Counterstrike - egen server (SW) - problem~
Fra : JMN

Dato : 08-08-08 15:30

Hej med jer

Spørgsmålet er sikkert stillet mange gange før, men jeg kan ikke umiddelbart
finde det gyldne svar. Har også checket på google.

Sagen er den at vi er 4 stk. der gerne vil have "egen" server. Jeg kan
forstå det hedder dedicated server. Det har jeg så forsøgt.
I routeren har jeg forwardet den rigtige port. Den der kører serveren kan
fint starte spillet op og den kan fint findes. Men ikke alle kan joine den.
Nu sidder jeg så inden for samme router som den der kører server og jeg kan
fint komme ind, de andre kan ikke.

IP på den der kører server er 192.168.1.20. Jeg har i router forwardet port
27016 (som er det vi har besluttet) til denne IP. Nu er det jo en intern
IP og sikkert derfor jeg kan joine uden problemer. Hvad skal der til før de
andre - som er "udenfor" - kan joine?

Håber I kan hjælpe.

Og er det overhoved muligt at spille således mod hinanden som så mange andre
spil, eller er CS bare anderledes?

vh.
Jørgen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-08-08 17:07

"JMN" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> IP på den der kører server er 192.168.1.20. Jeg har i router forwardet
> port 27016 (som er det vi har besluttet) til denne IP.

De skal kende den globale IP adresse, hvis du går ind på ip.ter.dk eller
lignende, så ser du din routers adresse, det er den som andre skal connecte
til.

Således:
90.184.85.157:27016

Nu skal du så lige sikre dig følgende:

A) serveren faktisk kører på port 27016 ,dette er ikke standard porten
B) serveren tillader indgående forbindelser (check firwalls, selvom du selv
kan connecte)
C) at du har forwardet den rigtige port til den rigtige ip, evt. lavet en
firewall regel der tillader det. Nogle routere skal det laves i 2 omgange, i
andre er det nok bare at forwarde.

> [...]
>
> Og er det overhoved muligt at spille således mod hinanden som så mange
> andre spil, eller er CS bare anderledes?

CS er ikke anderledes i forhold til andre online fps spil.

Fra : JMN

Dato : 08-08-08 17:49

Hej Sune

Tak for hurtig respons.

90.184.85.157:27016

Det er jeg med på. det er også hvad jeg har oplyst til de andre "udenfor".

> Nu skal du så lige sikre dig følgende:
>
> A) serveren faktisk kører på port 27016 ,dette er ikke standard porten

Enig, men 27015 var tilsyneladende optaget af CS i forvejen og ville derfor
ikke. Da vi "oprettede"
ændrede jeg derfor til 27016.

> B) serveren tillader indgående forbindelser (check firwalls, selvom du
> selv kan connecte)

Når nu du skriver om serveren tillader indgående forbindelser. Hvordan
checker jeg det?
Server i min verden er kun det SW der er en del af CS, dedicatede server.
Hvorhenne ser jeg om den tillader indgående?
På den maskine der er sat til med server har vi midlertidigt disablet
firewall, men uden held. Eneste firewall er den i router.

> C) at du har forwardet den rigtige port til den rigtige ip, evt. lavet en
> firewall regel der tillader det. Nogle routere skal det laves i 2 omgange,
> i andre er det nok bare at forwarde.

I router har jeg forwardet port 27016 til ip 192.168.1.20 som er den maskine
der har serveren.

Umiddelbart kan jeg ikke rigtig gennemskue hvad det er jeg mangler at gøre.

vh.
Jørgen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-08-08 18:47

> [...]
>
> Det er jeg med på. det er også hvad jeg har oplyst til de andre "udenfor".

> Enig, men 27015 var tilsyneladende optaget af CS i forvejen og ville

Det lyder en smule mystisk det her.. Du kan godt spille med en client der
bruger den port, og køre en service på den samtidigt.
ved ikke lige hvad der er sket for jer, men kunne godt være en del af
"muldvarpen"

> Når nu du skriver om serveren tillader indgående forbindelser. Hvordan
> checker jeg det?

På serveren kan du fra en kommandoprompt prøve med netstat -ABN

Så kan du se hvilke programmer der bruger/lytter på hvilke porte, der bør
din server stå til LISTENING på den port

Fra : Dr.Phil

Dato : 09-08-08 20:42

> [...]
> IP og sikkert derfor jeg kan joine uden problemer. Hvad skal der til før
> de andre - som er "udenfor" - kan joine?

Hvor har du skrevet at det skal være port 27016 ???
I startkommandoen eller i server.cfg ??

Det hælper jo ikke at du har forwardet port 27016 til serveren hvis
Counterstrike så stadig køre på port 27015 ;)

Er det CS1.6 eller Source ??