisens artikel er nok for vild
| |
|
|