/ Forside / Teknologi / Administrative / MS-Office / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
Værdi i felt betinget af andet felt
Fra : jones_net


Dato : 14-08-08 07:48

Hejsa

Jeg har et Excell ark, hvor jeg gerne vil have at nogle givne felter
automatisk sættes til en værdi, alt efter hvad der står i nogle andre
felter.
Altså at der på sheet1 i felt A1 står et varenummer, og i A2 skal så
stå en produktionstid, som er forskelligt alt efter varenummeret.

Jeg havde tænkt mig, at have en liste på sheet2, hvor der er varenumre
og tider i hver sin kolonne, og det er så ud fra denne liste, at jeg
skal hente værdien i A2.
Så når jeg skifter varenummeret, så ændres produktionstiden
automatisk.

Hvad hedder denne fundktion?

Håber i kan hjælpe

/J

 
 
Jan Kronsell (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Jan Kronsell


Dato : 14-08-08 22:24

jones_net wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har et Excell ark, hvor jeg gerne vil have at nogle givne felter
> automatisk sættes til en værdi, alt efter hvad der står i nogle andre
> felter.
> Altså at der på sheet1 i felt A1 står et varenummer, og i A2 skal så
> stå en produktionstid, som er forskelligt alt efter varenummeret.
>
> Jeg havde tænkt mig, at have en liste på sheet2, hvor der er varenumre
> og tider i hver sin kolonne, og det er så ud fra denne liste, at jeg
> skal hente værdien i A2.
> Så når jeg skifter varenummeret, så ændres produktionstiden
> automatisk.
>
> Hvad hedder denne fundktion?
>
> Håber i kan hjælpe
>

LOPSLAG (VLOOKUP på engelsk).

Antag at du har dine numre og produktionstider på Ark2 i cellerne A1 til
B500

Så markerer du dette område. Klik i ruden hvor celleadressen (A1) står.
Skriv et navn, fx "Liste" (uden anførselestegn). Afslut med Enter. Du har nu
navngivet dit område. Gå så til Ark1. Jeg antager at du taster varenummeret
i A1. I A2 skal du så indsætte denne formel:

=LOPSLAG(A1;Liste;2;FALSK)

Jan



Lars Klintholm (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Lars Klintholm


Dato : 14-08-08 22:37

Den 14 aug 2008 skrev jones_net i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Jeg havde tænkt mig, at have en liste på sheet2, hvor der er
> varenumre og tider i hver sin kolonne, og det er så ud fra denne
> liste, at jeg skal hente værdien i A2.
> Så når jeg skifter varenummeret, så ændres produktionstiden
> automatisk.
>
> Hvad hedder denne fundktion?

=LOPSLAG

--
Med venlig hilsen
Lars Klintholm

jones_net (15-08-2008)
Kommentar
Fra : jones_net


Dato : 15-08-08 00:06

On 14 Aug., 23:24, "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk>
wrote:
> jones_net wrote:
> > Hejsa
>
> > Jeg har et Excell ark, hvor jeg gerne vil have at nogle givne felter
> > automatisk sættes til en værdi, alt efter hvad der står i nogle andre
> > felter.
> > Altså at der på sheet1 i felt A1 står et varenummer, og i A2 skal så
> > stå en produktionstid, som er forskelligt alt efter varenummeret.
>
> > Jeg havde tænkt mig, at have en liste på sheet2, hvor der er varenumre
> > og tider i hver sin kolonne, og det er så ud fra denne liste, at jeg
> > skal hente værdien i A2.
> > Så når jeg skifter varenummeret, så ændres produktionstiden
> > automatisk.
>
> > Hvad hedder denne fundktion?
>
> > Håber i kan hjælpe
>
> LOPSLAG (VLOOKUP på engelsk).
>
> Antag at du har dine numre og produktionstider på Ark2 i cellerne A1 til
> B500
>
> Så markerer du dette område. Klik i ruden hvor celleadressen (A1) står.
> Skriv et navn, fx "Liste" (uden anførselestegn). Afslut med Enter. Du har nu
> navngivet dit område. Gå så til Ark1. Jeg antager at du taster varenummeret
> i A1. I A2 skal du så indsætte denne formel:
>
> =LOPSLAG(A1;Liste;2;FALSK)
>
> Jan- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Fantastisk - lige hvad jeg skulle bruge.
Mange tak for hjælpen

/J

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste