DANSEBAND-FESTIVAL
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-07-01 23:47

Husk nu at det er tirsdag, onsdag og torsdag at der er Vildsund-marked i
Thy. Danmarks ubetinget største plads for live-dansktopmusik. Men det er
altså et heste- og kræmmermarked.

Alle 3 dage kl. 18-24 spiller Kandis i den ene ende af byen og Kim Og hallo
i den anden ende af byen. Live-dansktopmusik 6 gange på 3 dage. Uhmmm.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-07-01 22:29

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b5ca910$0$4928$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
hallo
> i den anden ende af byen. Live-dansktopmusik 6 gange på 3 dage. Uhmmm.

___________
Lige et svar til mig eget indlæg:

Er lige hjemkommer fra Vilsund-marked. Dem som er til dansktop-musik har
virkelig noget at komme efter. Her bliver musikken kylet lige i hovedet af
dig uden ophold. Dansktop lyder for fuld udblæsning alle mulige og umulige
steder:

Alt dette forgår på samme tid, både tirsdag, onsdag og torsdag:

1: Kandis spiller i musikteltet
2: Kim Og Hallo spiller i ølteltet
3: Dansktopdiskotek ved broen (grillbaren)
4: Kendte dansktopkunstnere spiller live kl. 17 og 20 på en scene ved kroen
5: Dansktopmu´sik blæsende ud af højttalere midt i tivoliet
4: Fire kæmpe salgsboder med ene dansktopmusik på mange meter lange borde og
dansktop-musik
tæskende ud fra store højttalere samme steder

Punkt 1, 2 og 3 foregår på samme tidspunkt, så angående om man foretrækker
Kandis, Kim Og Hallo eller dansktop-diskotet, ja så kan man selv vælge.

Vildsund marked har et besøgstal på ca. 100.000 personer.

Folk jublede og skreg og klappede og unge piger dansede løs og sendte
forelskede øjne til Kandis, når de gav den med de store dansktop-slagere. Og
i pausen ville de have autografer. Der var gang i den. I kan nå det endnu.

Hilsen pop-experten

Fra : Kristian Thomsen

Dato : 25-07-01 17:24

> [...]
Og
> i pausen ville de have autografer. Der var gang i den. I kan nå det endnu.

Det lyder da vammelt!

- K

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 26-07-01 00:08

On Tue, 24 Jul 2001 23:28:38 +0200, "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>
wrote:

Det er rigtigt gang i den i Kandis teltet, hvor der ca. var 600 personer onsdag
mellem 18.00 - 24.00. Det er rigtigt godt. Et besøg værd

og så er det GRATIS at komme ind der.

--
mvh Kenneth
E-Mail : koldby2@bigfoot.com

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-01 09:03

Kenneth Bjerregaard <bjerregaard-koldby@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b5f50e9$0$260$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
onsdag
> mellem 18.00 - 24.00. Det er rigtigt godt. Et besøg værd

_________________________

Der var også så mange som det kunne lade sig gøre at proppe ind i KIM OG
HALLO-teltet, på samme tidspunkt onsdag aften kl. 18-24. Dejligt at også det
er gratis. Tror at Kim Og Hallo overhaler Kandis som Danmarks populæreste
orkester inden der er gået 2 år. De har en fantastisk elegant sceneoptræden.
Og der er ingen svipsere blandt deres numre. Onsdag ønskede jeg et nummer
kl. 21 som hed "Jeg banker på din dør". det var den som tidligere hed "Så
tar vi cyklerne frem". Nå men jeg må snart op og høre dem igen. Nu i aften
torsdag kl. 18-24. Vilsund markedet er dansktop-galla så det vil noget.

Hilsen pop-experten

(musik skal høres på dansktoppen)

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 26-07-01 23:29

On Thu, 26 Jul 2001 10:02:57 +0200, "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>torsdag kl. 18-24. Vilsund markedet er dansktop-galla så det vil noget.

Nu kan jeg høre at du er meget stor fan af "Kim og Hallo"og de spiller også godt
men, da jeg går over i teltet den første gang der har de pause. ( Selvfølgelig
skal de have pause engang imellem, det er ikke det ). Men så da de begynder
spille de noget ældre godt musik der er peppet lidt op, og det synes jeg ikke
lød så frygteligt godt.
Nej, "Kim og Hallo" spil det i er bedst til nemlig originale dansktopnumre.
Det ved jeg godt at de også gjorde dernede, og det er de så også gode til.
Men det er jo en smags sag.

mvh
Kenneth Bj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-01 14:36

Kenneth Bjerregaard <bjerregaard-koldby@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b609957$0$51769$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]

dansktopnumre.
> Det ved jeg godt at de også gjorde dernede, og det er de så også gode til.

___________

Jeg husker godt deres Boney M og rock´n´roll-potpourie og deres udgave af
"Sømanden Og Stjernen" efter pausen, men det var da i den typiske
dansktop-stil synes jeg. Sidder netop og lytter til en af deres cd-er hvor
de spiller "Hele Ugen Alene". Lige til at ryge direkte ind på en 1. plads på
landets hitlister.
Men det er som du siger: En smags sag.
PS: Det er altså 100 år siden at Ole Lindskov (Royal DanishCountryband er
vist startet op igen fra i sommer) kaldte sit orkester for "Ole Og Andre",
så i kunne da godt kalde jer "Kenneth Og De Andre". I er jo også begge fra
Thy. Men hvad med "Kenneth Og Sukkerpoppen", altså hvis det er dansktop du
vil spille. Ved du om der er andre dansktoporkestre i Thy end Kandis og
Farmand ?

Hilsen pop-experten

(Musik skal høres på Dansktoppen og i Vildsund)

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 28-07-01 22:46

On Fri, 27 Jul 2001 15:35:52 +0200, "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>Thy. Men hvad med "Kenneth Og Sukkerpoppen", altså hvis det er dansktop du

Jo, det vil jeg da. Men jeg har ikke fundet de andre endnu, så vi slår koldt
vand i blodet.

> Ved du om der er andre dansktoporkestre i Thy end Kandis og
>Farmand ?

Ikke lige for øjeblikket. Engang var "Ole & de andre" inde i varmen, og
"Peanuts" har også før været tæt på, men lige nu er der ingen, efter hvad jeg
ved.

--
mvh Kenneth