/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet multimedie
#NavnPoint
refi 19159
Klaudi 13515
severino 5400
pallebhan.. 4553
molokyle 4203
o.v.n. 3762
tedd 3707
bentjuul 3670
transor 2817
10  miritdk 2644
Kan ikke opgradere mit grafikkort i min Me~
Fra : Bjørn


Dato : 12-09-08 15:23

Hej

Jeg er stødt ind i et irriterende problem.

Jeg har en Medion MD 8824 md et - monteret på bundkortet - Nvidia GeForce
8400GS grafikkort (128MB RAM)

Intel Core 2 CPU 4300 1.80GHz (1800)
Vista Home Premium SP 1 DK
DirectX 10.0

ForceWare-version: 162.13
Video BIOS-version: 60.86.42.00.37
Bus: PCI Express x 16

Købte PC´en i Aldi, Ringe den 20/7-2007 og er rimelig tilfreds med den i
forbindelse med mit brug og prisen, men....

Der er 2 ting der har irriteret mig alligevel og de er:
1) Start knappen har det med at sætte sig fast, således at når jeg starter
PC´en så slukker den lige efter igen, hvis jeg ikke sørger for at knappen
ikke bliver skubbet for meget ind i hullet. Det er lidt irriterende, men
ikke noget for dette forum :)

2) Er tilgæld meget irriterende:

Jeg kan ikke opdatere min grafikdriver.

Jeg kan ikke nøjagtigt huske hvornår Vistas aut. opdateringer havde en
Nvidia opdate med men det var engang i december 2007 jeg første gang rodede
nmed problemet. Det der skete efter ca. 2/3 af processen var overstået var,
at min skærm skærm blev sort og cursoren bare stod og blinkede oppe i
øverste venstre hjørne og så var det det. Og det uanset hvor lang tid jeg
ventede 5, 10, 15 og 20 min. Det var næsten som de go´ gamle da´ med DOS :)

Jeg har så taget sagen op en gang imellem men med samme resultat :-/ Jeg kan
ikke opdatere mit grafikkort på min Medion PC.

Og det efter at have brugt GeForce kort siden begyndelsen af 90´erne. Jeg
har simplethen aldrig hørt, set eller oplevet noget tilsvarende. Jo der har
da ind i mellem været en opdatering der var lidt kunstig, men ikke noget der
ikke kunne løses rimeligt hurtigt og uden nogen skulle bruge en hulens masse
tid på sagen.
Men denne gang er det anderledes.

Jeg synes jeg har prøvet alt og det incl. allersidste forsøg med den seneste
opdate til mit grafikkort i dag - men med samme "sorte" resultat.

--------------------------
Jeg har haft forbindelse med Medion og her er hvad de svarede efter flere
udvekslinger:

Kære Bjørn Jensen,
tak for Deres henvendelse
Jeg har diskuteret dit problem med vores teknikere i dag og vi er kommet
frem til fölgende lösninger for dig:
I förste omgang kan du pröve at hente driveren direkte fra NVIDEAS
hjemmeside. Muligvis er driveren pä vores hjemmeside beskadiget.
Hvis dette ikke virker, sä skal du väre opmärksom pä at hente den rigtige
driver: Grafikkort Driver NVidia GeForce 6-, 7-, 8-, 9-Series Win Vista x86.
Du kan ogsä pröve först at installere: Grafikkort driver til VIA Chrome 9T
HC IGP for derefter at installere selve grafikkortsdriveren.
I sidste instans skal du bruge application og support-cden för vi kan sende
din computer til reperation for at fä skiftet grafikortet.
Vi håber at dette var behjælpeligt mht Deres henvendelse.
Med venlig hilsen
Medion Support Danmark
--------------------------

Jeg har også forsøgt at finde VIA Chrome9 HC IGP med det kan jeg ikke - i
hvert fald ikke under det nøjagtige navn på VIA´s hjemmeside.

Og nej jeg har ikke re-installeret mit system med min recovery-disc for det
har jeg alt for meget installeret til at ville gide før allersidste udvej.
Bl. a. fordi jeg mener, at en grafikkortsopdatering er noget, der i vore
"sikkerhedsorienterede dage" er noget der bare skal virke. Og derfor er
denne situation fuldstændig urimelig.

Så er der nogen her i gruppen der har prøvet denne situation og kan hjælpe
mig med en "god" løsning eller også nogen der har et rigtigt godt kendskab
til problemstillingen og kan give mig et hint om, hvor jeg skal hen for at
løse problemet.
Helst uden anden indsats end at dobbeltklikke på setupfilen :)))

Mvh
Bjørn


 
 
Bjarne Stenfeldt (12-09-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne Stenfeldt


Dato : 12-09-08 16:09


"Bjørn" <bj-news-remove@ga-net.dk> skrev i meddelelsen
news:9c050$48ca7b52$551802c0$25256@news.arrownet.dk...
> Hej
>
> Jeg er stødt ind i et irriterende problem.
>
> Jeg har en Medion MD 8824 md et - monteret på bundkortet - Nvidia GeForce
> 8400GS grafikkort (128MB RAM)
>
> Intel Core 2 CPU 4300 1.80GHz (1800)
> Vista Home Premium SP 1 DK
> DirectX 10.0
>
> ForceWare-version: 162.13
> Video BIOS-version: 60.86.42.00.37
> Bus: PCI Express x 16
>
> Købte PC´en i Aldi, Ringe den 20/7-2007 og er rimelig tilfreds med den i
> forbindelse med mit brug og prisen, men....
>
> Der er 2 ting der har irriteret mig alligevel og de er:
> 1) Start knappen har det med at sætte sig fast, således at når jeg starter
> PC´en så slukker den lige efter igen, hvis jeg ikke sørger for at knappen
> ikke bliver skubbet for meget ind i hullet. Det er lidt irriterende, men
> ikke noget for dette forum :)
>
> 2) Er tilgæld meget irriterende:
>
> Jeg kan ikke opdatere min grafikdriver.
>
> Jeg kan ikke nøjagtigt huske hvornår Vistas aut. opdateringer havde en
> Nvidia opdate med men det var engang i december 2007 jeg første gang
> rodede nmed problemet. Det der skete efter ca. 2/3 af processen var
> overstået var, at min skærm skærm blev sort og cursoren bare stod og
> blinkede oppe i øverste venstre hjørne og så var det det. Og det uanset
> hvor lang tid jeg ventede 5, 10, 15 og 20 min. Det var næsten som de go´
> gamle da´ med DOS :)
>
> Jeg har så taget sagen op en gang imellem men med samme resultat :-/ Jeg
> kan ikke opdatere mit grafikkort på min Medion PC.
>
> Og det efter at have brugt GeForce kort siden begyndelsen af 90´erne. Jeg
> har simplethen aldrig hørt, set eller oplevet noget tilsvarende. Jo der
> har da ind i mellem været en opdatering der var lidt kunstig, men ikke
> noget der ikke kunne løses rimeligt hurtigt og uden nogen skulle bruge en
> hulens masse tid på sagen.
> Men denne gang er det anderledes.
>
> Jeg synes jeg har prøvet alt og det incl. allersidste forsøg med den
> seneste opdate til mit grafikkort i dag - men med samme "sorte" resultat.
>
> --------------------------
> Jeg har haft forbindelse med Medion og her er hvad de svarede efter flere
> udvekslinger:
>
> Kære Bjørn Jensen,
> tak for Deres henvendelse
> Jeg har diskuteret dit problem med vores teknikere i dag og vi er kommet
> frem til fölgende lösninger for dig:
> I förste omgang kan du pröve at hente driveren direkte fra NVIDEAS
> hjemmeside. Muligvis er driveren pä vores hjemmeside beskadiget.
> Hvis dette ikke virker, sä skal du väre opmärksom pä at hente den rigtige
> driver: Grafikkort Driver NVidia GeForce 6-, 7-, 8-, 9-Series Win Vista
> x86.
> Du kan ogsä pröve först at installere: Grafikkort driver til VIA Chrome 9T
> HC IGP for derefter at installere selve grafikkortsdriveren.
> I sidste instans skal du bruge application og support-cden för vi kan
> sende din computer til reperation for at fä skiftet grafikortet.
> Vi håber at dette var behjælpeligt mht Deres henvendelse.
> Med venlig hilsen
> Medion Support Danmark
> --------------------------
>
> Jeg har også forsøgt at finde VIA Chrome9 HC IGP med det kan jeg ikke - i
> hvert fald ikke under det nøjagtige navn på VIA´s hjemmeside.
>
> Og nej jeg har ikke re-installeret mit system med min recovery-disc for
> det har jeg alt for meget installeret til at ville gide før allersidste
> udvej. Bl. a. fordi jeg mener, at en grafikkortsopdatering er noget, der i
> vore "sikkerhedsorienterede dage" er noget der bare skal virke. Og derfor
> er denne situation fuldstændig urimelig.
>
> Så er der nogen her i gruppen der har prøvet denne situation og kan hjælpe
> mig med en "god" løsning eller også nogen der har et rigtigt godt kendskab
> til problemstillingen og kan give mig et hint om, hvor jeg skal hen for at
> løse problemet.
> Helst uden anden indsats end at dobbeltklikke på setupfilen :)))
>
> Mvh
> Bjørn

Jeg har selv haft et lignende problem med NVIDIA.

Men jeg har fjernet fluebenet ud for opdateringen fra Microsoft.

Det hjalp, men dermed ender det jo ikke.

Nu er min "sorte skærm" i hvert fald forsvundet.


Jeg vil nu alligevel kigge ude på websitet hos NVIDIA for at se om der er
bedre løsning.

vh Bjarne


Bjørn (12-09-2008)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 12-09-08 18:57


----- Original Message -----
From: "Bjarne Stenfeldt" <bjst@galnet.dk>
Newsgroups: dk.edb.grafik
Sent: Friday, September 12, 2008 5:08 PM
Subject: Re: Kan ikke opgradere mit grafikkort i min Medion PC


>
> "Bjørn" <bj-news-remove@ga-net.dk> skrev i meddelelsen
> news:9c050$48ca7b52$551802c0$25256@news.arrownet.dk...
>> Hej
>>
>> Jeg er stødt ind i et irriterende problem.
---------cutted a lot :)------
>> Helst uden anden indsats end at dobbeltklikke på setupfilen :)))
>>
>> Mvh
>> Bjørn
>
> Jeg har selv haft et lignende problem med NVIDIA.
>
> Men jeg har fjernet fluebenet ud for opdateringen fra Microsoft.
>
> Det hjalp, men dermed ender det jo ikke.
>
> Nu er min "sorte skærm" i hvert fald forsvundet.
>
>
> Jeg vil nu alligevel kigge ude på websitet hos NVIDIA for at se om der er
> bedre løsning.
>
> vh Bjarne

Jamen det er da altid rart - om ikke for andet så - at møde nogen der har
haft det samme problem, så er man da ikke helt alene i verden.
Og jeg kan forstå, at du har gjort det samme som jeg :) Jeg har udover det
været så naiv, at forsøge et par gange efterfølgende dog med samme negative
resultat :-/

Og min - og åbentbart også din - PC kører da også fint uden en opdatering.
Men nu kunne det jo være, at der var noget vi gik glip af, ved ikke at kunne
opdatere, så irriterende er det da. Jeg mener også at huske ikke eller sted
fra, at Nvidia altid råder til at opdatere til seneste frigivelser, så det
ene med det andet :)
Og det er vel heller ikke i orden, at diverse PC producenter bare sender
deres egne opsætninger ud med det resultat, at kunderne bliver sat tilbage,
når de vil kræve deres rimelige ret til at opdatere produktet de
sandsynligvis har købt i den tror at det var bare nogenlunde fremtidssikret
i forbindelse med sikkerhed og deslige...

mvh
Bjørn


Kerim Ellentoft (12-09-2008)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 12-09-08 16:26

Bjørn <bj-news-remove@ga-net.dk> skrev :

>Jeg synes jeg har prøvet alt og det incl. allersidste forsøg med den seneste
>opdate til mit grafikkort i dag - men med samme "sorte" resultat.

Du er havnet i en forkert gruppe, den rette er
news:dk.edb.hardware.grafikkort, herinde drejer det sig om
grafikbehandling på computer, fx. indlæg om photoshop.
--
Kerim

Bjørn (12-09-2008)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 12-09-08 19:00

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen
news2lc453bivgedki9rsdb23js3tpi50m5v@dtext.news.tele.dk...
> Bjørn <bj-news-remove@ga-net.dk> skrev :
>
>>Jeg synes jeg har prøvet alt og det incl. allersidste forsøg med den
>>seneste
>>opdate til mit grafikkort i dag - men med samme "sorte" resultat.
>
> Du er havnet i en forkert gruppe, den rette er
> news:dk.edb.hardware.grafikkort, herinde drejer det sig om
> grafikbehandling på computer, fx. indlæg om photoshop.
> --
> Kerim

OK tak for oplysningen. Jeg var ikke sikker om ikke den var mere omfattende
end det du nu informerer mig om.

Jeg flytter.

Mvh
Bjørn


Claus Tersgov (12-09-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 12-09-08 17:02

"Bjørn" <bj-news-remove@ga-net.dk> skrev

> Der er 2 ting der har irriteret mig alligevel og de er:
> 1) Start knappen har det med at sætte sig fast, således at når jeg starter
> PC´en så slukker den lige efter igen, hvis jeg ikke sørger for at knappen
> ikke bliver skubbet for meget ind i hullet. Det er lidt irriterende, men

Øhhheee, WD40, kontaktrens, vinduesrens, siliconeolie. Alle disse væsker kan
hjælpe dig

> Jeg kan ikke opdatere min grafikdriver.

Naturligvis kan du det.. Nvidia.com har altid seneste driver....

> Og nej jeg har ikke re-installeret mit system med min recovery-disc for
> det har jeg alt for meget installeret til at ville gide før allersidste
> udvej. Bl. a. fordi jeg mener, at en grafikkortsopdatering er noget, der i
> vore "sikkerhedsorienterede dage" er noget der bare skal virke. Og derfor
> er denne situation fuldstændig urimelig.

Hvad er det du vil opnå med en opdatering?

Der er kun grund til at opdatere, HVIS din nuværende driver fejler eller har
mangler. Hvis det virker så lad det køre.

If it ain't broke don't fix it!

En ny driver får IKKE din pc til at køre markant hurtigere...

Claus





Bjørn (12-09-2008)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 12-09-08 19:09


"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen
news:48ca925b$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> "Bjørn" <bj-news-remove@ga-net.dk> skrev
>
>> Der er 2 ting der har irriteret mig alligevel og de er:
>> 1) Start knappen har det med at sætte sig fast, således at når jeg
>> starter PC´en så slukker den lige efter igen, hvis jeg ikke sørger for at
>> knappen ikke bliver skubbet for meget ind i hullet. Det er lidt
>> irriterende, men
>
> Øhhheee, WD40, kontaktrens, vinduesrens, siliconeolie. Alle disse væsker
> kan hjælpe dig
>
>> Jeg kan ikke opdatere min grafikdriver.
>
> Naturligvis kan du det.. Nvidia.com har altid seneste driver....
>
>> Og nej jeg har ikke re-installeret mit system med min recovery-disc for
>> det har jeg alt for meget installeret til at ville gide før allersidste
>> udvej. Bl. a. fordi jeg mener, at en grafikkortsopdatering er noget, der
>> i vore "sikkerhedsorienterede dage" er noget der bare skal virke. Og
>> derfor er denne situation fuldstændig urimelig.
>
> Hvad er det du vil opnå med en opdatering?
>
> Der er kun grund til at opdatere, HVIS din nuværende driver fejler eller
> har mangler. Hvis det virker så lad det køre.
>
> If it ain't broke don't fix it!
>
> En ny driver får IKKE din pc til at køre markant hurtigere...
>
> Claus
>
Jeg flytter efter denne mail :)

Tror du virkelig at det er fornuftigt at sprøjte noget væske ind i hullet
hvor startkanppen glider ud og ind ?

Nej og nej jeg kan ikke opdatere mit grafikkort. Og jeg har afprøvet den
nyeste driver pr. d.d.

Vi er i alle årene jeg har "leget" med PC´erne (siden engang i slutning af
80´erne blevet rådet til at holde vores computere opdateret. Og når vi havde
et problem var det første spørgsmål fra supportmedarbejderne altid "Har du
hentet den seneste opdatering?". Og selvfølgelig er den en mening med at
alle førende software og hardware fabrikanterne bruger en ustyrlig masse
penge på at udsende den ene opdatering efter den anden. Hver du helt sikker
på at det ville de ike bruge een krone på hvis ikke det var nødvendigt og
det er uanset om du kan se eller ikke se problemet :)

Dit sidste forslag er så også, hvad jeg og andre har valgt at gøre. Men det
er ikke tilfredsstillende at måske sidde med et fejlbehæftet produkt når man
ved, at der ligger en fejlrettelse hos producenten, som man ikke kan for fat
i :-/

At produktet ike skulle have været fejlbehæftet fra starten af er så en helt
andet problemstilling )

Skifter til dk.edb.hardware.grafik (vistnok)

Mvh
Bjørn


Claus Tersgov (15-09-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 15-09-08 04:02

"Bjørn" <bj-news-remove@ga-net.dk> skrev

> Tror du virkelig at det er fornuftigt at sprøjte noget væske ind i hullet
> hvor startkanppen glider ud og ind ?

Jeg har repareret alskens skidt og skrammel og computere i snart fyrre år,
og jeg ville ikke et sekund være betænkelig. Det kører kun et par volt og
INGEN strøm gennem kontakten, så selv om den så *sejler* i benzin ville der
ikke ske en dyt

Med mindre du har en *gammel* AT maskine der bryder direkte på 220volten, så
kan du roligt give din knap et eller andet. Selv glidecreme ville hjælpe

Claus


Bjørn (12-09-2008)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 12-09-08 19:13

Fik sendt den til den forkerte gruppe (dk.edb.grafik), så jeg prøver helt
forfra :)

Hej

Jeg er stødt ind i et irriterende problem.

Jeg har en Medion MD 8824 md et - monteret på bundkortet - Nvidia GeForce
8400GS grafikkort (128MB RAM)

Intel Core 2 CPU 4300 1.80GHz (1800)
Vista Home Premium SP 1 DK
DirectX 10.0

ForceWare-version: 162.13
Video BIOS-version: 60.86.42.00.37
Bus: PCI Express x 16

Købte PC´en i Aldi, Ringe den 20/7-2007 og er rimelig tilfreds med den i
forbindelse med mit brug og prisen, men....

Der er 2 ting der har irriteret mig alligevel og de er:
1) Start knappen har det med at sætte sig fast, således at når jeg starter
PC´en så slukker den lige efter igen, hvis jeg ikke sørger for at knappen
ikke bliver skubbet for meget ind i hullet. Det er lidt irriterende, men
ikke noget for dette forum :)

2) Er tilgæld meget irriterende:

Jeg kan ikke opdatere min grafikdriver.

Jeg kan ikke nøjagtigt huske hvornår Vistas aut. opdateringer havde en
Nvidia opdate med men det var engang i december 2007 jeg første gang rodede
nmed problemet. Det der skete efter ca. 2/3 af processen var overstået var,
at min skærm skærm blev sort og cursoren bare stod og blinkede oppe i
øverste venstre hjørne og så var det det. Og det uanset hvor lang tid jeg
ventede 5, 10, 15 og 20 min. Det var næsten som de go´ gamle da´ med DOS :)

Jeg har så taget sagen op en gang imellem men med samme resultat :-/ Jeg
kan
ikke opdatere mit grafikkort på min Medion PC.

Og det efter at have brugt GeForce kort siden begyndelsen af 90´erne. Jeg
har simplethen aldrig hørt, set eller oplevet noget tilsvarende. Jo der har
da ind i mellem været en opdatering der var lidt kunstig, men ikke noget
der
ikke kunne løses rimeligt hurtigt og uden nogen skulle bruge en hulens
masse
tid på sagen.
Men denne gang er det anderledes.

Jeg synes jeg har prøvet alt og det incl. allersidste forsøg med den
seneste
opdate til mit grafikkort i dag - men med samme "sorte" resultat.

--------------------------
Jeg har haft forbindelse med Medion og her er hvad de svarede efter flere
udvekslinger:

Kære Bjørn Jensen,
tak for Deres henvendelse
Jeg har diskuteret dit problem med vores teknikere i dag og vi er kommet
frem til fölgende lösninger for dig:
I förste omgang kan du pröve at hente driveren direkte fra NVIDEAS
hjemmeside. Muligvis er driveren pä vores hjemmeside beskadiget.
Hvis dette ikke virker, sä skal du väre opmärksom pä at hente den rigtige
driver: Grafikkort Driver NVidia GeForce 6-, 7-, 8-, 9-Series Win Vista
x86.
Du kan ogsä pröve först at installere: Grafikkort driver til VIA Chrome 9T
HC IGP for derefter at installere selve grafikkortsdriveren.
I sidste instans skal du bruge application og support-cden för vi kan sende
din computer til reperation for at fä skiftet grafikortet.
Vi håber at dette var behjælpeligt mht Deres henvendelse.
Med venlig hilsen
Medion Support Danmark
--------------------------

Jeg har også forsøgt at finde VIA Chrome9 HC IGP med det kan jeg ikke - i
hvert fald ikke under det nøjagtige navn på VIA´s hjemmeside.

Og nej jeg har ikke re-installeret mit system med min recovery-disc for det
har jeg alt for meget installeret til at ville gide før allersidste udvej.
Bl. a. fordi jeg mener, at en grafikkortsopdatering er noget, der i vore
"sikkerhedsorienterede dage" er noget der bare skal virke. Og derfor er
denne situation fuldstændig urimelig.

