Sætter Jesus skel mellem vold og symbolpjattets profettegningblasfemi?
Selvfølgelig vil Jesus gerne se røveren på nabokorset i sin fars himmel, og
lover at arrangere det på samme dag, selvom vi andre skal vente til den
yderste dag, hvis vi slipper for evig helvedsstraf med gråd og tænders
gnidsel.
Og en svindlende "utro godsforvalter", der opbygger sig mafiøse vennenetværk
for penge tilhørende godsejeren, bliver af Jesus rost til skyerne, for at
Jesus kan eksemplificere den lutherske Synd-Tappert-pointe og
frontalangribe gerningsretfærdighed.
Selvfølgelig ville Jesus aldrig fordømme JP for at invitere muslimungdom med
ind i det danske frisprogs paradis, ved at vise harmløse profettegninger som
kun smålige hævnere kan forarges over. JP burde prisbelønnes for at søge at
opdrage muslimer til ikkevoldelig, knivfri debat via de civiliserende
karikaturer. Statistikken om muslimvold i København viser at JPs indsats er
tiltrængt og beundringsværdig.
JP sanker gloende kul på de voldelige ungmuslimers hoved ved at gøre
tydeligt, at i Danmark er næsten alt tilladt vedr ytringer både tegninger
og ord, og det er muslimer og kun muslimer, der har grund til selvhad, hvis
de forarges over så overfladisk symbol-pjat..
|