IKEA dioder til Montana reol
Fra : Rainman

Dato : 16-09-08 15:06

Ikea har nogle fine diodestrips som vil passe fint ind i de små Montana
reolkasser, så jeg påtænker at lave en anordning hvor jeg kan montere
stripsene forrest i reolkassen således at de lyser bagud (evt. klæbet på
et stykke vinklet plade).

Men:

1) Er der nogen som ved om flerfarvevarianten
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70115564 har en mindre kold
hvid farve end een-farve varianten (idet jeg går ud fra at man kan vælge
mellem een af de 7 farver ad gangen, og lade den man ønsker bruges
permanent)

2) Vil man tydeligt kunne se dioderne mod den hvide Montana kasses overside?

3) Kunne man være heldig at finde nogle standard bukkede 90 grader
profiler på ca. 10/10 mm i længde ca. 300 mm, eller hvordan laves
sådanne lettest?

Fra : Rainman

Dato : 17-09-08 07:41

Rainman wrote:
> 3) Kunne man være heldig at finde nogle standard bukkede 90 grader
> profiler på ca. 10/10 mm i længde ca. 300 mm, eller hvordan laves
> sådanne lettest?
Nogen som kender det tekniske udtryk for en bukket profil? Det jeg søger
er en aluplade på ca. 15-20 mm's bredde som er bukket i en vinkel på 90
grader, således at hver side er 7-10 mm bred. Længden kan jeg selv save til.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-09-08 08:04

Hej!

Rainman wrote:
> [...]
> er en aluplade på ca. 15-20 mm's bredde som er bukket i en vinkel på 90
> grader, således at hver side er 7-10 mm bred. Længden kan jeg selv save

Sådanne aluprofiler mener jeg at have set i Silvan. De har en del
forskellige, kan ikke huske om de lige præcis er den størrelse du mangler.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-08 08:04

Hej.
Alu.liste i vinkel.: Har set den i et par byggemarkeder bl.a. Bauhaus og
XL-byg.
Ikea diodelysliste.:
Ikea Århus har dem udstillet med lys og her kan man se farverne. . (Husker
de "hvide" som kolde og lidt blå)
De flerfarvede husker jeg som en liste med forskellige farver, der lyser
samtidigt.
Placeringen af dioderne er synlig, bag ved materet plastik og ses især når
de er tændt, de giver ikke et pænt ensartet lys over hele listen.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-08 08:08

Lige et PS!.

Min dom lød negativ, men hvis du har brug for oplysning et sted hvor listen
kan sidde skjult - så er den perfekt og den flerfarvede giver et mere blødt
lys end den rent hvide, den hvide har det kraftigste lys.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)