Steve Jobs er for fedtet til Blu-Ray!;-)
Fra : Lyrik

Dato : 15-10-08 23:47

Steve:"Det ser vældig flot ud fra brugerens synspunkt, men jeg er for fedtet
til at give 30$ i licens!" frit gengivet på dansk.

Læs her:
http://www.macworld.com/article/136079/2008/10/bluray.html

Altså han sælger verdens dyreste hardware og han under ikke købermenigheden
at få for meget for pengene!?
Det er snart svært at foretrække Mac.
Når jeg kigger på min PC laptop, så får jeg fuld Blu-Ray understøttelse i
hardware og software. Firewire, HDMI,eSATA,USB, VGA, svhs, udvidelsesslot,
17" førsteklasses-skærm, Vista Home Premium, luksuskabinet m.m. for i dag
8.500,-

Og så har Steve Jobs den frækhed at sige at Blu-Ray ikke må koste ham 30$
per maskine!!? Han er simpelt hen fræk!

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-10-08 01:22

Lyrik wrote:
> [...]
> Og så har Steve Jobs den frækhed at sige at Blu-Ray ikke må koste ham
> 30$ per maskine!!? Han er simpelt hen fræk!

Det er jo ikke bare de $30 dollars, der er tale om. Det er ren licens
for at kunne sætte et 'stempel' på, hvor der står 'BluRay Support'. -
Prøv lige at checke, hvor meget et løst BluRay drev koster....

Og forresten, - så er MacPro fuldt ud istand til at supportere Bluray,
hvis jeg gad ofre de ekstra 2400kr.! - Jeg fik tilbuddet, da jeg købte,
men takkede nej...

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 16-10-08 03:56

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

Lyrik wrote:
> [...]

Og forresten, - så er MacPro fuldt ud istand til at supportere Bluray,
hvis jeg gad ofre de ekstra 2400kr.! - Jeg fik tilbuddet, da jeg købte,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Blu-Ray er ikke dyrere end at mange meget billigere Windows maskiner har det
som standard.

Men det sidste du siger lyder spændende.
Ser du jeg har et eksternt Blu-Ray brænderdrev med USB tilslutning. Når jeg
sætter det til min iMac med Leopard så kan maskinen ikke engang læse
filsystemet på en Blu-Ray skive. Det er UDF 2.5.
Den kan heller ikke læse filerne hvis de kommer ned på drevet og den kan
slet ikke spille dem som film.

Såååå...undskyld jeg spørger men hvad skal man gøre for at udfolde denne
smukke vifte af Blu-ray support som Mac skjuler?

Hilsen
Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-10-08 13:56

Lyrik wrote:
><>

> ,
> Blu-Ray er ikke dyrere end at mange meget billigere Windows maskiner har
> det som standard.

Jep, og jeg har også set, det overhovedet ikke holder. De billige PC'ere
med BR bruger 2.-forteringsdrev fra fx. LianLi, LunJan og andre af de
store fabrikker, der leverer drev til både shapr, Panasonic, Pioneer og
Sony. - så istedet for at skrotte drev med måske mikroskoiske fejl, så
sælger de dem som noname drev til andre firmaer, der ikke stiller så
høje krav. Det er ganske normal kotume indenfor elektronikbranchen...

> [...]
>
> Såååå...undskyld jeg spørger men hvad skal man gøre for at udfolde denne
> smukke vifte af Blu-ray support som Mac skjuler?

At du ikke kan bruge et eksternt USB normeret BR drev kan skyldes, at
der kræves en speciel HID driver, som ikke findes til Mac. - Det kommer
an på, hvilket mærke og den USB bridge, der sidder i drevet. - Jeg blev
tilbudt et internt Panasonic drev til montering i bay nr. 2 på MacPro'en.

Men jeg vil tro, du vil kunne bruge et eksternt Pioneer eller Panasonic
BR drev med Firewire, da drivere til den Oxford922 bridge, de to mærker
bruger, er en std. driver.

Og for at udnytte BR, skal du have mindst roxio Toast Titanium 8.0.3
eller 9.x + en 'adaptive driver', som kan købes gennem Roxio. Roxio 8.x
og 9.x kan sagtens læse og skrive egne BR medier uden denne driverpakke,
men vil man fx. se BR film, skal man have driveren, og man kan så kun
bruge Toast som medieafspiller, - hvilket den forresten er ganske
glimrende til...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-10-08 14:12

> men vil man fx. se BR film, skal man have driveren, og man kan så kun
> bruge Toast som medieafspiller, - hvilket den forresten er ganske
> glimrende til...

skal vi nu til det igen ... ja, hvis det er film du selv har brændt, nej
hvis det er "købe" film ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-10-08 15:50

Thomas von Hassel wrote:

> skal vi nu til det igen ... ja, hvis det er film du selv har brændt, nej
> hvis det er "købe" film ...

