|
| Trafikprofessor: Tyskerne har sovet i time~ Fra : Per Rønne |
Dato : 04-09-08 11:36 |
|
I dagens Ingeniøren kan man på:
< http://ing.dk/artikel/90874?nyhedsbrev>
se hvad en ekspert i trafik, professor Otto Anker Nielsen fra DTU, mener
om Fehmernbælt-afalen:
»Tyskerne har sovet i timen«.
Det forhold at Danmark alene kommer til at financiere selve
forbindelsen, vil blive et guldæg for Danmark.
Jeg citerer fra artiklen:
=
....
Ifølge professoren er aftalen om Femern intet mindre end genial for
Danmark, og Dansk Folkeparti bør beherske sig, så aftalen aldrig bliver
genåbnet.
»Den tyske transportminister må simpelthen have sovet i timen, da
Tyskland nægtede at være med i broselskabet, men samtidigt sagde ja til
at finansiere de tyske landanlæg. Men det var nok højt spil, da de
foreslog, at Danmark kunne stå for det hele. Derfor er det også en
usædvanlig dårlig idé, at Dansk Folkeparti arbejder for at lukke op for
en genforhandling af aftalen,« skriver han i sin blog, Trafiktanker, på
ing.dk.
Otto Anker Nielsen mener, at en genåbning af aftalen formentlig vil føre
til, at Tyskland løber fra aftalen, og Femern forbliver en drøm.
»Ifølge rygter er det gået op for det tyske transportministerium, at det
var en dårlig deal,« skriver han.
Danskerne får hele overskuddet
Det geniale ved aftalen består i, at bilisterne over broen ikke alene
financierer selve broen, men også de danske landanlæg. Samtidig får den
danske stat ethvert overskud fra broen.
Tyskland skal derimod selv finansiere deres landanlæg, og det kræver
milliardinvesteringer.
....
=
Ja, det er en lidt anden opfattelse af virkeligheden, end hvad man
ellers bliver præsenteret for.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Martin Larsen (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 04-09-08 12:03 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1imqr9s.1b435asv3hg5iN%per@RQNNE.invalid...
>
> Danskerne får hele overskuddet
> Det geniale ved aftalen består i, at bilisterne over broen ikke alene
> financierer selve broen, men også de danske landanlæg. Samtidig får den
> danske stat ethvert overskud fra broen.
>
> Tyskland skal derimod selv finansiere deres landanlæg, og det kræver
> milliardinvesteringer.
>
> Ja, det er en lidt anden opfattelse af virkeligheden, end hvad man
> ellers bliver præsenteret for.
>
Tyskerne kan vel også sætte et betalingsanlæg op, hvis de har lyst?
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-09-08 14:17 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1imqr9s.1b435asv3hg5iN%per@RQNNE.invalid...
> >
> > Danskerne får hele overskuddet
> > Det geniale ved aftalen består i, at bilisterne over broen ikke alene
> > financierer selve broen, men også de danske landanlæg. Samtidig får den
> > danske stat ethvert overskud fra broen.
> >
> > Tyskland skal derimod selv finansiere deres landanlæg, og det kræver
> > milliardinvesteringer.
> >
> > Ja, det er en lidt anden opfattelse af virkeligheden, end hvad man
> > ellers bliver præsenteret for.
>
> Tyskerne kan vel også sætte et betalingsanlæg op, hvis de har lyst?
Ikke efter aftalen ... betalingsanlægGET skal stå på den danske side, og
det er Danmark der bestemmer taksten. Helt alene.
Bortset derfra så synes jeg nu også at vi skulle indføre betaling for at
køre på motorvejene, naturligvis med et årskort for dem der har brug for
det. Så ville turister og norske og tyske lastvogne være med til at
afholde udgifterne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Claus E. Petersen (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Claus E. Petersen |
Dato : 04-09-08 17:01 |
|
Per Rønne skrev:
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1imqr9s.1b435asv3hg5iN%per@RQNNE.invalid...
>>> Danskerne får hele overskuddet
>>> Det geniale ved aftalen består i, at bilisterne over broen ikke alene
>>> financierer selve broen, men også de danske landanlæg. Samtidig får den
>>> danske stat ethvert overskud fra broen.
>>>
>>> Tyskland skal derimod selv finansiere deres landanlæg, og det kræver
>>> milliardinvesteringer.
>>>
>>> Ja, det er en lidt anden opfattelse af virkeligheden, end hvad man
>>> ellers bliver præsenteret for.
>> Tyskerne kan vel også sætte et betalingsanlæg op, hvis de har lyst?
>
> Ikke efter aftalen ... betalingsanlægGET skal stå på den danske side, og
> det er Danmark der bestemmer taksten. Helt alene.
>
> Bortset derfra så synes jeg nu også at vi skulle indføre betaling for at
> køre på motorvejene, naturligvis med et årskort for dem der har brug for
> det. Så ville turister og norske og tyske lastvogne være med til at
> afholde udgifterne ...
....og landevejene.. de har da også kostet penge... og afgifter på brug
af dansk luftrum, i tilfælde af at nogen skulle få den sindssyge tanke
at *flyve* fra Odense til Kastrup.. og sæt moms på flybrændstof for en
sikkerheds skyld.
