/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Venstre viser sit sande ansigt
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 26-08-08 16:10

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/08/26/093929.htm

De svageste skal betale for de rigestes forbrugsfest

Jeg takker Venstre for at JEG får lidt mere i posen til næste år, men min
stemme er ikke til salg

PEter


 
 
Sten Schou (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 26-08-08 16:47


"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> skrev i meddelelsen
news:48b41cfd$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/08/26/093929.htm
>
> De svageste skal betale for de rigestes forbrugsfest
>
> Jeg takker Venstre for at JEG får lidt mere i posen til næste år, men min
> stemme er ikke til salg

Som en mand med hjertet på rette sted, kan vi vel regne med, at du står nede
på hjørnet hver den 1. og giver en hundredekroneseddel bort?

Hilsen Sten


-=* NEiL DANELAW *=- (26-08-2008)
Kommentar
Fra : -=* NEiL DANELAW *=-


Dato : 26-08-08 18:05

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> wrote in message
news:48b41cfd$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/08/26/093929.htm
>
> De svageste skal betale for de rigestes forbrugsfest

Drop da skattestoppet for husejerne. Hvis nu ejendomsskatterne blev 'optøet'
igen, var der ingen problemer. Kassedamen har også krav på en 42" fladskræm.

Lad dem der har pengene betale.



Mendoza (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 26-08-08 18:11

-=* NEiL DANELAW *=- wrote:
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> wrote in message
> news:48b41cfd$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/08/26/093929.htm
>>
>> De svageste skal betale for de rigestes forbrugsfest
>
> Drop da skattestoppet for husejerne. Hvis nu ejendomsskatterne blev
> 'optøet' igen, var der ingen problemer. Kassedamen har også krav på
> en 42" fladskræm.
> Lad dem der har pengene betale.

Hvem har pengene?



Krumme (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Krumme


Dato : 26-08-08 20:41


"Mendoza" <okseurin@gluddtt.dk> skrev i meddelelsen
news:48b43931$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> -=* NEiL DANELAW *=- wrote:
>> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> wrote in message
>> news:48b41cfd$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/08/26/093929.htm
>>>
>>> De svageste skal betale for de rigestes forbrugsfest
>>
>> Drop da skattestoppet for husejerne. Hvis nu ejendomsskatterne blev
>> 'optøet' igen, var der ingen problemer. Kassedamen har også krav på
>> en 42" fladskræm.
>> Lad dem der har pengene betale.
>
> Hvem har pengene?

Dem der gider at arbejde!
Dem der ikke gider at arbejde, gider kun at kræve!


Arne H. Wilstrup (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 26-08-08 21:34


>> Hvem har pengene?
>
> Dem der gider at arbejde!
> Dem der ikke gider at arbejde, gider kun at kræve!

Så vidt jeg husker havde DF'eren og fremmedhaderen NoTrabajo i
årevis holdt den gående ved at kræve penge af samfundet uden
at yde noget, og tit hørte man ham hulke over at han var
blevet "sat til at arbejde" for bistanden. Han havde altså
penge, men gad ikke at arbejde. En herlig dreng i DF.



-=* NEiL DANELAW *=- (27-08-2008)
Kommentar
Fra : -=* NEiL DANELAW *=-


Dato : 27-08-08 04:20

"Mendoza" <okseurin@gluddtt.dk> wrote in message
news:48b43931$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvem har pengene?


Landets ejere af fast ejendom.


Ukendt (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-08 10:54


"-=* NEiL DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i en meddelelse news:EJWdnROZ69GfVSnVnZ2dnUVZ8tLinZ2d@giganews.com...
> "Mendoza" <okseurin@gluddtt.dk> wrote in message
> news:48b43931$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hvem har pengene?
>
>
> Landets ejere af fast ejendom.
>


Hvor har du den ide fra?
Fast ejendom, for det overvældende flertal, har ingen værdi, andet end den, idiotiske regnedrenge tillægger den.
Om det er en strandvejsvilla eller en jordhulke, er5 i princippet ligegyldigt.
især i et land, hvor klimaet umuliggør at man bor udendørs.
Hvorfor fantasteriet om "alle millionerne" alene er en opfindelse med baggrund i henholdsvis kapitalisters og politikeres ønske om at rage penge i kassen.

Næ, dem der har pengene, er de nytteløse snyltere, der sidder bag skærmen og manipulerer, så de kan skaffe sig arbejdsfrie indtægter.
Uden ringeste baggrund i fremstilling af virkelige værdier.

Egon


HAWK (27-08-2008)
Kommentar
Fra : HAWK


Dato : 27-08-08 08:30


"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i en
meddelelse news:2J6dnTZFRtE5qinVnZ2dnUVZ8vWdnZ2d@giganews.com...
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> wrote in message
> news:48b41cfd$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/08/26/093929.htm
>>
>> De svageste skal betale for de rigestes forbrugsfest
>
> Drop da skattestoppet for husejerne. Hvis nu ejendomsskatterne blev
> 'optøet'
> igen, var der ingen problemer. Kassedamen har også krav på en 42"
> fladskræm.
>
> Lad dem der har pengene betale.

Hva søren? er du blevet socialist???



Anders Wegge Keller (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 26-08-08 18:10

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> writes:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/08/26/093929.htm

> De svageste skal betale for de rigestes forbrugsfest

Nej, der bliver lavet en tvungen pensionsindbetaling for alle, for at
forhindre eller i det mindste reducere det inflationspres der er lige
nu.

Mellemskattegrænsen bliver hævet i kraft af et tidligere forlig på
området der sætter et loft over hvor mange der skal betale den.

Det er to vidt forskellige ting som du prøver på at kæde sammen.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Carsten Riis (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 26-08-08 20:53

Anders Wegge Keller skrev den 26-08-2008 19:10:
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> writes:
>
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/08/26/093929.htm
>
>> De svageste skal betale for de rigestes forbrugsfest
>
> Nej, der bliver lavet en tvungen pensionsindbetaling for alle, for at
> forhindre eller i det mindste reducere det inflationspres der er lige
> nu.
>
> Mellemskattegrænsen bliver hævet i kraft af et tidligere forlig på
> området der sætter et loft over hvor mange der skal betale den.
>
> Det er to vidt forskellige ting som du prøver på at kæde sammen.
>

Men for gruppen med lave indkomster hænger udemærket sammen med, at de
ikke mærker nogen skattelettelse (der er ingen reel nytte af at der
bliver højere til topskatten..der betales ikke topskat i forvejen, når
man er i lavindkomstgruppen), men tilgengæld 1% øget tvungen opsparing.

Den højtlønnede derimod mærke ikke den 1% ekstra opsparing særlig meget,
da der er højere til loftet til topskatten istedet for.

Hvad er det du prøver at adskille som hænger udemærket sammen?

--
Med venlig hilsen
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Anders Wegge Keller (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 26-08-08 21:05

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> writes:

> Anders Wegge Keller skrev den 26-08-2008 19:10:

>> Det er to vidt forskellige ting som du prøver på at kæde sammen.

> Men for gruppen med lave indkomster hænger udemærket sammen med, at de
> ikke mærker nogen skattelettelse (der er ingen reel nytte af at der
> bliver højere til topskatten..der betales ikke topskat i forvejen, når
> man er i lavindkomstgruppen), men tilgengæld 1% øget tvungen
> opsparing.

Alle de fornuftige der indbetaler til en pensionsordning i forvejen
har muligheden for at undgå SP ved at betale den ene procent af
bruttolønnen mindre.

De ufornuftige har jeg ikke ondt af.

> Den højtlønnede derimod mærke ikke den 1% ekstra opsparing særlig
> meget, da der er højere til loftet til topskatten istedet for.
>
> Hvad er det du prøver at adskille som hænger udemærket sammen?


Den ikke-eksisterende kaulsalitet der forsøges påvist.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Carsten Riis (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 26-08-08 22:13

Anders Wegge Keller skrev den 26-08-2008 22:04:
> Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> writes:
>
>> Anders Wegge Keller skrev den 26-08-2008 19:10:
>
>>> Det er to vidt forskellige ting som du prøver på at kæde sammen.
>
>> Men for gruppen med lave indkomster hænger udemærket sammen med, at de
>> ikke mærker nogen skattelettelse (der er ingen reel nytte af at der
>> bliver højere til topskatten..der betales ikke topskat i forvejen, når
>> man er i lavindkomstgruppen), men tilgengæld 1% øget tvungen
>> opsparing.
>
> Alle de fornuftige der indbetaler til en pensionsordning i forvejen
> har muligheden for at undgå SP ved at betale den ene procent af
> bruttolønnen mindre.
>
> De ufornuftige har jeg ikke ondt af.
>

Det har ikke noget med fornuft at gøre, når du er i lavindkomst-gruppen.
Hvad hjælper en opsparing til du bliver gammel, når du dør af sult
undervejs?



>> Den højtlønnede derimod mærke ikke den 1% ekstra opsparing særlig
>> meget, da der er højere til loftet til topskatten istedet for.
>>
>> Hvad er det du prøver at adskille som hænger udemærket sammen?
>
>
> Den ikke-eksisterende kaulsalitet der forsøges påvist.
>

Kan du sige: den daglige økonomi ?

der findes faktisk nogen i dette land som er så spændt hårdt for
økonomisk, at hver en krone bliver brugt på de mest nødvendige ting i
dagligdagen fx husleje, tøj på kroppen og mad.





--
Med venlig hilsen
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Anders Wegge Keller (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 26-08-08 22:26

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> writes:

> Anders Wegge Keller skrev den 26-08-2008 22:04:

>> De ufornuftige har jeg ikke ondt af.

> Det har ikke noget med fornuft at gøre, når du er i
> lavindkomst-gruppen. Hvad hjælper en opsparing til du bliver
> gammel, når du dør af sult undervejs?

Så var det allerede sket inden dette års
overenskomstforhandlinger. Folk der vil dø af at skulle give afkald på
en procent af bruttoindkomsten er for længst døde inden de fik 4% i
lønstigning i maj.

>>> Hvad er det du prøver at adskille som hænger udemærket sammen?

>> Den ikke-eksisterende kaulsalitet der forsøges påvist.

> Kan du sige: den daglige økonomi ?

Jeg kan også sige hest, hvis det gør dig glad?

> der findes faktisk nogen i dette land som er så spændt hårdt for
> økonomisk, at hver en krone bliver brugt på de mest nødvendige ting
> i dagligdagen fx husleje, tøj på kroppen og mad.

Nej, de er for længst uddøde inden den senste overenskomst kom hjem.

Folk der dør af at få 4% ekstra i løn, og samtidig skal betale en
ekstra procent i opsparing har levet mere end 3% over evne.

Hvis du vil forsvare den slags, så får jeg svært ved at tage dig
alvorligt.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

HAWK (27-08-2008)
Kommentar
Fra : HAWK


Dato : 27-08-08 08:34


"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3k5e3foz6.fsf@obelix.wegge.dk...
> Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> writes:
>
>> Anders Wegge Keller skrev den 26-08-2008 22:04:
>
>>> De ufornuftige har jeg ikke ondt af.
>
>> Det har ikke noget med fornuft at gøre, når du er i
>> lavindkomst-gruppen. Hvad hjælper en opsparing til du bliver
>> gammel, når du dør af sult undervejs?
>
> Så var det allerede sket inden dette års
> overenskomstforhandlinger. Folk der vil dø af at skulle give afkald på
> en procent af bruttoindkomsten er for længst døde inden de fik 4% i
> lønstigning i maj.
>
>>>> Hvad er det du prøver at adskille som hænger udemærket sammen?
>
>>> Den ikke-eksisterende kaulsalitet der forsøges påvist.
>
>> Kan du sige: den daglige økonomi ?
>
> Jeg kan også sige hest, hvis det gør dig glad?
>
>> der findes faktisk nogen i dette land som er så spændt hårdt for
>> økonomisk, at hver en krone bliver brugt på de mest nødvendige ting
>> i dagligdagen fx husleje, tøj på kroppen og mad.
>
> Nej, de er for længst uddøde inden den senste overenskomst kom hjem.
>
> Folk der dør af at få 4% ekstra i løn, og samtidig skal betale en
> ekstra procent i opsparing har levet mere end 3% over evne.

hvis du nu bare engang imellem læser en avis, så ville du vide at de ved
overenskomstforhandlingerne opnåede lønstigninger allerede ER ædt op af den
af regeringen skabte inflation
>
> Hvis du vil forsvare den slags, så får jeg svært ved at tage dig
> alvorligt.

det skal du ikke være ked af - ingen erjo forpligtet ud over sine evner

Peter



@ (27-08-2008)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-08 19:40

On Tue, 26 Aug 2008 23:25:33 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:


> Folk der dør af at få 4% ekstra i løn, og samtidig skal betale en
>ekstra procent i opsparing har levet mere end 3% over evne.
>

og kan således sagtens klare en sølle rentestigning på et par procent
jævnfør dit udokumenterede skrækscenarie hvis ikke skatteyderne skulle
betale omkostningerne ved Roskilde Banks kolaps

> Hvis du vil forsvare den slags, så får jeg svært ved at tage dig
>alvorligt.


det er vist lige nu dig der har et ganske alvorligt forklaringsproblem



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Anders Wegge Keller (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 27-08-08 19:52

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

> On Tue, 26 Aug 2008 23:25:33 +0200, Anders Wegge Keller

>> Folk der dør af at få 4% ekstra i løn, og samtidig skal betale en
>>ekstra procent i opsparing har levet mere end 3% over evne.

> og kan således sagtens klare en sølle rentestigning på et par
> procent jævnfør dit udokumenterede skrækscenarie hvis ikke
> skatteyderne skulle betale omkostningerne ved Roskilde Banks kolaps

Aase Madsen har fået en værdig arvtager :)

>> Hvis du vil forsvare den slags, så får jeg svært ved at tage dig
>>alvorligt.

> det er vist lige nu dig der har et ganske alvorligt
> forklaringsproblem

Ja, jeg har også lidt svært ved at forstå hvordan du kan sammenligne
et procentpoint på skat med et procentpoint på renter, og få det til
at give mening. Kan du forklare mig hvordan du synes det hænger sammen?

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

@ (27-08-2008)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-08 21:16

On Wed, 27 Aug 2008 20:52:03 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>"@ " < 1.'@invalid.net> writes:
>
>> On Tue, 26 Aug 2008 23:25:33 +0200, Anders Wegge Keller
>
>>> Folk der dør af at få 4% ekstra i løn, og samtidig skal betale en
>>>ekstra procent i opsparing har levet mere end 3% over evne.
>
>> og kan således sagtens klare en sølle rentestigning på et par
>> procent jævnfør dit udokumenterede skrækscenarie hvis ikke
>> skatteyderne skulle betale omkostningerne ved Roskilde Banks kolaps
>
> Aa


nå tåler du ikke at få dine egne påstande retur?


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Anders Wegge Keller (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 27-08-08 21:32

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

> On Wed, 27 Aug 2008 20:52:03 +0200, Anders Wegge Keller

> nå tåler du ikke at få dine egne påstande retur?

Hvad med om du forholdt dig til din Aase Madsen? Altså det med at du
sammenligner skatteprocenter og renteprocenter, og lader som om de er
det samme.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

@ (27-08-2008)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-08 21:52

On Wed, 27 Aug 2008 22:32:08 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>"@ " < 1.'@invalid.net> writes:
>
>> On Wed, 27 Aug 2008 20:52:03 +0200, Anders Wegge Keller
>
>> nå tåler du ikke at få dine egne påstande retur?
>
> Hvad med om du forholdt dig til din Aase Madsen? Altså det med at du
>sammenligner skatteprocenter og renteprocenter, og lader som om de er
>det samme.


hvem er Åse Madsen?


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Anders Wegge Keller (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 27-08-08 22:00

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

> hvem er Ã…se Madsen?

Folketingsmedlem for DF. Hun vil for altid blive husket for en noget
alternativ tilgang til procentregning:

<http://www.ft.dk/doc.aspx?/Samling/19991/salen/L78_BEH1_17_7_20.htm>

"... så giver 39 pct. af mændene og 30 pct. af kvinderne
befolkningen tilsammen, og det må være 69 pct. Tager jeg fejl? "

Der rejste sig en latterbølge i folketingssalen umiddelbart bagefter.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

@ (27-08-2008)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-08 22:31

On Wed, 27 Aug 2008 22:59:50 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>"@ " < 1.'@invalid.net> writes:
>
>> hvem er Åse Madsen?
>
> Folketingsmedlem for DF. Hun vil for altid blive husket for en noget
>alternativ tilgang til procentregning:
>
> <http://www.ft.dk/doc.aspx?/Samling/19991/salen/L78_BEH1_17_7_20.htm>
>
> "... så giver 39 pct. af mændene og 30 pct. af kvinderne
> befolkningen tilsammen, og det må være 69 pct. Tager jeg fejl? "
>
> Der rejste sig en latterbølge i folketingssalen umiddelbart bagefter.


LOL


læreren:"Her i klassen er der 60% piger"


Peter:"Jamen hr. lærer, så mange er vi jo slet ikke"


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Anders Wegge Keller (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 27-08-08 22:39

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

> LOL

Ja ikke :) Min pointe med at fortælle den historie er at du gjorde
det samme da du sammenlignede konsekvensen af en skattestingning på en
% med en rentestigning på 2%.

Et typisk par har en bruttoindkomst på 700.000,- og en realkreditgæld
på 2,2 - 2,5 millioner. Og der er immervæk en faktor 6 fra 7.000,- til
44.000,-


--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

@ (28-08-2008)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-08-08 15:28

On Wed, 27 Aug 2008 23:39:01 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>"@ " < 1.'@invalid.net> writes:
>
>> LOL
>
> Ja ikke :) Min pointe med at fortælle den historie er at du gjorde
>det samme da du sammenlignede konsekvensen af en skattestingning på en
>% med en rentestigning på 2%.
>
> Et typisk par har en bruttoindkomst på 700.000,-


lyder rimeligt



>og en realkreditgæld
>på 2,2 - 2,5 millioner.


tror du selv på det sludder?


vi er trods alt stadigvæk nogle stykker som enten er gældfrie eller
bor i huse til en værdi på under 1 mio.

og heller ikke kører i biler til 350.000 kr. stykket


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Anders Wegge Keller (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 28-08-08 15:41

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

> On Wed, 27 Aug 2008 23:39:01 +0200, Anders Wegge Keller

>> Et typisk par har en bruttoindkomst på 700.000,-

> lyder rimeligt

>>og en realkreditgæld
>>på 2,2 - 2,5 millioner.

> tror du selv på det sludder?

Nej, jeg tror ikke på det. Jeg *ved* at det forholder sig sådan. Du
kan selv kontrollere udlånsmarkedets størrelse og værdien af den
samlede boligmasse hos realkreditrådet og/eller Danmarks statistik.

> vi er trods alt stadigvæk nogle stykker som enten er gældfrie eller
> bor i huse til en værdi på under 1 mio.

Det er så uendeligt ligegyldigt at høre din selvros. Du er på ingen
måde repræsentativ.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

J. Nielsen (28-08-2008)
Kommentar
Fra : J. Nielsen


Dato : 28-08-08 16:09

On Thu, 28 Aug 2008 16:41:15 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>> vi er trods alt stadigvæk nogle stykker som enten er gældfrie eller
>> bor i huse til en værdi på under 1 mio.
>
> Det er så uendeligt ligegyldigt at høre din selvros. Du er på ingen
>måde repræsentativ.

Hvad har @'s økonomiske situation med selvros at gøre? Selv har jeg ikke
skyldt penge til en bank de sidste 25 år, og det er seks år siden vi betalte
det sidste afdrag på kreditforeningslånet. Det gør da ikke @ og jeg til
selvrosere...

...det viser blot vi er smartere end hovedparten af danmarks befolkning.

Suck it down... He, he


Anders Wegge Keller (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 28-08-08 16:17

J. Nielsen <mp274808@paul.get2net.dk> writes:

> Hvad har @'s økonomiske situation med selvros at gøre? Selv har jeg
> ikke skyldt penge til en bank de sidste 25 år, og det er seks år
> siden vi betalte det sidste afdrag på kreditforeningslånet. Det gør
> da ikke @ og jeg til selvrosere...

Jeg vd ikke med dig, men når snabelaet gentagne gange lader som om
alles økonomiske situation er som hans egen, begynder det at være
træls at se på.

Og nej, i er ikke smartere, i er bare heldigere og tudsegamle. Men i
er ikke repræsentative for dem der er nyetablerede på boligmarkedet,
hvilket hele tiden har været emnet.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

@ (28-08-2008)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-08-08 18:08

On Thu, 28 Aug 2008 17:17:10 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>J. Nielsen <mp274808@paul.get2net.dk> writes:
>
>> Hvad har @'s økonomiske situation med selvros at gøre? Selv har jeg
>> ikke skyldt penge til en bank de sidste 25 år, og det er seks år
>> siden vi betalte det sidste afdrag på kreditforeningslånet. Det gør
>> da ikke @ og jeg til selvrosere...
>
> Jeg vd ikke med dig, men når snabelaet gentagne gange lader som om
>alles økonomiske situation er som hans egen,


det lader jeg skam ikke som om


men dine påstande om hvor gældsatte gennemsnistsdanskere skulle være
har du endnu ike dokumenteret



> Og nej, i er ikke smartere, i er bare heldigere og tudsegamle.


eller måske har vi undladt at leve over evne


> Men i
>er ikke repræsentative for dem der er nyetablerede på boligmarkedet,
>hvilket hele tiden har været emnet.


ingen tvinger folk til at stifte mere gæld end de kan klare



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Anders Wegge Keller (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 28-08-08 19:00

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

> men dine påstande om hvor gældsatte gennemsnistsdanskere skulle være
> har du endnu ike dokumenteret

For sidste gang: Jeg har ikke tænkt mig at efterkomme din endeløse
række af krav om dokumentation på almindelige fakta. Jeg vil gerne
diskutere med dig, men når du blankt afviser den del af verden der
ikke passer med dine løjerlige synspunkter, stopper festen.

Det er helt og aldeles op til dig selv. Du kan for min skyld udråbe
dig selv til moralsk vinder, eller hvad du nu har lyst til. Faktum er
at det ikke betyder en disse for min nattesøvn. Lær at leve med at du
ikke får ret, bare fordi du fornægter alt. Hvis jeg havde den slags
masochistike tendenser, ville jeg hellere bruge tiden på at diskutere
julemandens eksistens med min fireårige niece.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

@ (28-08-2008)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-08-08 19:13

On Thu, 28 Aug 2008 20:00:15 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>"@ " < 1.'@invalid.net> writes:
>
>> men dine påstande om hvor gældsatte gennemsnistsdanskere skulle være
>> har du endnu ike dokumenteret
>
> For sidste gang: Jeg har ikke tænkt mig



nej det er jeg blevet klar over


du slynger om dig med postulater

og kalder folk som ikke tror på dine fantasier dumme




--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

@ (28-08-2008)
Kommentar
Fra : @


Dato : 28-08-08 18:04

On Thu, 28 Aug 2008 16:41:15 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>"@ " < 1.'@invalid.net> writes:
>
>> On Wed, 27 Aug 2008 23:39:01 +0200, Anders Wegge Keller
>
>>> Et typisk par har en bruttoindkomst på 700.000,-
>
>> lyder rimeligt
>
>>>og en realkreditgæld
>>>på 2,2 - 2,5 millioner.
>
>> tror du selv på det sludder?
>
> Nej, jeg tror ikke på det. Jeg *ved* at det forholder sig sådan.


så kom lige med dokumentation for disse tal




--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Bo Warming (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 28-08-08 08:14

"@ " < 1.'@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:dphbb41fr9sfpf0gf02urak87rjtb8h803@4ax.com...
> On Wed, 27 Aug 2008 22:59:50 +0200, Anders Wegge Keller
> <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:
>
>>"@ " < 1.'@invalid.net> writes:
>>
>>> hvem er Åse Madsen?
>>
>> Folketingsmedlem for DF. Hun vil for altid blive husket for en noget
>>alternativ tilgang til procentregning:
>>
>> <http://www.ft.dk/doc.aspx?/Samling/19991/salen/L78_BEH1_17_7_20.htm>
>>
>> "... så giver 39 pct. af mændene og 30 pct. af kvinderne
>> befolkningen tilsammen, og det må være 69 pct. Tager jeg fejl? "

Jeg var fremskridtsmedlem sammen med Åse Madsen i over ti år og hun var
klog mht at ville stemme for glistrupske lovforslag så det er en ligegyldig
bagatel at hun ikke forstod %-regning

Vedr alm folketingsarbejde er det ligegyldigt snobberi at forstå sådan
matematik

Jesus kritiserede farisæere der sagde "Tak Gud at jeg ikke er som synderne"
Vær ikke farisæer og sig "TAk Gud at jeg står over dem der ikke kan % "




Bo Warming (29-08-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 29-08-08 00:19

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse
news:m3od3e8aif.fsf@obelix.wegge.dk...
> "@ " < 1.'@invalid.net> writes:
>
>> On Wed, 27 Aug 2008 20:52:03 +0200, Anders Wegge Keller
>
>> nå tåler du ikke at få dine egne påstande retur?
>
> Hvad med om du forholdt dig til din Aase Madsen? Altså det med at du
> sammenligner skatteprocenter og renteprocenter, og lader som om de er
> det samme.

Svar dog på min oplysning om at hun altid stemte klogt og glistrupskt

Så gør det da intet at hun kvajede sig vedr nogle ligegyldige %er.?




Ukendt (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-08-08 11:06


"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse news:48b471d3$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> De ufornuftige har jeg ikke ondt af.
>>
>
> Det har ikke noget med fornuft at gøre, når du er i lavindkomst-gruppen.
> Hvad hjælper en opsparing til du bliver gammel, når du dør af sult
> undervejs?
>
>


Mærkværdigt--
Nu kører mundlæderet rigtig hos de ubetænksomme.
Stor ståhej over den forkerte vinkel.

Er der virkelig ingen, der har øjne for, at det der sker helt enkelt er afmonteringen af vort sociale sikkerhedsnet?

Af een grund (foruden det vanlige borgerlige stakkelhad).
nemlig:
Af denne vej at begrænse fremmedes lyst til at drage til Dk, for at opmå livslang forsørgelse.

Alle har jo indset, at politikerløgnene om vores souverænitet, er værre end antaget.

Vi kan ikke håndhøve det såkaldte retsforbehold, politikerne vil jo skide på befolkningens valgbestemmelse i denne forbindelse.
Derfor må der gås andre veje.

Forøvrigt har alle glemt Minimalstaten.

Egon






@ (27-08-2008)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-08 17:16

On Tue, 26 Aug 2008 22:04:39 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:


> De ufornuftige har jeg ikke ondt af.


det var da helt nye toner


i andre sammenhænge mener du jo at staten skal holde ufornuftige
bankkunder skadesløse



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Anders Wegge Keller (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 27-08-08 17:34

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

> On Tue, 26 Aug 2008 22:04:39 +0200, Anders Wegge Keller

> i andre sammenhænge mener du jo at staten skal holde ufornuftige
> bankkunder skadesløse

Nej. Jeg mener bare det er det mindst ringe alternativ.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

@ (27-08-2008)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-08 21:15

On Wed, 27 Aug 2008 18:33:31 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>"@ " < 1.'@invalid.net> writes:
>
>> On Tue, 26 Aug 2008 22:04:39 +0200, Anders Wegge Keller
>
>> i andre sammenhænge mener du jo at staten skal holde ufornuftige
>> bankkunder skadesløse
>
> Nej.


jo det har du gjort i adskillige indlæg


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Anders Wegge Keller (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 27-08-08 21:30

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

> jo det har du gjort i adskillige indlæg

Så er du ikke ret god til at læse indenad. Jeg har hele tiden
beskrevet den kontrollerede likvidation af Roskilde bank som det
mindste af to onder.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

@ (27-08-2008)
Kommentar
Fra : @


Dato : 27-08-08 21:47

On Wed, 27 Aug 2008 22:29:57 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>"@ " < 1.'@invalid.net> writes:
>
>> jo det har du gjort i adskillige indlæg
>
> Så er du ikke ret god til at læse indenad. Jeg har hele tiden
>beskrevet den kontrollerede likvidation af Roskilde bank som det
>mindste af to onder


og det rokker ikke en tøddel ved at du har skrevet at det var en god
ide at holde bankens indlånskunder skadesløse


uanset begrundelsen


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Frithiof Jensen (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Frithiof Jensen


Dato : 26-08-08 22:32


"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen
news:m3r68bk8i6.fsf@obelix.wegge.dk...
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> writes:
>
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/08/26/093929.htm
>
>> De svageste skal betale for de rigestes forbrugsfest
>
> Nej, der bliver lavet en tvungen pensionsindbetaling for alle, for at
> forhindre eller i det mindste reducere det inflationspres der er lige
> nu.

Det eneste "inflationspres" er såmænd regeringens manglende evne til at
begrænse det offentliges forbrug!
(At priserne stiger e.t.c. er drevet af alt for lave renter - især i USA -
og ikke af lønstigninger)

>
> Mellemskattegrænsen bliver hævet i kraft af et tidligere forlig på
> området der sætter et loft over hvor mange der skal betale den.
>
> Det er to vidt forskellige ting som du prøver på at kæde sammen.

Ligemeget hvad regeringen nu lyver om så er det jo bare sådan at en Tvungen
Opsparing er en SKAT og at "skattelettelsen" har vi alle til gode endnu (Men
det kommer sikkert i år N+1, hvor N er den nuværende valgperiode - not!). Så
snart der står nok på SP så bliver kontoen da hugget ligesom "den sociale
pensionsfond" - når først politikere har fået fat i penge så får vi dem
aldrig igen.

>
> --
> // Wegge
> <http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
> <http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
> Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.


Anders Wegge Keller (27-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Keller


Dato : 27-08-08 03:19

"Frithiof Jensen" <frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk> writes:

> "Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen

>> Nej, der bliver lavet en tvungen pensionsindbetaling for alle, for at
>> forhindre eller i det mindste reducere det inflationspres der er lige
>> nu.

> Det eneste "inflationspres" er såmænd regeringens manglende evne til
> at begrænse det offentliges forbrug! (At priserne stiger e.t.c. er
> drevet af alt for lave renter - især i USA - og ikke af
> lønstigninger)

Det kan vi så snakke længe om, men uanset om det er det ene eller det
andet, så er det det folk vil have. Og så er regeringen jo nødt til at
skrue et andet sted.

>> Mellemskattegrænsen bliver hævet i kraft af et tidligere forlig på
>> området der sætter et loft over hvor mange der skal betale den.
>>
>> Det er to vidt forskellige ting som du prøver på at kæde sammen.

> Ligemeget hvad regeringen nu lyver om så er det jo bare sådan at en
> Tvungen Opsparing er en SKAT og at "skattelettelsen" har vi alle til
> gode endnu (Men det kommer sikkert i år N+1, hvor N er den nuværende
> valgperiode - not!). Så snart der står nok på SP så bliver kontoen
> da hugget ligesom "den sociale pensionsfond" - når først politikere
> har fået fat i penge så får vi dem aldrig igen.

Det sker skam allerede. Se bare på din opgørelse fra ATP.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching.
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Kim2000 (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 26-08-08 21:08


"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> skrev i en meddelelse
news:48b41cfd$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/08/26/093929.htm
>
> De svageste skal betale for de rigestes forbrugsfest
>
> Jeg takker Venstre for at JEG får lidt mere i posen til næste år, men min
> stemme er ikke til salg
>

Du kan også glæde dig over at der i 2007 kom 1875 nye love. Minimalstaten
længe leve - eller sådan noget....



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste