Tilbehør til grillbøffer
Fra : Kurt Lund

Dato : 23-07-01 11:01

Til daglig smider jeg kartofler i gløderne, flutes på risten
og laver en grøn salat til grillbøfferne.
Det smager jo dejligt, men er måske lidt ensformigt i længden.
Så hvis nogle af jer madguruer har ideer til lidt anderledes
tilbehør må I meget gerne dele dem med mig.

--
Kurt Lund

Fra : Remmen

Dato : 23-07-01 12:00

"Kurt Lund" <kl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så hvis nogle af jer madguruer har ideer til lidt anderledes
> tilbehør må I meget gerne dele dem med mig.

Hej,

Tror nok jeg har sagt det i en anden post men her er den igen:

Frugt skåret i passende stykker, f.eks. jordbær, melon (gerne flere
sorter), mango, papaya, kiwi, nektariner. Det er et dejligt let tilbehør
til en god bøf.

Lars

Fra : Anne Jensen

Dato : 23-07-01 12:01

> [...]
> Så hvis nogle af jer madguruer har ideer til lidt anderledes
> tilbehør må I meget gerne dele dem med mig.

Hej Kurt

I den eksotiske ende af skalaen, vil jeg anbefale kogte bregner som lækkert
tilbehør til grillbøfferne. Men kan man købe spise-bregner nogen steder i
Danmark ? Er der nogen der evt. ved det? For det går vel ikke at høste dem i
Botanisk Have

Anne Jensen

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 23-07-01 19:48

Mon, 23 Jul 2001 12:01:08 +0200, skrev "Kurt Lund" <kl@fabel.dk> :

>Så hvis nogle af jer madguruer har ideer til lidt anderledes
>tilbehør må I meget gerne dele dem med mig.

Grillede squash - (ikke for store) squash flækkede på langs, pensles
med olie, drysses evt. med en smule timian el. rosmarin og grilles ca.
5 min. på hver side.

Grønsagsspid med hvad man nu har - f.eks. hele champignons, alm. løg
eller rødløg både, squah i ca. 2 cam tykke skiver, peberfrugter (røde
- gule -grønne) i firkanter ca. 2 x 2 cm sættes på spid og grilles -
tiden afhænger lidt af hvad der er på spiddene.
I stedet for at pensle med olie (bliver let noget snaskværk at stå
med), så har jeg nu fået en "Anne-Larsen-Olie-Spray", som er genial
til grillbrug !!

Har du forøvrigt prøvet at smide en frisk timian- eller rosmarinkvist
ned i grilkullene, før du griller bøfferne ?? Det giver en dejlig
aromatisk røg.

--
Gitte Sørensen gitte@superbruger.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : Erna Andersen

Dato : 24-07-01 06:17

Hej

Vil du fortsætte i samme stil, så læg tomater med stilkenden opad
på grillen til de bliver bløde, tag dem af og krydr med salt og
hvidløg.

--
Hilsen Erna

Vedhegnet23@mail.tele.dk

Http://Ernaelisabeth.pingside.dk

Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 26-07-01 00:11

Hej Kurt.

Kartoffelskiver i folie smager rigtig godt:

kartofler i skiver
olie
løgringe
hvidløg presset ell. i skiver
salt, peber

og så på grillen til de er færdige!
(lav dem portionsvis)

Ellers er der jo mange andre muligheder:

-Pastasalat.
-Kartoffelsalat (olie/eddike ell. creme fraiche).
-Salat af forskellige sorter blandet med grøntsager og eller frugt, feta
osv.
-Ruccolasalat m. frisk ananas, peanuts eller ristede pinjekerner.
-Tomatsalat: tomater i skiver , mozzarellaost, frisk basilikum, salt og
peber, olivenolie ell.
tomater i skiver, løgringe, hvidløg, feta, oliven, olivenolie, salt og
peber

mvh.

karina

evt. frisk timian