Antal anslag i Pages
Fra : Ukendt

Dato : 21-08-08 16:25

Siden jeg skiftede fra iBook til Macbook, har jeg ikke haft behov for
at hente NeoOffice eller andet tekstbehandling - jeg har klaret mig
fint med Pages og TextEdit.

Nu skal konen pludseligt skrive opgave, der skal fylde 3500 anslag.
Kan Pages tælle anslag, eller er jeg nødt til at hente en officepakke?

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-08-08 18:01

On 2008-08-21 17:24:37 +0200, iSteen said:

> Nu skal konen pludseligt skrive opgave, der skal fylde 3500 anslag.
> Kan Pages tælle anslag, eller er jeg nødt til at hente en officepakke?

Har desværre kun den ensgelske version.

Du markerer den tekst der skal tælles.

Højreklikker (ctrl + click) og vælger writing tools --> Statistics.

http://usenet.ducktrucks.dk/keystrokes.jpg

(Som det ses fandt jeg ud af det uden af søge )

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 21-08-08 18:12

On Thu, 21 Aug 2008 19:00:50 +0200, <Palle Jensen> wrote:

> Har desværre kun den ensgelske version.
>
> Du markerer den tekst der skal tælles.
>
> Højreklikker (ctrl + click) og vælger writing tools --> Statistics.
>
> http://usenet.ducktrucks.dk/keystrokes.jpg

man kan også vise inspector->document inspector -> info, så vises all
statistikk kontinuerlig.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Palle Jensen

Dato : 21-08-08 18:32

On 2008-08-21 19:11:31 +0200, Tor Einar Samdahl
<teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> said:

> man kan også vise inspector->document inspector -> info, så vises all
> statistikk kontinuerlig.

Aha. Endda bedre.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-08-08 23:51

Palle Jensen <2.0dieselGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Aha. Endda bedre.

Det gør jeg også altid. Det eneste, Pages mangler, er automatisk
arkivering f.eks. hvert femte minut. Det har selv TextEdit fået. Ellers
vil jeg bare gøre opmærksom på, at Pages og resten af iWork ikke er
oversat til dansk. Du skriver i dit første indlæg, at du ikke har den
danske version, men det skal du altså ikke være ked af. Vi andre må også
nøjes med engelsk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-08 11:49

On 2008-08-21 19:11:31 +0200, Tor Einar Samdahl
<teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> said:

> man kan også vise inspector->document inspector -> info, så vises all
> statistikk kontinuerlig.

Jeg faldt faktisk i dag over en artikel fra Macworld, der beskriver dette.
Man kan også bruge Inspector til at vise antal ord/anslag fra starten
af en tekst, til fx 2/3 inde i teksten, hvis man arbejder på en opgave
med et begrænset antal ord/anslag.

Jeg bliver mere og mere glad for Pages, og kan sagtens klare mig med
dette, uden at skulle investere i Word eller andet
--
http://isteen.wordpress.com