|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | ADSL forbindelse og netværk Fra : Michael Jensen |
Dato : 22-07-01 20:36 |
|
Hej, Jeg har for nylig fået installeret tele dk bredbånd/ADSL. Det i sig
selv kører fint nok med min alm. PC, men da jeg så i denne uge anskaffede
mig en server og en hub... ja så gik det galt!
ADSL modemet er et XpressLink fra Siemens og hubben er en Intel In-Business.
Jeg sætter kablet fra modemet til port 1 i hubben, derefter serveren i port
2, og min alm. PC i port 3...men allerede ved port 1 er der noget galt, som
om der ingen forbindelse mellem modemet og hubben er. Håber der er nogen som
kan hjælpe mig!
Med Venlig Hilsen Michael Jensen!
| |
Bjarke Hansen (22-07-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 22-07-01 20:39 |
|
"Michael Jensen" <carbo@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3b5b2afd$0$287$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> ADSL modemet er et XpressLink fra Siemens og hubben er en Intel
In-Business.
> Jeg sætter kablet fra modemet til port 1 i hubben, derefter serveren i
port
> 2, og min alm. PC i port 3...men allerede ved port 1 er der noget galt,
som
> om der ingen forbindelse mellem modemet og hubben er. Håber der er nogen
som
> kan hjælpe mig!
Hej
Du er vel ikke kommet til at sætte noget i Uplink porten, og samtidigt at du
har noget i port 1, eller den port som deler med Uplink porten??
Bjarke
| |
Michael Jensen (22-07-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael Jensen |
Dato : 22-07-01 20:49 |
|
"Michael Jensen" <carbo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3b5b2afd$0$287$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej, Jeg har for nylig fået installeret tele dk bredbånd/ADSL. Det i sig
> selv kører fint nok med min alm. PC, men da jeg så i denne uge anskaffede
> mig en server og en hub... ja så gik det galt!
>
> ADSL modemet er et XpressLink fra Siemens og hubben er en Intel
In-Business.
> Jeg sætter kablet fra modemet til port 1 i hubben, derefter serveren i
port
> 2, og min alm. PC i port 3...men allerede ved port 1 er der noget galt,
som
> om der ingen forbindelse mellem modemet og hubben er. Håber der er nogen
som
> kan hjælpe mig!
>
> Med Venlig Hilsen Michael Jensen!
>
>
Hey Bjarke,
Jeg kender ikke så meget til netværk endnu, men der er ikke nogen uplink
port i hubben... der er port 1-4 og så en port hvor der står "out to hub"
håber det hjælper lidt! Hilsen Michael
| |
Bjarke Hansen (22-07-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 22-07-01 20:55 |
|
"Michael Jensen" <carbo@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3b5b2dfb$0$392$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hey Bjarke,
Hej igen
> Jeg kender ikke så meget til netværk endnu,
Ok
> men der er ikke nogen uplink
> port i hubben... der er port 1-4 og så en port hvor der står "out to hub"
> håber det hjælper lidt! Hilsen Michael
"out to hub" vil jeg gætte på er Uplink porten.
Prøv at sætte Modemmet i "out to hub" og prøv så at sætte dine 2 pc´ere til
port 4 og 3
hvis det ikke virker,,
prøv at sæte modemmet i port 4
og dine computere i port 3 og 2
| |
![](/images/tree/0.gif) Michael Jensen (22-07-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael Jensen |
Dato : 22-07-01 21:19 |
|
"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:3b5b2fad$0$257$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Michael Jensen" <carbo@tdcadsl.dk> wrote in message
> news:3b5b2dfb$0$392$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
Hey Igen, Jeg har prøvet begge muligheder du forklarede mig, men ingen af
dem virkede. Der skete dog det at lampen "10baseT" på modemet begyndte at
lyse når jeg satte modemet i "out to hub" men ingen af maskinerne kunne
komme på nettet, eller kommunikere med hinanden! Hilsen Michael!
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Bjarke Hansen (22-07-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 22-07-01 21:24 |
|
"Michael Jensen" <carbo@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3b5b34e6$0$292$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hey Igen, Jeg har prøvet begge muligheder du forklarede mig, men ingen af
> dem virkede. Der skete dog det at lampen "10baseT" på modemet begyndte at
> lyse når jeg satte modemet i "out to hub" men ingen af maskinerne kunne
> komme på nettet, eller kommunikere med hinanden! Hilsen Michael!
ok,, lad dit modem blive siddende i "out to hub"
tjek derefter om du har "lige igennem ethernet kabler" til dine maskiner...
Det kan du se ved,,
Hvis det er lige igennem,,, så er farvekoderne ens i begge ender af
kablet,,,
Hvis ikke er det krydsede kabler, og du må købe nogle alm. kabler...
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Bjarke Hansen (22-07-2001)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 22-07-01 21:33 |
|
"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
news:3b5b3667$0$298$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> ok,, lad dit modem blive siddende i "out to hub"
>
> tjek derefter om du har "lige igennem ethernet kabler" til dine
maskiner...
>
> Det kan du se ved,,
>
> Hvis det er lige igennem,,, så er farvekoderne ens i begge ender af
> kablet,,,
>
> Hvis ikke er det krydsede kabler, og du må købe nogle alm. kabler...
Jeg kom lige til at tænkte på...
Da din forbindelse til switchen virker når du sætter den i Uplink porten...
Så er det et alm. netværks kabel...
Prøv at tage et af kablerne fra dine pc´ere, og brug det istedet for til
modemmet... Forbind så det til fx. port 4 i switchen.
Brug så det kabel som du før brugte til modemmet,,, og sætter det i port 3
og tilslutter pc´en.
Den anden andens pc´s kabel sætter du så over i Uplink porten på
Switchen...
Hvis mine forslag ikke virker,, kan jeg ikke hjælpe mere..
held og lykke,, og det hjælper altid at prøve sig frem.. Bjarke
| |
|
|