Elastisk fuge der ligner filset væg
Fra : Ukendt

Dato : 06-10-08 21:16

I forbindelse med overgangen mellem filset mur og gipsvægen i min trappe
opgang er jeg blevet nød til at lime nogen murstens skaller op med elastisk
klæbe masse. Nu er problemet så hvordan jeg for lavet fugen mellem stenene
og den filsede overflade så den ligner det murede.

Grunden til at der er brugt skaller og elastisk klæbe masse er at mellem
muren og gips vægen er 5 cm med gulvbrædder og varmefordelings plader.
Skallerne er så limet på "enden" af gulvbrædderne og da disse bevæger sig i
forhold til muren er det nok en dårlig ide at give dem almindelig fils som
resten af murstens muren, men det skulle jo helst ikke kunne ses at jeg
har "snydt"

Nogen der har gode ideer ?

/Grønne

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-10-08 10:16

<Grønne> skrev i meddelelsen
> [...]
> i forhold til muren er det nok en dårlig ide at give dem almindelig fils
> som resten af murstens muren, men det skulle jo helst ikke kunne ses at

Hæld sand på fugemassen mens den er våd.

- Martin