- cep
| |
Per Rønne (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-09-08 19:07 |
|
Claus E. Petersen <snurrberget@yahoo.com> wrote:
> Per Rønne skrev:
> > Bortset derfra så synes jeg nu også at vi skulle indføre betaling for at
> > køre på motorvejene, naturligvis med et årskort for dem der har brug for
> > det. Så ville turister og norske og tyske lastvogne være med til at
> > afholde udgifterne ...
>
> ...og landevejene.. de har da også kostet penge... og afgifter på brug
> af dansk luftrum, i tilfælde af at nogen skulle få den sindssyge tanke
> at *flyve* fra Odense til Kastrup.. og sæt moms på flybrændstof for en
> sikkerheds skyld.
Alle bofaste i Danmark med bil ville da købe et årskort, ditto for
udenlandske vognmænd hvis lastbiler kører gennem landet, samt
turistbusser.
I dag skal danskere betale for at køre på tyske motorveje, mens tyskere
får det hele gratis i Danmark.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Jens Bruun (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 04-09-08 19:17 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1imreee.1rlkco3gnn7gvN%per@RQNNE.invalid
> I dag skal danskere betale for at køre på tyske motorveje, mens
> tyskere får det hele gratis i Danmark.
Det var jeg ikke klar over. Jeg må skylde mange penge i Tyskland:: Jeg har
kørt tusindvis af kilometre på tyske autobahns, men aldrig betalt en krone
for det.
Har du bil, og har du kørt i Tyskland, Per Rønne?
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Per Rønne (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-09-08 19:26 |
|
Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1imreee.1rlkco3gnn7gvN%per@RQNNE.invalid
>
> > I dag skal danskere betale for at køre på tyske motorveje, mens
> > tyskere får det hele gratis i Danmark.
>
> Det var jeg ikke klar over. Jeg må skylde mange penge i Tyskland:: Jeg har
> kørt tusindvis af kilometre på tyske autobahns, men aldrig betalt en krone
> for det.
Tyskland er da fuld af betalingsanlæg ved indkørslerne til motorvejene.
> Har du bil, og har du kørt i Tyskland, Per Rønne?
Ja, i turistbus. Det eneste kørekort jeg har taget er til knallert ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Jens Bruun (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 04-09-08 19:37 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1imrfcv.1h2ncab1b1ut25N%per@RQNNE.invalid
> Tyskland er da fuld af betalingsanlæg ved indkørslerne til
> motorvejene.
Virkelig? Jeg har nu aldrig set et betalingsanlæg i Tyskland. Og jeg kørt på
stort set alle autobahns dernede.
Er der nogen herinde, der har?
>> Har du bil, og har du kørt i Tyskland, Per Rønne?
>
> Ja, i turistbus. Det eneste kørekort jeg har taget er til knallert ...
Har du set et tysk betalingsanlæg på én af dine busture?
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Per Rønne (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-09-08 20:55 |
|
Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1imrfcv.1h2ncab1b1ut25N%per@RQNNE.invalid
>
> > Tyskland er da fuld af betalingsanlæg ved indkørslerne til
> > motorvejene.
>
> Virkelig? Jeg har nu aldrig set et betalingsanlæg i Tyskland. Og jeg kørt på
> stort set alle autobahns dernede.
>
> Er der nogen herinde, der har?
>
> >> Har du bil, og har du kørt i Tyskland, Per Rønne?
> >
> > Ja, i turistbus. Det eneste kørekort jeg har taget er til knallert ...
>
> Har du set et tysk betalingsanlæg på én af dine busture?
Ja.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Jens Bruun (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 04-09-08 20:58 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1imriu0.16h3hna21ua85N%per@RQNNE.invalid
>> Har du set et tysk betalingsanlæg på én af dine busture?
>
> Ja.
Spændende. Hvor?
NB: Sæt dig nu lidt ind i tyske forhold, inden du svarer. Du forveksler
tydeligvis Tyskland med et andet land.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Per Rønne (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-09-08 21:26 |
|
Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1imriu0.16h3hna21ua85N%per@RQNNE.invalid
>
> >> Har du set et tysk betalingsanlæg på én af dine busture?
> >
> > Ja.
>
> Spændende. Hvor?
>
> NB: Sæt dig nu lidt ind i tyske forhold, inden du svarer. Du forveksler
> tydeligvis Tyskland med et andet land.
Det skulle i så fald være Østrig - hvor jeg dog kan huske at de /ikke/
var der, lige som toiletbesøg var gratis.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Jens Bruun (05-09-2008)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 05-09-08 11:49 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1imrktf.gcngnx1sh4rdeN%per@RQNNE.invalid
> Det skulle i så fald være Østrig - hvor jeg dog kan huske at de /ikke/
> var der, lige som toiletbesøg var gratis.
Danskere skal *ikke* betale for at køre på tyske motorveje, så din
argumentation er baseret på noget, du har fået ganske galt i halsen.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
TL (05-09-2008)
| Kommentar Fra : TL |
Dato : 05-09-08 15:11 |
|
On Thu, 4 Sep 2008 21:55:21 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:
>> Har du set et tysk betalingsanlæg på én af dine busture?
>
>Ja.
Du tager fejl. Man betaler ikke for at køre på autobahn.
| |
Ukendt (05-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-09-08 15:57 |
|
"TL" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse
news:5ef2c49jjq4jq2p5t3tk48mh8c8lsonion@4ax.com...
> On Thu, 4 Sep 2008 21:55:21 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
> (Per Rønne) wrote:
>
>>> Har du set et tysk betalingsanlæg på én af dine busture?
>>
>>Ja.
>
> Du tager fejl. Man betaler ikke for at køre på autobahn.
Jo man gør - hvis man altså kører lastbil.
http://de.wikipedia.org/wiki/Lkw-Maut_in_Deutschland
| |
Per Rønne (05-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 05-09-08 16:32 |
|
Carl Alex Friis Nielsen <cafn*mail.dk> wrote:
> "TL" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse
> news:5ef2c49jjq4jq2p5t3tk48mh8c8lsonion@4ax.com...
> > On Thu, 4 Sep 2008 21:55:21 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
> > (Per Rønne) wrote:
> >
> >>> Har du set et tysk betalingsanlæg på én af dine busture?
> >>
> >>Ja.
> >
> > Du tager fejl. Man betaler ikke for at køre på autobahn.
>
> Jo man gør - hvis man altså kører lastbil.
>
> http://de.wikipedia.org/wiki/Lkw-Maut_in_Deutschland
Så må det jo være derfra jeg har det - der har været en debat om at
tyske lastbiler kørte gratis gennem Danmark mens danske skulle betale
for det i Tyskland.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Per Rønne (05-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 05-09-08 16:11 |
|
TL <tl_dp@adelphia.net> wrote:
> On Thu, 4 Sep 2008 21:55:21 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
> (Per Rønne) wrote:
>
> >> Har du set et tysk betalingsanlæg på én af dine busture?
> >
> >Ja.
>
> Du tager fejl. Man betaler ikke for at køre på autobahn.
Sådan husker jeg det nu, men da jeg kun har været med som passager og da
så mange modsiger mig, må jeg jo bøje mig. Jeg må huske galt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
El Trabajador (07-09-2008)
| Kommentar Fra : El Trabajador |
Dato : 07-09-08 16:23 |
|
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:87mdnQ_FEtJBt13VnZ2dnUVZ8uydnZ2d@giganews.com
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1imrfcv.1h2ncab1b1ut25N%per@RQNNE.invalid
>
>> Tyskland er da fuld af betalingsanlæg ved indkørslerne til
>> motorvejene.
>
> Virkelig? Jeg har nu aldrig set et betalingsanlæg i Tyskland. Og jeg
> kørt på stort set alle autobahns dernede.
>
> Er der nogen herinde, der har?
>
>>> Har du bil, og har du kørt i Tyskland, Per Rønne?
>>
>> Ja, i turistbus. Det eneste kørekort jeg har taget er til knallert
>> ...
>
> Har du set et tysk betalingsanlæg på én af dine busture?
Ja, der findes da et nede i Rostock.
http://www.warnowtunnel.de/
--
El Trabajador
** Posted from http://www.teranews.com **
| |
Kurt H. Nedergaard (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Kurt H. Nedergaard |
Dato : 04-09-08 12:25 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1imqr9s.1b435asv3hg5iN%per@RQNNE.invalid...
>I dagens Ingeniøren kan man på:
>
> < http://ing.dk/artikel/90874?nyhedsbrev>
>
> se hvad en ekspert i trafik, professor Otto Anker Nielsen fra DTU, mener
> om Fehmernbælt-afalen:
>
> »Tyskerne har sovet i timen«.
>
> Det forhold at Danmark alene kommer til at financiere selve
> forbindelsen, vil blive et guldæg for Danmark.
>
> Jeg citerer fra artiklen:
>
> =
> ...
>
> Ifølge professoren er aftalen om Femern intet mindre end genial for
> Danmark, og Dansk Folkeparti bør beherske sig, så aftalen aldrig bliver
> genåbnet.
>
> »Den tyske transportminister må simpelthen have sovet i timen, da
> Tyskland nægtede at være med i broselskabet, men samtidigt sagde ja til
> at finansiere de tyske landanlæg. Men det var nok højt spil, da de
> foreslog, at Danmark kunne stå for det hele. Derfor er det også en
> usædvanlig dårlig idé, at Dansk Folkeparti arbejder for at lukke op for
> en genforhandling af aftalen,« skriver han i sin blog, Trafiktanker, på
> ing.dk.
>
> Otto Anker Nielsen mener, at en genåbning af aftalen formentlig vil føre
> til, at Tyskland løber fra aftalen, og Femern forbliver en drøm.
>
> »Ifølge rygter er det gået op for det tyske transportministerium, at det
> var en dårlig deal,« skriver han.
>
> Danskerne får hele overskuddet
> Det geniale ved aftalen består i, at bilisterne over broen ikke alene
> financierer selve broen, men også de danske landanlæg. Samtidig får den
> danske stat ethvert overskud fra broen.
>
> Tyskland skal derimod selv finansiere deres landanlæg, og det kræver
> milliardinvesteringer.
>
> ...
> =
>
> Ja, det er en lidt anden opfattelse af virkeligheden, end hvad man
> ellers bliver præsenteret for.
>
> --
Virkeligheden er nu en gang virkeligheden, tyskerne kræver nok et gebyr der
tangere den danske broafgift.
| |
Per Rønne (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-09-08 14:32 |
|
Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:
> Virkeligheden er nu en gang virkeligheden, tyskerne kræver nok et gebyr der
> tangere den danske broafgift.
Det ville jo være i modstrid med aftalen. Men naturligvis skal
passagererne betale tysk billetpris fra toget kører i land, og hvis de
vil køre ind på den fremtidige motorvej Puttgarten-Lübeck kommer de også
til at betale normal motorvejsafgift.
Men her ville der jo så være tale om de helt normale billetpriser og
motorvejsafgifter ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Jens Bruun (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 04-09-08 14:41 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1imr1lp.10052gi1bru61dN%per@RQNNE.invalid
> Men her ville der jo så være tale om de helt normale billetpriser og
> motorvejsafgifter ...
Hvad er normale motorvejsafgifter i Tyskland?
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Jesper (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 04-09-08 15:05 |
|
Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1imr1lp.10052gi1bru61dN%per@RQNNE.invalid
>
> > Men her ville der jo så være tale om de helt normale billetpriser og
> > motorvejsafgifter ...
>
> Hvad er normale motorvejsafgifter i Tyskland?
Det er det samme for alle overalt i Tyskland, ikke blot for trafik fra
broen.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on
family planning is a dollar wasted!
htp://theextract.blogspot.com/
| |
Hr. Jensen (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 04-09-08 15:16 |
|
On Thu, 4 Sep 2008 12:36:21 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
>Danskerne får hele overskuddet
Hvis der bliver et overskud...
--
Now Yousee it...Now You don't!
| |
Per Rønne (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-09-08 16:45 |
|
Hr. Jensen <pomanden@hotmail.com> wrote:
> On Thu, 4 Sep 2008 12:36:21 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
>
> >Danskerne får hele overskuddet
>
> Hvis der bliver et overskud...
Det er vist kun ganske få der regnr med det; på det seneste er selv SF
kommet med i forliget - men man har så også opnået at bygning af
motorvej og togbane fra Ringsted skal betales af bilisterne over
Fehmernbælt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
El Trabajador (04-09-2008)
| Kommentar Fra : El Trabajador |
Dato : 04-09-08 16:57 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1imqr9s.1b435asv3hg5iN%per@RQNNE.invalid
>
> Ja, det er en lidt anden opfattelse af virkeligheden, end hvad man
> ellers bliver præsenteret for.
Hej Per (det er efterhånden sjældent at du skriver her).
Ja, men er hans opfattelse af virkeligheden også i overensstemmelse med den
virkelige virkelighed? Vi oplever jo så ofte at "eksperter" fordrejer mange
ting indeni deres små hoveder.
--
El Trabajador
(the writer formerly known as NoTrabajo)
| |
Per Rønne (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-09-08 19:07 |
|
El Trabajador <notrabajo@gmail.com> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1imqr9s.1b435asv3hg5iN%per@RQNNE.invalid
> >
> > Ja, det er en lidt anden opfattelse af virkeligheden, end hvad man
> > ellers bliver præsenteret for.
>
> Hej Per (det er efterhånden sjældent at du skriver her).
Chikane ...
> Ja, men er hans opfattelse af virkeligheden også i overensstemmelse med den
> virkelige virkelighed? Vi oplever jo så ofte at "eksperter" fordrejer mange
> ting indeni deres små hoveder.
De fleste trafikeksperter har ellers været arge modstandere. Samme
trafikeksperter har dog i forvejen taget fejl i forbindelse med
Storebælt og Øresund, så alle gange tre ville vel være meget passende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Martin Larsen (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 04-09-08 19:27 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1imrehk.mgyypp15zj89kN%per@RQNNE.invalid...
> El Trabajador <notrabajo@gmail.com> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1imqr9s.1b435asv3hg5iN%per@RQNNE.invalid
>> >
>> > Ja, det er en lidt anden opfattelse af virkeligheden, end hvad man
>> > ellers bliver præsenteret for.
>>
>> Hej Per (det er efterhånden sjældent at du skriver her).
>
> Chikane ...
>
>> Ja, men er hans opfattelse af virkeligheden også i overensstemmelse med
>> den
>> virkelige virkelighed? Vi oplever jo så ofte at "eksperter" fordrejer
>> mange
>> ting indeni deres små hoveder.
>
> De fleste trafikeksperter har ellers været arge modstandere. Samme
> trafikeksperter har dog i forvejen taget fejl i forbindelse med
> Storebælt og Øresund, så alle gange tre ville vel være meget passende.
Trafikken på Storebælt og Øresund er faldet i år. Muligvis pga benzinprisen.
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-09-08 19:29 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> Trafikken på Storebælt og Øresund er faldet i år. Muligvis pga benzinprisen.
Det har jeg ikke set, og svenskerne beklager sig over den for lille
kapacitet.
Det synes dog hovedsagelig at grunde sig i manglende kapacitet på
Kastrup Station - lige som metroens problemer på Nørreport.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Martin Larsen (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 04-09-08 20:39 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1imrfgk.jxck0my5c3xdN%per@RQNNE.invalid...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> Trafikken på Storebælt og Øresund er faldet i år. Muligvis pga
>> benzinprisen.
>
> Det har jeg ikke set, og svenskerne beklager sig over den for lille
> kapacitet.
>
> Det synes dog hovedsagelig at grunde sig i manglende kapacitet på
> Kastrup Station - lige som metroens problemer på Nørreport.
>
Iflg den her er stigningen halveret. Sund & Bælts overskud bliver på 0.
http://evb.dk/article/20080827/news02/80827105/
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 04-09-08 20:55 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1imrfgk.jxck0my5c3xdN%per@RQNNE.invalid...
> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >
> >> Trafikken på Storebælt og Øresund er faldet i år. Muligvis pga
> >> benzinprisen.
> >
> > Det har jeg ikke set, og svenskerne beklager sig over den for lille
> > kapacitet.
> >
> > Det synes dog hovedsagelig at grunde sig i manglende kapacitet på
> > Kastrup Station - lige som metroens problemer på Nørreport.
>
> Iflg den her er stigningen halveret. Sund & Bælts overskud bliver på 0.
> http://evb.dk/article/20080827/news02/80827105/
Når en stigning i trafikken er halveret så er der stadig tale om en
stigning, ikke om et fald.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Martin Larsen (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 04-09-08 21:38 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1imriuu.1wr5d7zt2t036N%per@RQNNE.invalid...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1imrfgk.jxck0my5c3xdN%per@RQNNE.invalid...
>> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>> >
>> >> Trafikken på Storebælt og Øresund er faldet i år. Muligvis pga
>> >> benzinprisen.
>> >
>> > Det har jeg ikke set, og svenskerne beklager sig over den for lille
>> > kapacitet.
>> >
>> > Det synes dog hovedsagelig at grunde sig i manglende kapacitet på
>> > Kastrup Station - lige som metroens problemer på Nørreport.
>>
>> Iflg den her er stigningen halveret. Sund & Bælts overskud bliver på 0.
>> http://evb.dk/article/20080827/news02/80827105/
>
> Når en stigning i trafikken er halveret så er der stadig tale om en
> stigning, ikke om et fald.
Jo, der er tale om et pænt fald ifht S & B's forventning.
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (05-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 05-09-08 05:08 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1imriuu.1wr5d7zt2t036N%per@RQNNE.invalid...
> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >
> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> >> news:1imrfgk.jxck0my5c3xdN%per@RQNNE.invalid...
> >> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >> >
> >> >> Trafikken på Storebælt og Øresund er faldet i år. Muligvis pga
> >> >> benzinprisen.
> >> >
> >> > Det har jeg ikke set, og svenskerne beklager sig over den for lille
> >> > kapacitet.
> >> >
> >> > Det synes dog hovedsagelig at grunde sig i manglende kapacitet på
> >> > Kastrup Station - lige som metroens problemer på Nørreport.
> >>
> >> Iflg den her er stigningen halveret. Sund & Bælts overskud bliver på 0.
> >> http://evb.dk/article/20080827/news02/80827105/
> >
> > Når en stigning i trafikken er halveret så er der stadig tale om en
> > stigning, ikke om et fald.
>
> Jo, der er tale om et pænt fald ifht S & B's forventning.
Fald i stigningen, ikke et egentlig fald, det er det der her er det
centrale.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
S. A. Thomsen (05-09-2008)
| Kommentar Fra : S. A. Thomsen |
Dato : 05-09-08 05:50 |
|
On Fri, 5 Sep 2008 06:07:51 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:
>> >> Iflg den her er stigningen halveret. Sund & Bælts overskud bliver på 0.
>> >> http://evb.dk/article/20080827/news02/80827105/
>> >
>> > Når en stigning i trafikken er halveret så er der stadig tale om en
>> > stigning, ikke om et fald.
>>
>> Jo, der er tale om et pænt fald ifht S & B's forventning.
>
>Fald i stigningen, ikke et egentlig fald, det er det der her er det
>centrale.
LOL... Det minder mig om en smedemester, der (ifølge ham selv) satte
penge til, hver gang hans overskud på et stykke arbejde, blev mindre
end han havde regnet med...
| |
Ukendt (05-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-09-08 08:00 |
|
"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:kfe1c4p00n6kbpto0bkfnd8u84s7hua99g@4ax.com...
> On Fri, 5 Sep 2008 06:07:51 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:
>
>>> >> Iflg den her er stigningen halveret. Sund & Bælts overskud bliver på 0.
>>> >> http://evb.dk/article/20080827/news02/80827105/
>>> >
>>> > Når en stigning i trafikken er halveret så er der stadig tale om en
>>> > stigning, ikke om et fald.
>>>
>>> Jo, der er tale om et pænt fald ifht S & B's forventning.
>>
>>Fald i stigningen, ikke et egentlig fald, det er det der her er det
>>centrale.
>
> LOL... Det minder mig om en smedemester, der (ifølge ham selv) satte
> penge til, hver gang hans overskud på et stykke arbejde, blev mindre
> end han havde regnet med...
Er det ikke ganske normal kapitalistlogik?
Egon
| |
Martin Larsen (05-09-2008)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 05-09-08 10:37 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ims5rb.1oqn9tq9xf7jdN%per@RQNNE.invalid...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1imriuu.1wr5d7zt2t036N%per@RQNNE.invalid...
>> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>> >
>> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> >> news:1imrfgk.jxck0my5c3xdN%per@RQNNE.invalid...
>> >> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>> >> >
>> >> >> Trafikken på Storebælt og Øresund er faldet i år. Muligvis pga
>> >> >> benzinprisen.
>> >> >
>> >> > Det har jeg ikke set, og svenskerne beklager sig over den for lille
>> >> > kapacitet.
>> >> >
>> >> > Det synes dog hovedsagelig at grunde sig i manglende kapacitet på
>> >> > Kastrup Station - lige som metroens problemer på Nørreport.
>> >>
>> >> Iflg den her er stigningen halveret. Sund & Bælts overskud bliver på
>> >> 0.
>> >> http://evb.dk/article/20080827/news02/80827105/
>> >
>> > Når en stigning i trafikken er halveret så er der stadig tale om en
>> > stigning, ikke om et fald.
>>
>> Jo, der er tale om et pænt fald ifht S & B's forventning.
>
> Fald i stigningen, ikke et egentlig fald, det er det der her er det
> centrale.
>
Den "centralitet" er din helt private sædvanlige "trivial pursuit".
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (05-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 05-09-08 11:45 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1ims5rb.1oqn9tq9xf7jdN%per@RQNNE.invalid...
> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >
> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> >> news:1imriuu.1wr5d7zt2t036N%per@RQNNE.invalid...
> >> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >> >
> >> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> >> >> news:1imrfgk.jxck0my5c3xdN%per@RQNNE.invalid...
> >> >> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >> >> >
> >> >> >> Trafikken på Storebælt og Øresund er faldet i år. Muligvis pga
> >> >> >> benzinprisen.
> >> >> >
> >> >> > Det har jeg ikke set, og svenskerne beklager sig over den for lille
> >> >> > kapacitet.
> >> >> >
> >> >> > Det synes dog hovedsagelig at grunde sig i manglende kapacitet på
> >> >> > Kastrup Station - lige som metroens problemer på Nørreport.
> >> >>
> >> >> Iflg den her er stigningen halveret. Sund & Bælts overskud bliver på
> >> >> 0.
> >> >> http://evb.dk/article/20080827/news02/80827105/
> >> >
> >> > Når en stigning i trafikken er halveret så er der stadig tale om en
> >> > stigning, ikke om et fald.
> >>
> >> Jo, der er tale om et pænt fald ifht S & B's forventning.
> >
> > Fald i stigningen, ikke et egentlig fald, det er det der her er det
> > centrale.
>
> Den "centralitet" er din helt private sædvanlige "trivial pursuit".
Tænk, jeg synes da at der er en gevaldig forskel mellem om brugen af en
betalingsbro går ned, eller om brugen af den blot ikke stiger i samme
omfang som forventet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Martin Larsen (05-09-2008)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 05-09-08 12:18 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1imso7v.1c93n86auta9mN%per@RQNNE.invalid...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1ims5rb.1oqn9tq9xf7jdN%per@RQNNE.invalid...
>> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>> >
>> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> >> news:1imriuu.1wr5d7zt2t036N%per@RQNNE.invalid...
>> >> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>> >> >
>> >> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> >> >> news:1imrfgk.jxck0my5c3xdN%per@RQNNE.invalid...
>> >> >> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>> >> >> >
>> >> >> >> Trafikken på Storebælt og Øresund er faldet i år. Muligvis pga
>> >> >> >> benzinprisen.
>> >> >> >
>> >> >> > Det har jeg ikke set, og svenskerne beklager sig over den for
>> >> >> > lille
>> >> >> > kapacitet.
>> >> >> >
>> >> >> > Det synes dog hovedsagelig at grunde sig i manglende kapacitet på
>> >> >> > Kastrup Station - lige som metroens problemer på Nørreport.
>> >> >>
>> >> >> Iflg den her er stigningen halveret. Sund & Bælts overskud bliver
>> >> >> på
>> >> >> 0.
>> >> >> http://evb.dk/article/20080827/news02/80827105/
>> >> >
>> >> > Når en stigning i trafikken er halveret så er der stadig tale om en
>> >> > stigning, ikke om et fald.
>> >>
>> >> Jo, der er tale om et pænt fald ifht S & B's forventning.
>> >
>> > Fald i stigningen, ikke et egentlig fald, det er det der her er det
>> > centrale.
>>
>> Den "centralitet" er din helt private sædvanlige "trivial pursuit".
>
> Tænk, jeg synes da at der er en gevaldig forskel mellem om brugen af en
> betalingsbro går ned, eller om brugen af den blot ikke stiger i samme
> omfang som forventet ...
>
For et normalt firma det sorte tal på bundlinien der er afgørende.
Men broerne i DK bruges nu som skatteskrue. Jeg hører netop at regeringen
ønsker at Storebæltsbroen skal financiere nye trafikinvesteringer.
Jeg synes hellere de skulle genoptage traditionen med Øresundstold og lægge
afgifter på trafikken der
Mvh
Martin
| |
Per Rønne (05-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 05-09-08 13:45 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> Men broerne i DK bruges nu som skatteskrue.
Ikke endnu, da broerne endnu ikke er færdigbetalt. Men det er tydeligt
hensigten.
Derfor bliver alle tre forbindelser samlet i Sund & Bælt, med fælles
økonomi ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Anders Wegge Keller (05-09-2008)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Keller |
Dato : 05-09-08 13:46 |
|
per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>> Men broerne i DK bruges nu som skatteskrue.
> Ikke endnu, da broerne endnu ikke er færdigbetalt. Men det er
> tydeligt hensigten.
Lillebæltsbroen har nu været betalt i et godt stykke tid ...
--
// Wegge
< http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
< http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.
| |
Per Rønne (05-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 05-09-08 16:11 |
|
Anders Wegge Keller <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:
> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>
> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
> >> Men broerne i DK bruges nu som skatteskrue.
>
> > Ikke endnu, da broerne endnu ikke er færdigbetalt. Men det er
> > tydeligt hensigten.
>
> Lillebæltsbroen har nu været betalt i et godt stykke tid ...
Ingen af de to lillebæltsbroer har skullet være brugerbetalte, og hører
dermed ikke med i denne debat.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Anders Wegge Keller (05-09-2008)
| Kommentar Fra : Anders Wegge Keller |
Dato : 05-09-08 19:31 |
|
per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
> Anders Wegge Keller <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:
>> Lillebæltsbroen har nu været betalt i et godt stykke tid ...
> Ingen af de to lillebæltsbroer har skullet være brugerbetalte, og hører
> dermed ikke med i denne debat.
Der tager du ganske fejl. Vægtafgiften blev indført med det formål at
financiere bygningen af den nye lillebæltsbro.
--
// Wegge
< http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
< http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.
| |
Per Rønne (06-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 06-09-08 08:16 |
|
Anders Wegge Keller <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:
> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>
> > Anders Wegge Keller <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:
>
> >> Lillebæltsbroen har nu været betalt i et godt stykke tid ...
>
> > Ingen af de to lillebæltsbroer har skullet være brugerbetalte, og hører
> > dermed ikke med i denne debat.
>
> Der tager du ganske fejl. Vægtafgiften blev indført med det formål at
> financiere bygningen af den nye lillebæltsbro.
Hvorved de så netop ikke blev brugerbetalte, idet ikke alle bilister
brugte broen - alligevel skulle de efter hvad du skriver, betale.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Egon Stich (06-09-2008)
| Kommentar Fra : Egon Stich |
Dato : 06-09-08 14:37 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1imt0bo.2voh1v9rqbznN%per@RQNNE.invalid...
> Anders Wegge Keller <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:
>
>> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>>
>> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>>
>> >> Men broerne i DK bruges nu som skatteskrue.
>>
>> > Ikke endnu, da broerne endnu ikke er færdigbetalt. Men det er
>> > tydeligt hensigten.
>>
>> Lillebæltsbroen har nu været betalt i et godt stykke tid ...
>
> Ingen af de to lillebæltsbroer har skullet være brugerbetalte, og hører
> dermed ikke med i denne debat.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
Så må vi velsagtens nøjes med Storstrømsbroen som exempel på politikeres svigagtighed?
Egon
| |
Per Rønne (06-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 06-09-08 16:46 |
|
Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1imt0bo.2voh1v9rqbznN%per@RQNNE.invalid...
> > Anders Wegge Keller <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:
> >
> >> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
> >>
> >> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >>
> >> >> Men broerne i DK bruges nu som skatteskrue.
> >>
> >> > Ikke endnu, da broerne endnu ikke er færdigbetalt. Men det er
> >> > tydeligt hensigten.
> >>
> >> Lillebæltsbroen har nu været betalt i et godt stykke tid ...
> >
> > Ingen af de to lillebæltsbroer har skullet være brugerbetalte, og hører
> > dermed ikke med i denne debat.
> Så må vi velsagtens nøjes med Storstrømsbroen som exempel på politikeres
> svigagtighed?
Jeg har aldrig hørt om et betalingsanlæg på Storstrømsbroen. Noget
sådant findes kun i forbindelse med Storebæltsbroen, Øresundsbroen - og
den kommende Fehmernbæltbro.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Egon Stich (07-09-2008)
| Kommentar Fra : Egon Stich |
Dato : 07-09-08 10:59 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1imux5v.1jxip5o1w9cqwwN%per@RQNNE.invalid...
> Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1imt0bo.2voh1v9rqbznN%per@RQNNE.invalid...
>> > Anders Wegge Keller <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:
>> >
>> >> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>> >>
>> >> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>> >>
>> >> >> Men broerne i DK bruges nu som skatteskrue.
>> >>
>> >> > Ikke endnu, da broerne endnu ikke er færdigbetalt. Men det er
>> >> > tydeligt hensigten.
>> >>
>> >> Lillebæltsbroen har nu været betalt i et godt stykke tid ...
>> >
>> > Ingen af de to lillebæltsbroer har skullet være brugerbetalte, og hører
>> > dermed ikke med i denne debat.
>
>> Så må vi velsagtens nøjes med Storstrømsbroen som exempel på politikeres
>> svigagtighed?
>
> Jeg har aldrig hørt om et betalingsanlæg på Storstrømsbroen. Noget
> sådant findes kun i forbindelse med Storebæltsbroen, Øresundsbroen - og
> den kommende Fehmernbæltbro.
>
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
Så vidt jeg erindrer, var netop Storestrømsbroen det byggeri, der gav stødet til de første afgifter, som skulle gælde, til broen var betalt.
Hvilket den naturligvis forlængst er.
Egon
| |
Per Rønne (07-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 07-09-08 13:24 |
|
Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1imux5v.1jxip5o1w9cqwwN%per@RQNNE.invalid...
> > Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
> >
> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> >> news:1imt0bo.2voh1v9rqbznN%per@RQNNE.invalid...
> >> Så må vi velsagtens nøjes med Storstrømsbroen som exempel på
> >> politikeres svigagtighed?
> >
> > Jeg har aldrig hørt om et betalingsanlæg på Storstrømsbroen. Noget
> > sådant findes kun i forbindelse med Storebæltsbroen, Øresundsbroen - og
> > den kommende Fehmernbæltbro.
> Så vidt jeg erindrer, var netop Storestrømsbroen det byggeri, der gav
> stødet til de første afgifter, som skulle gælde, til broen var betalt.
> Hvilket den naturligvis forlængst er.
Hvilket så sikkert er sket før jeg blev født. SDE skriver at den blev
åbnet 1937, men der står intet om betalingsanlæg.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Egon Stich (08-09-2008)
| Kommentar Fra : Egon Stich |
Dato : 08-09-08 12:45 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1imwigq.57q04h4d9pdpN%per@RQNNE.invalid...
> Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1imux5v.1jxip5o1w9cqwwN%per@RQNNE.invalid...
>> > Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>> >
>> >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> >> news:1imt0bo.2voh1v9rqbznN%per@RQNNE.invalid...
>
>> >> Så må vi velsagtens nøjes med Storstrømsbroen som exempel på
>> >> politikeres svigagtighed?
>> >
>> > Jeg har aldrig hørt om et betalingsanlæg på Storstrømsbroen. Noget
>> > sådant findes kun i forbindelse med Storebæltsbroen, Øresundsbroen - og
>> > den kommende Fehmernbæltbro.
>
>> Så vidt jeg erindrer, var netop Storestrømsbroen det byggeri, der gav
>> stødet til de første afgifter, som skulle gælde, til broen var betalt.
>> Hvilket den naturligvis forlængst er.
>
> Hvilket så sikkert er sket før jeg blev født. SDE skriver at den blev
> åbnet 1937, men der står intet om betalingsanlæg.
>
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
Ifølge min erindring skrives der en del om denne sag i nogle af de gamle årbøger fra Kongelig Dansk Automobilklub.
Og sagen forsvinder jo ikke, fordi den fandt sted før vi blev født.
At storstrømsbroen var "moder" til særskatter på befordring, er vidst ubestrideligt.
Egon
| |
Martin Larsen (05-09-2008)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 05-09-08 16:27 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1imstfv.1eg434318n93h7N%per@RQNNE.invalid...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> Men broerne i DK bruges nu som skatteskrue.
>
> Ikke endnu, da broerne endnu ikke er færdigbetalt. Men det er tydeligt
> hensigten.
>
> Derfor bliver alle tre forbindelser samlet i Sund & Bælt, med fælles
> økonomi ...
>
Jeg mener at priserne på Storebælt allerede er ret høje fordi man
prioriterer høj pris og hurtig afbetaling...
Mvh
Martin
| |
Jesper (05-09-2008)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 05-09-08 20:02 |
|
Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1imrfgk.jxck0my5c3xdN%per@RQNNE.invalid...
> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >
> >> Trafikken på Storebælt og Øresund er faldet i år. Muligvis pga
> >> benzinprisen.
> >
> > Det har jeg ikke set, og svenskerne beklager sig over den for lille
> > kapacitet.
> >
> > Det synes dog hovedsagelig at grunde sig i manglende kapacitet på
> > Kastrup Station - lige som metroens problemer på Nørreport.
> >
>
> Iflg den her er stigningen halveret. Sund & Bælts overskud bliver på 0.
> http://evb.dk/article/20080827/news02/80827105/
>
> Mvh
> Martin
Undskyld jeg spø'r, hvad er problemet? S & B er pt foran med
afbetalingen af broen, så der skal flere års dundrende underskud til at
afbetalingstiden ikke holder.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on
family planning is a dollar wasted!
htp://theextract.blogspot.com/
| |
Martin Larsen (05-09-2008)
| Kommentar Fra : Martin Larsen |
Dato : 05-09-08 20:33 |
|
"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen
news:1imtbqa.twidmwy6q438N%spambuster@users.toughguy.net...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1imrfgk.jxck0my5c3xdN%per@RQNNE.invalid...
>> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>> >
>> >> Trafikken på Storebælt og Øresund er faldet i år. Muligvis pga
>> >> benzinprisen.
>> >
>> > Det har jeg ikke set, og svenskerne beklager sig over den for lille
>> > kapacitet.
>> >
>> > Det synes dog hovedsagelig at grunde sig i manglende kapacitet på
>> > Kastrup Station - lige som metroens problemer på Nørreport.
>> >
>>
>> Iflg den her er stigningen halveret. Sund & Bælts overskud bliver på 0.
>> http://evb.dk/article/20080827/news02/80827105/
>>
>> Mvh
>> Martin
>
> Undskyld jeg spø'r, hvad er problemet? S & B er pt foran med
> afbetalingen af broen, så der skal flere års dundrende underskud til at
> afbetalingstiden ikke holder.
Hvem siger der er problemer. Tallene viser at der er en ændring i
trafikmængden som påkalder sig en fortolkning.
Jeg sidder desværre ikke lige med en model for trafikprognoser, så jeg må
gætte på at vi har nået smertegrænsen for hvad man kan byde bilister af
forøgede byrder.
Mvh
Martin
| |
|
|