On 2008-09-04 22:49:49 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:
> Kim <no@way.se> wrote:
>
>> "Mac- og iPod-kunder er inden for 90 dages ejerskab berettiget til gratis
>> telefonsupport ˜
>> en supporthændelse til iPod og et ubegrænset antal hændelser til Mac.
>>
>> * Teknisk support til iPod og Mac: 70 10 20 07
>>
>> Hvad mener de præcist med det ?
>> Er 70 10 20 07 et gratisnummer ?
>
> 70-numre plejer at være numre med almindelig dansk takst. Det er trods
> alt bedre end at skulle ringe til Irland, hvor Apples support vist hører
> hjemme. Der er jo efterhånden mange, der har "flat rate" og dermed
> ringer gratis til fastnetnumre. Det gælder f.eks. hvis man har købt en
> iPhone hos Telia med det oprindelige iOn abonnement. Mange har også den
> ordning på deres fastnet.
>
>> Hvad betyder " en supporthændelse til iPod " ?
>
> Det betyder vel, at man har ret til at ringe til dem én gang om et
> problem indenfor de første 90 dage, man har sin iPod.
>
>> nå, så ringede jeg og de sage at der var 15 minutter eller mere til
>> en supporten gad tage telefonen...Gaaaaab...
>>
>> Godt nok for dårligt at man ikke kan sende en mail...
>
> Jeg har også tit undret mig over, at man ikke bare kan finde en
> e-mailadresse til Apple i Danmark. Ã…rsagen er vel, at de vil blive
> oversvømmet med e-mail og skal sætte en eller flere personet til at
> besvare dem. Det koster trods alt en del.
>
>> Hov det gjorde jeg sq da også...
> (klip)
>
> Igen kræver det jo, at de sætter folk til at besvare det. Jeg forstår
> godt, at det virker lidt skuffende. Sådan har jeg det også tit med
> forskellige produkter, men firmaet selv er ofte ikke så entusiastisk
> vedr. deres produkter, som vi kunder nogle gange er. Jeg er sikker på,
> at Apple kunne sætte rigtig mange folk til at hyggesludre med Apple-fans
> hele dagen om valg af produkter, erfaringer osv. Jeg kan forestille mig,
> at lukketheden skyldes, at de ikke har ressourcer til det. Du er jo også
> lidt uspecifik i dit brev. De mener sikkert, at du enten selv læse på
> Apple hjemmesider eller spørge i Fona eller hos en anden forhandler.
>
>> Det jeg ringede om nu var om hvor langt den Ipod jeg har bestilt online
>> var kommet med forsendelsen og om der er en Track og Trace nummer.
>>
>> Vi bestilte den i går eftermiddags og det eneste der står på
>> deres OrderStatus side er det samme som i går ∠time efter vi havde bestilt
>> den.
>>
>> Prepared for Shipment
>> Estimated Shipping: within 24 hours
>> Estimated Delivery: 05 Sep, 2008 - 09 Sep, 2008
>>
>> Har de Track og Trace ligesom når man sende post med Post Danmark ?
>> Vil den blive sendt fra DK eller England/Irland ?
>
> Den bliver sendt fra Holland. Der kommer et tracking-nummer, når den er
> afsendt, men ofte er Apples egen tracking-side lidt bagud. Det bedste er
> at tage nummeret og derefter gå ind på <tnt.dk> og sætte nummeret ind
> det. Der er endda både et Reference Number og et Carrier Tracking
> Number. De kan begge bruges hos TNT. Det skal dog siges, at det kan ske,
> at varen sendes med en anden end TNT, men det står der også.
> Apple i Danmark har i øvrigt intet at gøre med Apple Store. Vil
> du vide noget om forsendelse der, skal du kontakte Apple Store. Man kan
> i øvrigt også bestille varer pr. telefon. Det nummer kan man
> selvfølgelig altid ringe til, og ofte kan man stille spørgsmål om
> produkterne. Det fortæller Apple dig jo også i deres anden e-mail, som
> jeg har klippet bort. Det er endda et 80-nummer, som er gratis. Jeg
> forstår ikke, hvorfor du er utilfreds med det. Du starter med at
> efterlyse et telefonnummer.
>
>> Jeg håber fanme den virker som den skal...
>
> Det plejer de da. Held og lykke med den
Jeg har aldrig haft andet end gode oplevelser med Apples support.
- David
--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info