Så er der nogen her i gruppen der har prøvet denne situation og kan hjælpe
mig med en "god" løsning eller også nogen der har et rigtigt godt kendskab
til problemstillingen og kan give mig et hint om, hvor jeg skal hen for at
løse problemet.
Helst uden anden indsats end at dobbeltklikke på setupfilen :)))

Mvh
Bjørn


jk (13-09-2008)
Kommentar
Fra : jk


Dato : 13-09-08 10:00

On Fri, 12 Sep 2008 20:13:16 +0200, Bjørn <bj-news-remove@ga-net.dk>
wrote:

>Fik sendt den til den forkerte gruppe (dk.edb.grafik), så jeg prøver helt
>forfra :)
>
> Hej
>
> Jeg er stødt ind i et irriterende problem.
>
> Jeg har en Medion MD 8824 md et - monteret på bundkortet - Nvidia GeForce
> 8400GS grafikkort (128MB RAM)
>
> Intel Core 2 CPU 4300 1.80GHz (1800)
>Vista Home Premium SP 1 DK
>DirectX 10.0
>
> ForceWare-version: 162.13
>Video BIOS-version: 60.86.42.00.37
>Bus: PCI Express x 16
>
> Købte PC´en i Aldi, Ringe den 20/7-2007 og er rimelig tilfreds med den i
> forbindelse med mit brug og prisen, men....
>
> Der er 2 ting der har irriteret mig alligevel og de er:
>1) Start knappen har det med at sætte sig fast, således at når jeg starter
> PC´en så slukker den lige efter igen, hvis jeg ikke sørger for at knappen
> ikke bliver skubbet for meget ind i hullet. Det er lidt irriterende, men
> ikke noget for dette forum :)
>
> 2) Er tilgæld meget irriterende:
>
> Jeg kan ikke opdatere min grafikdriver.
>
> Jeg kan ikke nøjagtigt huske hvornår Vistas aut. opdateringer havde en
> Nvidia opdate med men det var engang i december 2007 jeg første gang rodede
> nmed problemet. Det der skete efter ca. 2/3 af processen var overstået var,
> at min skærm skærm blev sort og cursoren bare stod og blinkede oppe i
> øverste venstre hjørne og så var det det. Og det uanset hvor lang tid jeg
> ventede 5, 10, 15 og 20 min. Det var næsten som de go´ gamle da´ med DOS :)
>
> Jeg har så taget sagen op en gang imellem men med samme resultat :-/ Jeg
>kan
> ikke opdatere mit grafikkort på min Medion PC.
>
> Og det efter at have brugt GeForce kort siden begyndelsen af 90´erne. Jeg
> har simplethen aldrig hørt, set eller oplevet noget tilsvarende. Jo der har
> da ind i mellem været en opdatering der var lidt kunstig, men ikke noget
>der
> ikke kunne løses rimeligt hurtigt og uden nogen skulle bruge en hulens
>masse
> tid på sagen.
>Men denne gang er det anderledes.
>
> Jeg synes jeg har prøvet alt og det incl. allersidste forsøg med den
>seneste
> opdate til mit grafikkort i dag - men med samme "sorte" resultat.
>
> --------------------------
>Jeg har haft forbindelse med Medion og her er hvad de svarede efter flere
> udvekslinger:
>
> Kære Bjørn Jensen,
>tak for Deres henvendelse
>Jeg har diskuteret dit problem med vores teknikere i dag og vi er kommet
> frem til fölgende lösninger for dig:
>I förste omgang kan du pröve at hente driveren direkte fra NVIDEAS
> hjemmeside. Muligvis er driveren pä vores hjemmeside beskadiget.
>Hvis dette ikke virker, sä skal du väre opmärksom pä at hente den rigtige
> driver: Grafikkort Driver NVidia GeForce 6-, 7-, 8-, 9-Series Win Vista
>x86.
>Du kan ogsä pröve först at installere: Grafikkort driver til VIA Chrome 9T
> HC IGP for derefter at installere selve grafikkortsdriveren.
>I sidste instans skal du bruge application og support-cden för vi kan sende
> din computer til reperation for at fä skiftet grafikortet.
>Vi håber at dette var behjælpeligt mht Deres henvendelse.
>Med venlig hilsen
>Medion Support Danmark
>--------------------------
>
> Jeg har også forsøgt at finde VIA Chrome9 HC IGP med det kan jeg ikke - i
> hvert fald ikke under det nøjagtige navn på VIA´s hjemmeside.
>
> Og nej jeg har ikke re-installeret mit system med min recovery-disc for det
> har jeg alt for meget installeret til at ville gide før allersidste udvej.
> Bl. a. fordi jeg mener, at en grafikkortsopdatering er noget, der i vore
> "sikkerhedsorienterede dage" er noget der bare skal virke. Og derfor er
> denne situation fuldstændig urimelig.
>
> Så er der nogen her i gruppen der har prøvet denne situation og kan hjælpe
> mig med en "god" løsning eller også nogen der har et rigtigt godt kendskab
> til problemstillingen og kan give mig et hint om, hvor jeg skal hen for at
> løse problemet.
>Helst uden anden indsats end at dobbeltklikke på setupfilen :)))
>
Meget skriveri skal jeg love for. Jeg har nok ikke læst alt. Men
hvorfor henter du ikke bare filen fra nvidia:
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Du skal vide, om det er 32 bits Vista (er det nok) eller 64. 8 serien
af geforce er nok desuden.
Den dobbeltklikker du så på.

mvh

John

Bjørn (13-09-2008)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 13-09-08 10:58

"jk" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i meddelelsen
news:410nc49kectiop06520hplkremksbm9d1n@4ax.com...
> On Fri, 12 Sep 2008 20:13:16 +0200, Bjørn <bj-news-remove@ga-net.dk>
> wrote:
>
>>Fik sendt den til den forkerte gruppe (dk.edb.grafik), så jeg prøver helt
>>forfra :)
>>
>> Hej
>>
>> Jeg er stødt ind i et irriterende problem.
>>
>> Jeg har en Medion MD 8824 md et - monteret på bundkortet - Nvidia GeForce
>> 8400GS grafikkort (128MB RAM)
----Cutted a lot-----

> Meget skriveri skal jeg love for. Jeg har nok ikke læst alt. Men
> hvorfor henter du ikke bare filen fra nvidia:
> http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
>
> Du skal vide, om det er 32 bits Vista (er det nok) eller 64. 8 serien
> af geforce er nok desuden.
> Den dobbeltklikker du så på.
>
> mvh
>
> John

Du skulle du nok have gjort, så havde du ikke haft brug for at bruge tid på
at svare :)

For ja det er en 32-bit udgave 86x osv. Og ja jeg skriver, jeg så sent som
igår hentede ned den seneste opdatering (vers. 175.x.x.x) og prøvede endnu
engang. Jeg lod oven i købet Nvidia egen scanner foretage en søgning af
mulige opdateringer og selv komme med en anbefaling og den nåede frem til
nøjagtig den samme og seneste internationale opdateringspakke til bl.a. mit
8400GS kort, som jeg selv havde fundet frem til.
Pakken er: 175.19_geforce_winvista_32bit_international_whql (og jeg har p.t
en version 162.x.x.x. installeret - kom med PC´en)

Så det ligeudaflandevejen og dagligdags håndteringsting er ikke hvad jeg
søger hjælp til. Jeg skal bruge een eller flere der har set problemet og
fundet hvad f..... det er det blokere opdateringsprocessen eller mere
nøjagtigt hvad blokerede hos dem!
For det betyder nødvendigvis ikke, at det er det samme, som blokere hos mig,
men det kunne give mig et hint for, hvad rening jeg skal forsøge mig.
For jeg har selvfølgelig også forsøgt at nedlukke min firewall, anivirus
samt spyware software under installationsforsøget. Men lige meget hvad jeg
har forsøgt, så ender installationen (ca. 2/3-3/4 inde i processen vil jeg
tro) med, at jeg får en sort skærm med en cursor blinkende i øverste venstre
hjørne

Men tak for deltagelsen :))

mvh
Bjørn


Infinity (13-09-2008)
Kommentar
Fra : Infinity


Dato : 13-09-08 14:30

Bjørn wrote:
> "jk" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i meddelelsen
> news:410nc49kectiop06520hplkremksbm9d1n@4ax.com...
>> On Fri, 12 Sep 2008 20:13:16 +0200, Bjørn <bj-news-remove@ga-net.dk>
>> wrote:
>>
>>> Fik sendt den til den forkerte gruppe (dk.edb.grafik), så jeg
>>> prøver helt forfra :)
>>>
>>> Hej
>>>
>>> Jeg er stødt ind i et irriterende problem.
>>>
>>> Jeg har en Medion MD 8824 md et - monteret på bundkortet - Nvidia
>>> GeForce 8400GS grafikkort (128MB RAM)
> ----Cutted a lot-----
>
>> Meget skriveri skal jeg love for. Jeg har nok ikke læst alt. Men
>> hvorfor henter du ikke bare filen fra nvidia:
>> http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
>>
>> Du skal vide, om det er 32 bits Vista (er det nok) eller 64. 8 serien
>> af geforce er nok desuden.
>> Den dobbeltklikker du så på.
>>
>> mvh
>>
>> John
>
> Du skulle du nok have gjort, så havde du ikke haft brug for at bruge
> tid på at svare :)
>

Ahh der er jo en del ævl i det du skriver fx
"Og det efter at have brugt GeForce kort siden begyndelsen af 90´erne."

Det første GeForce kort kom i August 1999.
http://en.wikipedia.org/wiki/Geforce

nVidia lavede ikke grafikkort til PC'er i starten af '90'erne.

Nå, men smut ned og aflever din PC til service i Aldi så fixer de problemet
for dig!
Den skal så en smut til Tyskland, for at få det fixet.
--
/Infinity



Bjørn (13-09-2008)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 13-09-08 16:43

"Infinity" <no-infinity@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:48cbc067$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Bjørn wrote:
>> "jk" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i meddelelsen
>> news:410nc49kectiop06520hplkremksbm9d1n@4ax.com...
>>> On Fri, 12 Sep 2008 20:13:16 +0200, Bjørn <bj-news-remove@ga-net.dk>
>>> wrote:
>>>
>>>> Fik sendt den til den forkerte gruppe (dk.edb.grafik), så jeg
>>>> prøver helt forfra :)
>>>>
>>>> Hej
>>>>
>>>> Jeg er stødt ind i et irriterende problem.
>>>>
>>>> Jeg har en Medion MD 8824 md et - monteret på bundkortet - Nvidia
>>>> GeForce 8400GS grafikkort (128MB RAM)
>> ----Cutted a lot-----
>>
>>> Meget skriveri skal jeg love for. Jeg har nok ikke læst alt. Men
>>> hvorfor henter du ikke bare filen fra nvidia:
>>> http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
>>>
>>> Du skal vide, om det er 32 bits Vista (er det nok) eller 64. 8 serien
>>> af geforce er nok desuden.
>>> Den dobbeltklikker du så på.
>>>
>>> mvh
>>>
>>> John
>>
>> Du skulle du nok have gjort, så havde du ikke haft brug for at bruge
>> tid på at svare :)
>>
>
> Ahh der er jo en del ævl i det du skriver fx
> "Og det efter at have brugt GeForce kort siden begyndelsen af 90´erne."
>
> Det første GeForce kort kom i August 1999.
> http://en.wikipedia.org/wiki/Geforce
>
> nVidia lavede ikke grafikkort til PC'er i starten af '90'erne.
>
> Nå, men smut ned og aflever din PC til service i Aldi så fixer de
> problemet for dig!
> Den skal så en smut til Tyskland, for at få det fixet.
> --
> /Infinity
>
Nu er "en del ævl" som du så velformulerende udtrykker dig, jo ikke andet
end små 10 år forkert. Og det kan jo i bund og grund være lige meget med den
detalje, når bare læseren holder sig for øje, at jeg har været med lige fra
begyndelse med Commondor og Amstrad, Z80 modellerne, DOS osv. og at jeg ikke
har oplevet et tilsvarende problem før. Og at jeg grundet min lange erfaring
med mange ting i denne verden ikke har brug for "baby henvisninger".
Jeg kan godt finde ud af at kontakte Medion, men da du kan læse, hvad de har
skrevet og hele min handling med bl.a mit indlæg grunder i, at jeg ikke har
lyst til at skulle re-installere min PC til købestadiet. Så jeg skal altså
ikke smutte nogen steder eller bare dobbeltklikke på nogen fil. Den slags
hjælp er der ingen der kan bruge til noget som helst. Og hvis det er
tilbuddet fra dig eller jk, så lad være med at spilde min tid med det eller
andres for den sags skyld. Hellere ikke få nogen hjælp end nogle korte
intetsigende og dumsmarte bemærkninger (og jeg er 60 år og jeg gider ikke
høre på unge menneskers uforskammentheder og dårlige formuleringer og jeg
har råd til at have den holdning).
Jeg stoppe mit abonnemment efter afsndelsen af dette svar. Det her gider jeg
heller ikke spilde min tid på :-/


Kurt Lund (13-09-2008)
Kommentar
Fra : Kurt Lund


Dato : 13-09-08 20:33


"Bjørn" <bj-news-remove@ga-net.dk> skrev i meddelelsen
news:4c0ca$48cbdf83$551802c0$11264@news.arrownet.dk...
> "Infinity" <no-infinity@mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:48cbc067$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>> Bjørn wrote:
>>> "jk" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:410nc49kectiop06520hplkremksbm9d1n@4ax.com...
>>>> On Fri, 12 Sep 2008 20:13:16 +0200, Bjørn <bj-news-remove@ga-net.dk>
>>>> wrote:
>>>>
>>>>> Fik sendt den til den forkerte gruppe (dk.edb.grafik), så jeg
>>>>> prøver helt forfra :)
>>>>>
>>>>> Hej
>>>>>
>>>>> Jeg er stødt ind i et irriterende problem.
>>>>>
>>>>> Jeg har en Medion MD 8824 md et - monteret på bundkortet - Nvidia
>>>>> GeForce 8400GS grafikkort (128MB RAM)
>>> ----Cutted a lot-----
>>>
>>>> Meget skriveri skal jeg love for. Jeg har nok ikke læst alt. Men
>>>> hvorfor henter du ikke bare filen fra nvidia:
>>>> http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
>>>>
>>>> Du skal vide, om det er 32 bits Vista (er det nok) eller 64. 8 serien
>>>> af geforce er nok desuden.
>>>> Den dobbeltklikker du så på.
>>>>
>>>> mvh
>>>>
>>>> John
>>>
>>> Du skulle du nok have gjort, så havde du ikke haft brug for at bruge
>>> tid på at svare :)
>>>
>>
>> Ahh der er jo en del ævl i det du skriver fx
>> "Og det efter at have brugt GeForce kort siden begyndelsen af 90´erne."
>>
>> Det første GeForce kort kom i August 1999.
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Geforce
>>
>> nVidia lavede ikke grafikkort til PC'er i starten af '90'erne.
>>
>> Nå, men smut ned og aflever din PC til service i Aldi så fixer de
>> problemet for dig!
>> Den skal så en smut til Tyskland, for at få det fixet.
>> --
>> /Infinity
>>
> Nu er "en del ævl" som du så velformulerende udtrykker dig, jo ikke andet
> end små 10 år forkert. Og det kan jo i bund og grund være lige meget med
> den detalje, når bare læseren holder sig for øje, at jeg har været med
> lige fra begyndelse med Commondor og Amstrad, Z80 modellerne, DOS osv. og
> at jeg ikke har oplevet et tilsvarende problem før. Og at jeg grundet min
> lange erfaring med mange ting i denne verden ikke har brug for "baby
> henvisninger".
> Jeg kan godt finde ud af at kontakte Medion, men da du kan læse, hvad de
> har skrevet og hele min handling med bl.a mit indlæg grunder i, at jeg
> ikke har lyst til at skulle re-installere min PC til købestadiet. Så jeg
> skal altså ikke smutte nogen steder eller bare dobbeltklikke på nogen fil.
> Den slags hjælp er der ingen der kan bruge til noget som helst. Og hvis
> det er tilbuddet fra dig eller jk, så lad være med at spilde min tid med
> det eller andres for den sags skyld. Hellere ikke få nogen hjælp end nogle
> korte intetsigende og dumsmarte bemærkninger (og jeg er 60 år og jeg gider
> ikke høre på unge menneskers uforskammentheder og dårlige formuleringer og
> jeg har råd til at have den holdning).
> Jeg stoppe mit abonnemment efter afsndelsen af dette svar. Det her gider
> jeg heller ikke spilde min tid på :-/
>

Hej Bjørn

Du er jo en meget "dygtig og erfaren" bruger af pc ifølge dig selv, det kan
godt være du er 60 år jeg 51 år og
lever af at bruge pc hver dag og bygger også selv computer men sommetider må
man altså bide i det sure æble og
geninstallere sin pc eller bruge et image ala Norton ghost eller ligende.

Men det bruger du åbentbart ikke "voksne mænd laver ikke backup" nej men de
græder sku meget ;)
Og DU har lavet en fejl engang ellers vil grafik driver fint installere sig
Har DU husket at slette den gamle driver eks.
Og hvis du vil have hjælp så snak ordentligt til folk også om de siger du
ævler, det kunne jo være du ævler
alle dine knapper er vi ligeglade når det ikke er problemet, dit indlæg
kunne fylde 3 linier max istedet for 30 du skriver en hel roman og det er
ÆVL.

Og "baby henvisninger".har du åbentbart brug for.

Kurt


Infinity (14-09-2008)
Kommentar
Fra : Infinity


Dato : 14-09-08 16:34



"Bjørn" <bj-news-remove@ga-net.dk> skrev i en meddelelse
news:4c0ca$48cbdf83$551802c0$11264@news.arrownet.dk...
> "Infinity" <no-infinity@mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:48cbc067$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>> Bjørn wrote:
>>> "jk" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:410nc49kectiop06520hplkremksbm9d1n@4ax.com...
>>>> On Fri, 12 Sep 2008 20:13:16 +0200, Bjørn <bj-news-remove@ga-net.dk>
>>>> wrote:
>>>>
>>>>> Fik sendt den til den forkerte gruppe (dk.edb.grafik), så jeg
>>>>> prøver helt forfra :)
>>>>>
>>>>> Hej
>>>>>
>>>>> Jeg er stødt ind i et irriterende problem.
>>>>>
>>>>> Jeg har en Medion MD 8824 md et - monteret på bundkortet - Nvidia
>>>>> GeForce 8400GS grafikkort (128MB RAM)
>>> ----Cutted a lot-----
>>>
>>>> Meget skriveri skal jeg love for. Jeg har nok ikke læst alt. Men
>>>> hvorfor henter du ikke bare filen fra nvidia:
>>>> http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
>>>>
>>>> Du skal vide, om det er 32 bits Vista (er det nok) eller 64. 8 serien
>>>> af geforce er nok desuden.
>>>> Den dobbeltklikker du så på.
>>>>
>>>> mvh
>>>>
>>>> John
>>>
>>> Du skulle du nok have gjort, så havde du ikke haft brug for at bruge
>>> tid på at svare :)
>>>
>>
>> Ahh der er jo en del ævl i det du skriver fx
>> "Og det efter at have brugt GeForce kort siden begyndelsen af 90´erne."
>>
>> Det første GeForce kort kom i August 1999.
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Geforce
>>
>> nVidia lavede ikke grafikkort til PC'er i starten af '90'erne.
>>
>> Nå, men smut ned og aflever din PC til service i Aldi så fixer de
>> problemet for dig!
>> Den skal så en smut til Tyskland, for at få det fixet.
>> --
>> /Infinity
>>
> Nu er "en del ævl" som du så velformulerende udtrykker dig, jo ikke andet
> end små 10 år forkert. Og det kan jo i bund og grund være lige meget med
> den detalje, når bare læseren holder sig for øje, at jeg har været med
> lige fra begyndelse med Commondor og Amstrad, Z80 modellerne, DOS osv. og
> at jeg ikke har oplevet et tilsvarende problem før. Og at jeg grundet min
> lange erfaring med mange ting i denne verden ikke har brug for "baby
> henvisninger".
> Jeg kan godt finde ud af at kontakte Medion, men da du kan læse, hvad de
> har skrevet og hele min handling med bl.a mit indlæg grunder i, at jeg
> ikke har lyst til at skulle re-installere min PC til købestadiet. Så jeg
> skal altså ikke smutte nogen steder eller bare dobbeltklikke på nogen fil.
> Den slags hjælp er der ingen der kan bruge til noget som helst. Og hvis
> det er tilbuddet fra dig eller jk, så lad være med at spilde min tid med
> det eller andres for den sags skyld. Hellere ikke få nogen hjælp end nogle
> korte intetsigende og dumsmarte bemærkninger (og jeg er 60 år og jeg gider
> ikke høre på unge menneskers uforskammentheder og dårlige formuleringer og
> jeg har råd til at have den holdning).
> Jeg stoppe mit abonnemment efter afsndelsen af dette svar. Det her gider
> jeg heller ikke spilde min tid på :-/
>
Beklager, men det var ikke min hensigt at genere dig, blot få dig til at
koncentrerer dig om dit problem og ikke smøre tykt på om alt muligt andet.
Men en mand med din erfaring burde vide at det ikke er første gang
MSI/Medion laver det nummer med at man kun kan bruge de drivere der er
frigivet af Medion.

--
/Infinity



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste