Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:
> On 28 Aug., 17:12, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> > På:
> >
> > <
http://ing.dk/artikel/90649?nyhedsbrev>
> >
> > kan man se at en fast forbindelse over Samsø, der vil kunne reducere en
> > togrejse mellem Århus og København til en time, ikke ligefrem ligger i
> > kortene.
> >
> > Forbindelsen vurderes til at ville koste mellem 100 og 137 milliarder
> > kroner, eller mere end Storebælt, Øresund og Fehmernbælt - tilsammen.
> >
> > Og den ville være så dyr, at en brugerfinanciering ikke vil kunne komme
> > på tale.
> >
> > Så der fik Århus borgmester Nicolai Wammen, og Kejserinden på Københavns
> > Rådhus sig en and ...
> JP-lederen idag iriteres over, at der satses på Fehmarnbro som kun
> gavner hovedstadsregionen. Man kunne da ellers godt også glæde sig
> over svenskere n kan køre til Hamborg og videre hurtigt (og omvendt).
> Endda uden at skabe trængsel på de fynske og sydjyske veje. Samt den
> positive betydning dette også ville kunne få for Danmark.
Ja, JP ville jo hellere bruge sjællandske skattepenge på at etablere en
forbindelse over Samsø til 100-137 milliarder kroner, som der ikke ville
være trafikunderlag til at lade brugerfinanciere.
Fehmernbæltforbindelsen skal betales af brugerne. 22% af disse antages
at ville være danskere, så hele 78% vil altså blive betalt af
fortrinsvist tyskere og svenskere ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk