Majspandekager
Fra : Stroyer

Dato : 22-07-01 20:35

Hej venner
Jeg står og skal bruge en god og sund opskrift på nogle grove
majspandekager, nogen der kan hjælpe her ?
Hilsen og mange tak Stine

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-07-01 20:51

Stroyer skrev:

> Jeg står og skal bruge en god og sund opskrift på nogle
> grove majspandekager,

Jeg ville tage en almindelig madpandekagedej og erstatte halvdelen,
eller måske endda 2/3, af hvedemelet med majsmel.

// Klaus

Fra : Stroyer

Dato : 22-07-01 21:00

Ok det havde jeg også tænkt på og så bruge majs og grahams mel, men nu var
det mere hvis nogen lå inde med en eller anden super duber god opskrift.
Stine

Fra : "-=>[bo88er]

Dato : 22-07-01 21:20

"Stroyer" <stroyer@stroyer.dk> skrev i en meddelelse
> Ok det havde jeg også tænkt på og så bruge majs og grahams mel, men nu
var
> det mere hvis nogen lå inde med en eller anden super duber god opskrift.
> Stine

Prøv denne her for "rigtige" mexikanske pandekager:

1 pakke Maizena Tortillas
250 gram hakket oksekød
1 hakket løg
1-2 fed hvidløg (efter smag)
1/2 - 1 dåse finthakket chilli
1 dåse grofthakkede, flåede tomater
1 dåse bønner i tomatsovs (baked beans)
Mexicanske krydderier, salt og peber
Reven Cheddarost

Fra : "-=>[bo88er]

Dato : 22-07-01 21:22

"-=>[bo88er]<=-" <bobber22@hushmail.com> skrev i en meddelelse

> "Stroyer" <stroyer@stroyer.dk> skrev i en meddelelse
> var

Eller denne:

Majspandekager med kødfyld
Oksekød, Pandekager

75 g hvedemel
75 g majsmel
3 dl mælk
3 æg
1/2 tsk salt
35 g margarine
2 løg, finthakkede
20 g margarine
300 g hakket oksekød
1 dl tomatpuré
1/2 tsk chili eller cayennepeber
peber

Pandekager:
Rør mel og mæl sammen. Rør salt og æg i. Smelt margarinen og rør det i
dejen. Bag pandekager af dejen, de skal bages, så de er lyse på begge sider.
Fyld:
Svits løgene i margarinen i en gryde. Smid oksekødet i og svits et par min.
Tilsæt tomatpuré og krydderier og lad det småkoge i 10 min.

Smør et ovnfast fad. Fordel fyldet på pandekagerne, rul dem sammen og læg
dem i fadet med sammenføjningen nedad. Smør dem lidt på oversiden. Bages i
ovenen i 10-15 min. ved 225°.

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 23-07-01 04:02

"Stroyer" <stroyer@stroyer.dk> skrev i meddelandet...
> Jeg står og skal bruge en god og sund opskrift på nogle grove
> majspandekager, nogen der kan hjælpe her ?

Her er en lidt anderledes og god recept.

Fra mit Kreolerkøkken...

Majspandekager:
6 pers.

1 dåse majs (280 g)
1 dl hvedemel
3 æg
½ tsk salt
peber
fedtstof til bagningen

Rør majs, mel, æg, salt og peber grundigt sammen. Lad dejen hvile lidt
og bag små pandekager på panden med lidt fedtstof.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Fra den 1. oktober får forbrugerne selv mulighed for at
kontrollere bagere med snuskede baglokaler og pizzeriaer med
bakterier i kødsovsen. Fødevareregionerne vil nemlig give
karakterer til landets fødevareforhandlere - i form af glade
eller sure smileys, der skal sættes op i butikkerne.
www.dr.dk/nsapi.dr/newton/newtonnews.asp?traad=81310