Mus på loftet.
Fra : Peder Olsen

Dato : 26-09-08 15:32

Hej gruppe.
En veninde har fået mus på loftet.
Hun har set en annonce fra www.scan-shop.dk med en maskine der skulle
udsende lyde der får musene til at forsvinde.
Er der nogle der kender den?
Og ved om den er pengene værd?
Venlig hilsen
Peder Olsen.

--
Samler du på bryggerisouvenir
så kig på;

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 26-09-08 17:30

"Peder Olsen" <peder@olsen161.dk> skrev i meddelelsen
> Hej gruppe.
> En veninde har fået mus på loftet.

Hun er da heldig med at hun ikke har rotter på loftet
Den slags ting der kan udøve mirakler har jeg godt nok ikke meget fidus til.
Brug noget musegift.

Steen.

Fra : Max

Dato : 26-09-08 18:22

Hej Steen

> fidus til. Brug noget musegift.

Jeg foretrækker nu fælder, så ved man hvor de
døde mus er.

--
Mvh Max

Fra : Rene Hansen

Dato : 29-09-08 00:02

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:
>Hej Steen

>Jeg foretrækker nu fælder, så ved man hvor de
>døde mus er.
>
>--
>Mvh Max

Sådan cirka da....
Jeg leder stadig efter to fælder som forsvandt sidste år, og jeg
fandt dem ikke selvom de lugtede fælt en rum tid....
Den ene er under et gulv hvor hullet nu er repareret, men den
anden er mere interessant.... der er et hul ved siden af et
vandrør hvor musene kan komme ind og ned på gulvet til fælden.
Hullet er stort nok til både mus og fælde, så det kan kun være
den vej det er forsvundet; alt andet er undersøgt....
Det lyder bare lidt desperat at en mus i dødskamp slæber en
fælde ca 30 cm op ad en væg, og får vippet fælden ind i et hul
som sidder lodret.....
Som en del af det pågående renoveringsprojekt skal jeg have
flået vægge og gulve fra hinanden i fadeburet....om ca to år....

Ren
(som trods alt går ind for fælder til musene i stuehuset, men er
en ivrig fortaler for både gift og kæmpekatte i laden med den
åbne korsilo da rotter sikkert kan rende endnu længere med de
ikke helt billige fælder.....Forøvrigt mener kommunens
rottefænger at det er helt OK at blande de to bemeldte
rottebekæmpelsesmidler, der skulle ikke være nogle sideeffekter:
Kattene æder ikke giften, og de forgiftede rotter skader ikke
kattene)

Fra : Max

Dato : 29-09-08 15:29

Hej Rene

> Sådan cirka da....
> Jeg leder stadig efter to fælder som forsvandt sidste år, og jeg
> fandt dem ikke selvom de lugtede fælt en rum tid....

Jeg glemte så at sige at jeg hader klapfælder, både mine
fingre og de lemlæstede mus har overbevist mig om at
klapfælder ikke er løsningen, så jeg bruger den anden
type musefælder og den løber musen ikke sådan lige
med.

http://www.dyrenesno1.dk/images/center-gros/C-228-530.jpg

--
Mvh Max

Fra : Jens G

Dato : 29-09-08 16:38

On Mon, 29 Sep 2008 16:29:19 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>klapfælder ikke er løsningen, så jeg bruger den anden
>type musefælder og den løber musen ikke sådan lige

Hvordan slår du så musene ihjel bagefter?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Holst

Dato : 29-09-08 16:42

Jens G wrote:

> Hvordan slår du så musene ihjel bagefter?

Mon ikke han gør, som min far. Stopper fælden i en plastikpose og traver
en tur i skoven og udsætter musen langt fra beboelse.

Fra : Max

Dato : 29-09-08 16:48

Hej Jens

> Hvordan slår du så musene ihjel bagefter?

Jeg vipper musen i en pose, og klask siger det
så mod muren og verden har en mus mindre.

--
Mvh Max

Fra : Jens G

Dato : 29-09-08 19:17

On Mon, 29 Sep 2008 17:47:54 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Jens

>Jeg vipper musen i en pose, og klask siger det
>så mod muren og verden har en mus mindre.

Godt. Mange vil ikke kunne klare at slå musen ihjel.

Fra : Max

Dato : 29-09-08 19:35

Hej Jens

> Godt. Mange vil ikke kunne klare at slå musen ihjel.

Underligt når man påtænker at vi er kødædere :)

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 29-09-08 19:36

Max wrote:

> Underligt når man påtænker at vi er kødædere :)

Spiser du musen?

Fra : Max

Dato : 29-09-08 19:49

Hej Holst

> Spiser du musen?

Der er for lidt kød på dem til at det er besværet værd,
men musvågen gider :)

--
Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-09-08 02:53

On Sep 29, 8:34 pm, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Jens

> Underligt når man påtænker at vi er kødædere :)

Vi har jo folk til det beskidte arbejde

Og hos os klarer kattene musene. Og de få som er så heldige at slippe
forbi rovdyrene og ind i huset fanges i smækfælder, både de gammeldags
og de nye i plast. Aldrig har der været en levende i fælderne eller de
har rent med dem.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 29-09-08 19:42

Peder Olsen presented the following explanation :
> En veninde har fået mus på loftet.
> Hun har set en annonce fra www.scan-shop.dk med en maskine der skulle udsende
> lyde der får musene til at forsvinde.
> Er der nogle der kender den?

Hvad siger en hund til sådanne lyde?

Jeg bruger en fælde som denne:
http://www.nordicagro.com/skadedyrsbekaempelse-98/faelder-150/faelde-til-mus-m-4-huller-757.html

Lidt havregryn i den, og der er som regel gevinst efter et par dage.

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606