Ja, vi skal! Købe BluRay film kan afspilles med Roxio Toast Titanium
8.0.3 og 9.x med den plugin, man kan købe gennem Roxio! EOD!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-10-08 20:11

> Ja, vi skal! Købe BluRay film kan afspilles med Roxio Toast Titanium
> 8.0.3 og 9.x med den plugin, man kan købe gennem Roxio! EOD!

nej, du har ikke selv prøvet, og du kan ikke finde mig en henvisning til
hvor det står at der er nogen der har prøvet. Problemet er at BluRay DRM
skal bygges ind på et OS niveau ... og det er det ikke jævnfør Steves
bemærkninger ang. BluRay.

Hvis det bare var at købe Toast hvorfor fanden er der så så meget brok
ang. BluRay og Mac ?!?!?

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-08 21:21

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Ja, vi skal! Købe BluRay film kan afspilles med Roxio Toast Titanium
> 8.0.3 og 9.x med den plugin, man kan købe gennem Roxio! EOD!

Mit tilbud om at stille licens og drev til rådighed står stadig ved
magt. Hvis den viser sig ikke ta kunne afspille en Video Blueray film
skal du selv punge ud. ok?>

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Snorre Berg

Dato : 16-10-08 06:36

Lyrik skrev:
> [...]
>
> Og så har Steve Jobs den frækhed at sige at Blu-Ray ikke må koste ham
> 30$ per maskine!!? Han er simpelt hen fræk!

usigelig frekt.

jeg skulle gjerne betale 60 dollar for å slippe å bruke Windows…

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-10-08 08:06

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> 8.500,-
>
> Og så har Steve Jobs den frækhed at sige at Blu-Ray ikke må koste ham 30$

sludder. Sandheden er at BluRay som medie er 2 år for sent på den. Ja,
kvaliteten er fantastisk, men folk vil ikke betale for "fantastisk" ..
de er tilfredse med 128kbit musik fra iTunes og "HD" film fra ditto.
Hvis BluRay får samme marked som DVD .. så vil jeg godt vædde min gamle
hat på at der kommer understøttelse på Mac .. men ikke når det ikke
engang er sikkert at formatet eksisterer om 1-2 år ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-10-08 14:06

> [...]
> hat på at der kommer understøttelse på Mac .. men ikke når det ikke
> engang er sikkert at formatet eksisterer om 1-2 år ..

Jeg vil gerne melde mig under fanerne her. Jeg agter ikke at købe nogen
Bluray-skiver, og jeg kan ikke se, hvad jeg skal bruge dem til. Jeg er
derfor godt tilfreds med ikke at skulle betale for noget, jeg aldrig vil
få brug for. Bare for lige at nævne, at vi ikke alle savner Bluray.
Skulle Bluray blive så almindeligt, at alle får brug for det, så sker
det alligevel ikke, før jeg skal have min næste Mac.
Nogle gange kan det godt betale sig at vente med en teknologi.
På min TiBook valgte jeg ikke at få DVD-brænder i, og det viste sig at
være fornuftigt, for jeg har aldrig haft brug for at brænde en DVD.
Dengang var jeg ellers i tvivl, om det måske kunne bruges til backup.
Omvendt har vi en ældre Mac mini, hvor jeg valgte at betale for
BlueTooth, da vi købte den. Det var spildte penge, for der har aldrig
været sluttet noget BlueTooth til den, og nu nærmer den sig pensionen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-08 21:19

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:
> [...]
> 8.500,-
>
> Og så har Steve Jobs den frækhed at sige at Blu-Ray ikke må koste ham 30$

Sagen er vel at Blueray helst ikke må koste ham hans forretning: Itunes
Video Store.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 12:57

On 2008-10-16 22:18:54 +0200, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> said:

> Sagen er vel at Blueray helst ikke må koste ham hans forretning: Itunes
> Video Store.

kunne vel også være en afvejning om at blu ray er "sjovt" etc.
Det er bare først rigtigt sjovt, når man kan brænde..
og i den forbindelse er både medier brændere og alt andet stadig for dyrt.. ?
I hvert fald til almindelige mennesker..
Tror som eksempel at det stadig er billigere at købe 10 HDs og så
ellers bare gemme på dem, og stille dem op på hylden, når de er fulde..
Måske er de endda billigere end DVDer nu ?

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 18-10-08 18:29

<ecozyz> wrote:

> Tror som eksempel at det stadig er billigere at købe 10 HDs og så
> ellers bare gemme på dem, og stille dem op på hylden, når de er fulde..
> Måske er de endda billigere end DVDer nu ?

Jeg har lige købt en 1TBdisk for 850 kr. Med 5 GB per DVD svarer det til
200 DVDere.

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-08 13:20

On 2008-10-18 19:29:29 +0200, nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen
Kruse) said:

> Jeg har lige købt en 1TBdisk for 850 kr. Med 5 GB per DVD svarer det til
> 200 DVDere.

er det ikke sådan at "man" kan finde 100 DVDer for 4-500 kroner nu. Med
andre ord er det billigere at købe en HD, hvilket også sparer en del
tid, da overførsel jo går hurtigere..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-10-08 14:17

<ecozyz> wrote:

> er det ikke sådan at "man" kan finde 100 DVDer for 4-500 kroner nu. Med
> andre ord er det billigere at købe en HD, hvilket også sparer en del
> tid, da overførsel jo går hurtigere..

øh ... hvordan får du det til at være hurtigere ? Og jeg vil hellere
finde ting på én HD end spredt på 100 DVD'er.

Optiske medier er fine som langtids arkivering .... alt andet er
harddiske hurtigere, nemmere og oftest billigere.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 19-10-08 21:23

ecozyz skrev:

> er det ikke sådan at "man" kan finde 100 DVDer for 4-500 kroner nu. Med
> andre ord er det billigere at købe en HD, hvilket også sparer en del
> tid, da overførsel jo går hurtigere..

Vi er stadig nogen der har fjernsyn med en DVD-dims tilkoblet. Disse
virker klart bedst med DVD-medier.

Nogen der har gode erfaringer med harddiskrecordere man kan fodre via
net/usb? Kan være det er ved at være tiden til at udskifte den jeg har
- hvilket i øvrigt skulle være eneste grund - jeg er godt tilfreds med
dens opførsel mht ting der kommer ind gennem antennekablet.

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 19-10-08 22:28

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Vi er stadig nogen der har fjernsyn med en DVD-dims tilkoblet. Disse
> virker klart bedst med DVD-medier.

Det vil også være lidt svært at putte en HD ned i en DVD skuffe..-))

> [...]
> - hvilket i øvrigt skulle være eneste grund - jeg er godt tilfreds med
> dens opførsel mht ting der kommer ind gennem antennekablet.

...Har ikke personlige erfaringer, men en af mine venner har en af de
helt store Philips HD recorders, hvor der også er en DVD brænder /
afspiller indbygget. Han påstår, det er noget af det bedste på markedet.
- Jeg aner ikke, hvad prisen er... - Ellers er det jo Pioneer, Samsung
og Panasonic HDR, der nok regnes blandt de bedste. Skal/vil du skifte,
så sørg for alt i verden for at få noget, der kører regionsfrit og som
også understøtter H264 og med HDMI stik, hvis dit TV understøtter det. -
Selv jeg kan se forskel i kvalitet på alm. HDTV og H264 via HDMI.
Billederne er klart skarpere med H264+HDMI...

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 19-10-08 22:42

"ecozyz" skrev i meddelelsen

> [...]
> bare gemme på dem, og stille dem op på hylden, når de er fulde..
> Måske er de endda billigere end DVDer nu ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kære Ecozyz!

Forestil dig at du har købt en fin ny Blu-Ray med "Flammen og Citronen" Du
smider den på din harddisk og afspiller den derfra. Eller du spiller den på
TV direkte fra skiven over din PC's HDMI udgang!

Så du kan jo ikke få den på din billige Harddisk før du har et drev på din
maskine der kan få den derned-vel?))

Når selv danskerne laver Blu-Ray film, så har mediet helt garanteret en
fremtid. Du kan ud over "Flammen og Citronen" som er superflot
lavet-spitzenklasse, også få "De fortabte sjæles Ø." Film jeg lige kommer i
tanker om på dansk.

Sjovt? Du ved ikke hvad der er sjovt før du får leget lidt med Blu-Ray og
m2ts filer.

Hilsen
Jens