Fra audio CD til mp3 CD
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-09-08 20:01

Simpelt spørgsmål:

Hvordan får jeg lettest rippet mine audio cd'er, så jeg kan brænde dem
over som mp3'er på en cd (til bilen)? Gerne en ripper med database
tilgang, så jeg ikke skal skrive hver titel på hvert nummer som Switch
f.eks.

Thomas Schreiber
http://www.mayfly.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-09-08 20:02

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> [...]
> over som mp3'er på en cd (til bilen)? Gerne en ripper med database
> tilgang, så jeg ikke skal skrive hver titel på hvert nummer som Switch

iTunes ?

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-09-08 20:05

On 2008-09-21 21:02:26 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> iTunes ?
>
> /thomas

Kører den ikke sit eget mp4 show? Kan den rippe cd'er?

Thomas Schreiber
http://www.mayfly.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-09-08 20:07

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> Kører den ikke sit eget mp4 show? Kan den rippe cd'er?

jep .. og under indstllinger > import kan du sætte den til at konvertere
til mp3 med de installinger som du nu har lyst til. Og den henter cd og
track data når du stopper dine skiver i...

/thomas

Fra : Terje Rydland

Dato : 21-09-08 20:55

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> Kører den ikke sit eget mp4 show?

Den ripper i ISO standard formater som AAC (mp4) eller mp3 (+ noen til)
avhengig av hva du selv ber den om . Det er Microsofts verktøy som
kjører sine egne proprietære WMA-show.

> Kan den rippe cd'er?

Ja. Både mp3 og vanlige lyd CDer.

Terje

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-09-08 21:23

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> Kan den rippe cd'er?

Rip, mix, burn!

http://www.youtube.com/watch?v=4ECN4ZE9-Mo

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-09-08 22:04

Thomas Schreiber wrote:

> Kører den ikke sit eget mp4 show? Kan den rippe cd'er?

Begge dele. du bestemmer selv igennem itunes indstillingerne. - Se min
korte vejledning...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 21-09-08 21:14

Thomas Schreiber skrev:
> [...]
> over som mp3'er på en cd (til bilen)? Gerne en ripper med database
> tilgang, så jeg ikke skal skrive hver titel på hvert nummer som Switch

iTunes + brænd som mp3-cd?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-09-08 22:01

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> over som mp3'er på en cd (til bilen)? Gerne en ripper med database
> tilgang, så jeg ikke skal skrive hver titel på hvert nummer som Switch

Lige så simpelt svar. - Sæt itunes til at importere i
AAC/16bits/320kbps. træk CD ikonet over i itunes 'musik vindue', og
filerne bliver automatisk importeret med alle de nødvendige data, _hvis_
dise infomationer er tilgængelige på lyd CD'en.

Hvis lyd CD'en ikke indeholder informationer, skal du stadig selv
indtaste dem...

De færdige 'mapper' ligger i iTunes -> Musik -> navn på album....

Hvis du så vil brænde dem ud på en CD/DVd, bør du bruge Toast 8.x eller
9.x, - de er de absolut beste til det formål. - træk lige så mange
albums over i det åbne Toat vindue, som der er plads til. - Toast tæller
op øverst til højre... Brænd ved max. 8x hastighed.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-09-08 08:14

> Lige så simpelt svar. - Sæt itunes til at importere i
> AAC/16bits/320kbps.

Dårlig idé hvis han vil lave mp3 cd'er af dem bagefter ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-09-08 12:48

Thomas von Hassel wrote:

> Dårlig idé hvis han vil lave mp3 cd'er af dem bagefter ...

Nej og atter nej Thomas! - Mere end 99,99999% af alle moderne CD/DVD
afspillere, der kan afspille mp3 CD/DVD'ere afspiller fint AAC. - Jeg
har en billig LUMATron fra Brugsen og en endnu billigere EuroLine fra
Føtex, - _begge_ understøtter AAC som standard, - nå jo, jeg har da også
en bærbar CD/mp3 afspiller. - Den understøtter også både mp3, AAC/m4a,
og ca. 8 andre formater...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 22-09-08 14:17

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> Føtex, - _begge_ understøtter AAC som standard, - nå jo, jeg har da også
> en bærbar CD/mp3 afspiller. - Den understøtter også både mp3, AAC/m4a,

Jovist, men der blev udtrykkeligt bedt om at de skulle brændes over som
mp3'ere...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-09-08 07:36

> [...]
> Føtex, - _begge_ understøtter AAC som standard, - nå jo, jeg har da også
> en bærbar CD/mp3 afspiller. - Den understøtter også både mp3, AAC/m4a,

Det er så fint nok, men 1: OP spørger til MP3 .. og mp3 cd'er .. og 2:
de fleste _bilradio_ som jeg har haft med at gøre kan kun spille hhv.
mp3 og wma .. og kan ikke håndtere aac ...

/thomas

Fra : Peter Caspersen

Dato : 22-09-08 10:33

"Thomas Schreiber" <fornavn@mayfly.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> over som mp3'er på en cd (til bilen)? Gerne en ripper med database
> tilgang, så jeg ikke skal skrive hver titel på hvert nummer som Switch

på en pc vil jeg bruge http://www.freerip.com/ som er gratis og virker
fint

mvh. Peter

Fra : Thomas Schreiber