opsætnig af airport til at logge på domæne
Fra : jda

Dato : 03-10-08 21:18

Er der nogen der kender et sted med en god vejledning til opsætning af
trådløst på Mac?
Jeg skal have fundet ud af hvordan opsætningen er når man skal ind på et
nærværk der kører brugervalidering via en w2k3 radiusserver mod et windows
domæne. Alle APer er Cisco.
Jeg ved der har været en Mac på vores netværk, så det kan lade sig gøre.
Jeg vil bare gerne have en vejledning til det, så jeg kan give den videre
til de elever der har valgt at købe en Mac
--
Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-08 23:12

jda <wh@tever.not> wrote:

> [...]
> Jeg vil bare gerne have en vejledning til det, så jeg kan give den videre
> til de elever der har valgt at købe en Mac

System Indstillinger -> Netværk -> Airport -> Avanceret -> 802.1X

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-10-08 10:12

On 2008-10-04 00:12:03 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> System Indstillinger -> Netværk -> Airport -> Avanceret -> 802.1X
>

> /thomas

han skal muligvis have certifikatet fra sin systemdims og installere
det manuelt.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-10-08 12:16

> han skal muligvis have certifikatet fra sin systemdims og installere
> det manuelt.

korrekt ..

/thomas

Fra : jda

Dato : 04-10-08 13:53

Sat, 4 Oct 2008 11:11:36 +0200 wrote Morten Reippuert Knudsen in
dk.edb.mac:

> han skal muligvis have certifikatet fra sin systemdims og installere
> det manuelt.

Jeg skal netop ikke have noget certifikat. Valideringen sker på
brugerniveau. Jeg har været inde under 802.1x. Men jeg render hele tiden
ind i en wizard som ikke lader mig taste de oplysninger ind som skal
bruges. Så sidder jeg og råber "luk nu røven, det er mig der bestemmer" men
det kan jeg ikke få lov til. Så jeg kan ikke få tastet de oplysninger ind
som skal bruges til at logge ind på domænet. IE. bruger@domæne eller
domæne\bruger.
--
Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-08 12:26

On 2008-10-04 14:52:34 +0200, jda <wh@tever.not> said:

> [...]
> det kan jeg ikke få lov til. Så jeg kan ikke få tastet de oplysninger ind

Det er også muligt at du skal joine din mac til AD domainet.

(Bruger man virkelig slige løsninger på en skole? altså løsninger der
kræver at brugernes private computere er i AD?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen