/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
bagetermometer
Fra : Kirsten Marker


Dato : 11-08-08 15:33

Hej!

Vil anskaffe mig et bagetermometer, har været på google der er rigtig mange,
er der nogen der kan råde mig til et all-round af slagsen!

mvh/kirsten .



 
 
Max (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 11-08-08 15:46

Hej Kirsten

> Vil anskaffe mig et bagetermometer, har været på google der er rigtig


Hvad bruger man sådan et til ?

--
Mvh Max


Hauge (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 11-08-08 15:52

Hej Max
Max wrote:
> Hvad bruger man sådan et til ?

Til at vise temperaturen i sin ovn, hvis man ikke stoler på at skalaen
passer.

Mvh Hauge



Max (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 11-08-08 16:05

Hej Hauge

> Til at vise temperaturen i sin ovn, hvis man ikke stoler på at skalaen
> passer.


Skalaen bruger man efter erfaring, man kender vel sin ovn ?

--
Mvh Max


Hauge (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 11-08-08 15:53

Hejsa
Kirsten Marker wrote:
> Vil anskaffe mig et bagetermometer, har været på google der er rigtig
> mange, er der nogen der kan råde mig til et all-round af slagsen!

Er det sådan en dims her?
http://www.isabellasmith.com/ecommerce-products/view?product_id=12552&category_id=93

Mvh Hauge



Kirsten Marker (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Kirsten Marker


Dato : 11-08-08 16:08

Nej, et der bruges ligesom et stegetermometer, der måler temperaturen i
selve brødet så jeg kan se om brødet er færdigt. (omkring 98 - 100 grader.)

mvh/kirsten


om hjlælp for at gennembagt, skal det have en betemt temepratur.
"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:48a05270$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hejsa
> Kirsten Marker wrote:
>> Vil anskaffe mig et bagetermometer, har været på google der er rigtig
>> mange, er der nogen der kan råde mig til et all-round af slagsen!
>
> Er det sådan en dims her?
> http://www.isabellasmith.com/ecommerce-products/view?product_id=12552&category_id=93
>
> Mvh Hauge
>



Hauge (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 11-08-08 16:16

Hej
Kirsten Marker wrote:
> Nej, et der bruges ligesom et stegetermometer, der måler temperaturen
> i selve brødet så jeg kan se om brødet er færdigt. (omkring 98 - 100
> grader.)

Så er det vel ikke andet end et rimeligt stegetermometer, de kan da alle
sammen måle temperatur mellem 1 og 190 grader. I hvert fald dem jeg kender.
Dem Jem & Fix har (haft), kan også.

Mvh Hauge



Max (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 11-08-08 16:20

Hej Kirsten

> Nej, et der bruges ligesom et stegetermometer, der måler temperaturen
> i selve brødet så jeg kan se om brødet er færdigt. (omkring 98 - 100
> grader.)

Så var et stegetermometer måske en god løsning.

http://www.el-forretningen.dk/shop/stegetermometer-179c1.html

--
Mvh Max


Kirsten Marker (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Kirsten Marker


Dato : 11-08-08 16:40

Hej Max

ja, det kan man vel, en bestemt temperatur i kød og brød må være det samme,
har set de to termometrer som Max gav et link til, der må det ledningsfrie
være at foretrække til brød og kagebagning!

mvh/kirsten

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:48a058ae$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Kirsten
>
>> Nej, et der bruges ligesom et stegetermometer, der måler temperaturen
>> i selve brødet så jeg kan se om brødet er færdigt. (omkring 98 - 100
>> grader.)
>
> Så var et stegetermometer måske en god løsning.
>
> http://www.el-forretningen.dk/shop/stegetermometer-179c1.html
>
> --
> Mvh Max



Max (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 11-08-08 17:08

Hej Kirsten

> samme, har set de to termometrer som Max gav et link til, der må det
> ledningsfrie være at foretrække til brød og kagebagning!


Læg mærke til at ingen af dem er ledningsfri, den ene har bare mulighed
for at du kan tage udlæsningsenheden med dig.

--
Mvh Max


Martin Bak (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 11-08-08 17:39


"Kirsten Marker" <kmarker.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:48a05d60$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Max
>
> ja, det kan man vel, en bestemt temperatur i kød og brød må være det
> samme, har set de to termometrer som Max gav et link til, der må det
> ledningsfrie være at foretrække til brød og kagebagning!
>
Jeg har haft 3-4 stykker af de der OBH nogen. Når de virker er de rigtig
gode. Men de har desværre en svaghed ved, at selve nålen eller ledningen
eller stikket går udu.
Så viser de temperaturer der er alt for høje og bibber og regerer allerede
idet man sætter sin steg i ovnen.
Det første termometer var en gave. Da nålen til dette gik i stykker købte
jeg et nyt. (man kan ikke købe en løs nål.. tsk tsk) Hverken sender eller
modtager fejlede noget på det første jeg havde, -det kunne jeg jo konstatere
med nålen fra det nye.
Efter relativt kort tid gik også nålen på det nye i stykker. Jeg skrev til
OBH og klagede min nød, og de sendte sørme en ny nål til mig kvit og frit.
Denne nål gik i stykker for et par måneder siden.
I mellemtiden havde vi foræret svigermor et termometer, som vi imidlertid
vidste at hun aldrig brugte. Så min kone hentede hendes termometer den dag
da vores 3die nål gik i stykker og vi skulle have en steg i ovnen.
Nu er hendes nål også udu.
Så vi har her i øjeblikket 3 sendere og 3 modtagere der virker perfekt, og
(hvis jeg ikke havde kasseret dem efterhånden) 4 ubrugelige kødnåle.
OBH burde se at få lanceret en løs nål som man kunne købe som "slid-del".

--
Martin
www.martinbak.dk/




Steen Jakobsen (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Steen Jakobsen


Dato : 11-08-08 17:45


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:g7ppug$1t5k$2@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Kirsten Marker" <kmarker.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:48a05d60$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hej Max
>>
>> ja, det kan man vel, en bestemt temperatur i kød og brød må være det
>> samme, har set de to termometrer som Max gav et link til, der må det
>> ledningsfrie være at foretrække til brød og kagebagning!
>>
> Jeg har haft 3-4 stykker af de der OBH nogen. Når de virker er de rigtig
> gode. Men de har desværre en svaghed ved, at selve nålen eller ledningen
> eller stikket går udu.
> Så viser de temperaturer der er alt for høje og bibber og regerer allerede
> idet man sætter sin steg i ovnen.
> Det første termometer var en gave. Da nålen til dette gik i stykker købte
> jeg et nyt. (man kan ikke købe en løs nål.. tsk tsk) Hverken sender eller
> modtager fejlede noget på det første jeg havde, -det kunne jeg jo
> konstatere med nålen fra det nye.
> Efter relativt kort tid gik også nålen på det nye i stykker. Jeg skrev til
> OBH og klagede min nød, og de sendte sørme en ny nål til mig kvit og frit.
> Denne nål gik i stykker for et par måneder siden.
> I mellemtiden havde vi foræret svigermor et termometer, som vi imidlertid
> vidste at hun aldrig brugte. Så min kone hentede hendes termometer den dag
> da vores 3die nål gik i stykker og vi skulle have en steg i ovnen.
> Nu er hendes nål også udu.
> Så vi har her i øjeblikket 3 sendere og 3 modtagere der virker perfekt, og
> (hvis jeg ikke havde kasseret dem efterhånden) 4 ubrugelige kødnåle.


Du skal passe på at der ikke kommer fugt ind ind ved overgangen af nål til
ledning under rengøring.

Steen.


Martin Bak (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 11-08-08 17:47


"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse
news:48a06c7d$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> news:g7ppug$1t5k$2@newsbin.cybercity.dk...
>>
>> "Kirsten Marker" <kmarker.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>> news:48a05d60$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Hej Max
>>>
>> Så vi har her i øjeblikket 3 sendere og 3 modtagere der virker perfekt,
>> og (hvis jeg ikke havde kasseret dem efterhånden) 4 ubrugelige kødnåle.
>
>
> Du skal passe på at der ikke kommer fugt ind ind ved overgangen af nål til
> ledning under rengøring.
>
Ja, det er jeg selvfølgelig klar over. De er sandelig blevet passet godt på,
og opbevaret i originalemballagen osv. efter alle kunstens regler.
Jeg skrev om det i forbrugergruppen dengang:
http://groups.google.dk/group/dk.forbruger/browse_thread/thread/6fdc7812ce48a2fa/f06119c7304808cb?hl=da&lnk=st&q=#f06119c7304808cb

--
Martin
www.martinbak.dk/



Steen Jakobsen (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Steen Jakobsen


Dato : 11-08-08 18:24


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:g7pqe0$1tdp$2@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse
> news:48a06c7d$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
>> news:g7ppug$1t5k$2@newsbin.cybercity.dk...
>>
> Ja, det er jeg selvfølgelig klar over. De er sandelig blevet passet godt
> på, og opbevaret i originalemballagen osv. efter alle kunstens regler.
> Jeg skrev om det i forbrugergruppen dengang:
> http://groups.google.dk/group/dk.forbruger/browse_thread/thread/6fdc7812ce48a2fa/f06119c7304808cb?hl=da&lnk=st&q=#f06119c7304808cb
>

Ok. Jeg har aldrig haft OBH men andre mærker. Det ældste var over 10 år da
føleren stod af, de andre er et par år og virker endnu. Jeg har flere fordi
jeg bruger dem til forskellige formål.

Steen.


Max (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 11-08-08 19:42

Hej Martin

> OBH burde se at få lanceret en løs nål som man kunne købe som
> "slid-del".

Problemet er jo at denne sliddel nemt vil koste det samme
som et komplet termometer.

--
Mvh Max


Martin Bak (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 11-08-08 20:31


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:48a0880d$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Martin
>
>> OBH burde se at få lanceret en løs nål som man kunne købe som
>> "slid-del".
>
> Problemet er jo at denne sliddel nemt vil koste det samme
> som et komplet termometer.
>
Nej det kan jeg altså svært forestille mig. Nålen er ikke andet end en nål,
påsat en ledning og et stik. Delen laves jo i forvejen, de skal bare lave 6
gange sa mange nåle som resten af delene, og så sælge de 5 som spare-parts.

--
Martin
www.martinbak.dk/




Max (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 11-08-08 21:34

Hej Martin

> Nej det kan jeg altså svært forestille mig. Nålen er ikke andet end
> en nål, påsat en ledning og et stik. Delen laves jo i forvejen, de


Nu afhænger prisen jo ikke af hvad der er i pakken, men af at nogen
skal tjene penge på det, og det sætter prisen.

--
Mvh Max


Bjarne K. (13-08-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne K.


Dato : 13-08-08 18:17


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
news:g7ppug$1t5k$2@newsbin.cybercity.dk...
> Jeg har haft 3-4 stykker af de der OBH nogen. Når de virker er de rigtig
> gode. Men de har desværre en svaghed ved, at selve nålen eller ledningen
> eller stikket går udu.

Nu skriver du ikke om du bruger dem på en Kuglegrill, men jeg fik også
byttet min Weber nål på garantien. Da jeg var nede og hente den i butikken,
fik jeg har vide at den man ikke måtte lade kablet løbe under låget, men den
skulle "puttes ind" via hullerne i låget. Ellers ville kablet komme for tæt
på kullenes varme, hvilket kunne ødelægge den.

Om det er en ammestuehistorie, eller om det er rigtigt ved jeg dog ikke.

--

Med venlig hilsen

Bjarne K.


Bjarne K. (13-08-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne K.


Dato : 13-08-08 18:12


"Kirsten Marker" <kmarker.fjerndette@mail.tele.dk> wrote in message
news:48a05d60$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Max
>
> ja, det kan man vel, en bestemt temperatur i kød og brød må være det
> samme, har set de to termometrer som Max gav et link til, der må det
> ledningsfrie være at foretrække til brød og kagebagning!
>
> mvh/kirsten

Der vil den Weber jeg har, så være ubrugelig. Der kan man ikke vælge at der
alarmeres ved bestemt grad, men kun når kødet er rødt, medium eller tørt.
(forudbestemte grader)

Bevares man kan se temperaturen, men så skal man gå alligevel holde øje med
den hele tiden.

--

Med venlig hilsen

Bjarne K.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste