Smooth Jazz
Fra : Claus S

Dato : 22-07-01 13:29

Det er jo - efter min mening - en virkelig lækker musikgenre. Herlig
afslapningsmusik.

Her er nogle kunstnereksempler:

Larry Carlton
Wes Montgomery
Jimmy Smith
Lee Ritenour
Ramsey Lewis
Incognito

Jeg vil gerne have mere af den slags. Er der nogen, der kan give nogle flere
kunstnereksempler, som jeg bare SKAL ha'?

mvh Claus
www.frekvens.dk
Smooth Jazz hver aften fra 19-22 på Schweiz kanal 13

Fra : Hanne

Dato : 22-07-01 15:14

Claus S <claus@skaarup.as> skrev i en
> Det er jo - efter min mening - en virkelig lækker musikgenre. Herlig
> afslapningsmusik.

Det er også lige mig - blandt andet )

> Jeg vil gerne have mere af den slags. Er der nogen, der kan give nogle
flere
> kunstnereksempler, som jeg bare SKAL ha'?

Prøv også Fourplay og Peter White.
Jeg vender tilbage hvis jeg kommer på mere.

Hilsen Hanne

Fra : Peter G.

Dato : 22-07-01 15:55

"Claus S" <claus@skaarup.as> wrote in message
> [...]
flere
> kunstnereksempler, som jeg bare SKAL ha'?

Aner det ikke, men jeg blev nysgerrig over hvad betegnelsen dækkede og havde
lyst til at blande mig, så her...

(sakset let og uelegant fra http://www.allmusic.com )

Smooth Jazz
Smooth Jazz is an outgrowth of fusion, one that emphasizes its polished
side. Generally, smooth jazz relies on rhythms and grooves instead of
improvisation. There are layers of synthesizers, lite-funk rhythms,
lite-funk bass, elastic guitars, and either trumpets, alto, or soprano
saxophones. The music isn't cerebral, like hard bop, nor is it gritty and
funky like soul-jazz or groove - it is unobtrusive, slick, and highly
polished, where the overall sound matters more than the individual parts.

List of Key Artists
George Benson Kenny G. David Sanborn The Yellowjackets

List of Most Frequently Accessed Artists
George Benson ( 2618) Fourplay ( 928) Kenny G. ( 884)
David Sanborn ( 459) The Rippingtons ( 390) Bobby Caldwell ( 373)
Spyro Gyra ( 287) Jeff Lorber ( 251) Peter White ( 250)
Richard Elliot ( 231) Russ Freeman ( 221) Groove Collective ( 220)
The Yellowjackets ( 207) Gerald Albright ( 167) Tuck & Patti ( 154)
Kirk Whalum ( 152) Steve Cole ( 150) Candy Dulfer ( 146)
Dave Koz ( 136) Walter Beasley ( 134) George Howard ( 131)
Najee ( 91) Jim Chappell ( 91) Boney James ( 83)

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"Fading Like A Photograph,

Fra : Hanne

Dato : 22-07-01 16:41

Peter G. <PeterPedal73@FJERNDETTEHotmail.com> skrev i en

> Aner det ikke, men jeg blev nysgerrig over hvad betegnelsen dækkede og
havde
> lyst til at blande mig, så her...

Ja jeg gik også og undrede mig over hvad betegnelsen dækker over ))

> [...]
> improvisation. There are layers of synthesizers, lite-funk rhythms,
> lite-funk bass, elastic guitars, and either trumpets, alto, or soprano
SNIP

> List of Key Artists
> George Benson Kenny G. David Sanborn The Yellowjackets

Netop de første 3 overvejede jeg også om de hørte under katagorien.

Noget af det er også Westcoast ))

Hilsen Hanne

Fra : Per Madsen

Dato : 23-07-01 00:45

in article 3b5ac6d7$0$1016$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Claus S at
claus@skaarup.as wrote on 22/07/01 13:29:

> [...]
>
> mvh Claus
> www.frekvens.dk
> Smooth Jazz hver aften fra 19-22 på Schweiz kanal 13

Hej Claus

Du kunne måske også lige tjekke Pat Metheny Group,- f.eks. "Imagenary
Day"... Mange af de gamle skiver han har lavet er ret lækkert.

Mvh.

Per