mp3 spiller
Fra : hanric2000

Dato : 22-07-01 08:22

Hej - Jeg overvejer at købe en mp3 spiller og har fundet et godt tilbud på
en fra Sony (NW-MS9). Af de tekniske data synes modellen ikke umiddelbart
kompatibel med MacOS. Og det skal den nu altså helst være.

Er der nogen som har gjort forsøget selv og kan fortælle mig om det virker i
praksis eller ej? mp3 spilleren skal i mit tilfælde gerne virke med iTunes
på en iBook med MacOS 9.1.

På forhånd tak for svaret.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-07-01 14:12

Hej

Til orientering.

CopyDan Båndkopi har besluttet, at der skal lægges afgift på MemoryCards og
MemorySticks. Det vil betyde, at disse hukommelsesudvidelser / lagermedier til
bl.a. MP3 afsp8illere vil blive dyrere end de er på nuværende tidspunkt.

Det samme vil gælde for DVD medier.

Problemet i det her er, at nogle af disse korttyper også bruges som RAM
udvidelser i digitale kameraer, - bl.a. også i Sonys egne nye digitale
kameraserie bruger de MemorySticks istedet for FlashCards, SmartMedia og
CompactFlash kort.

mvh. Erik Richard

hanric2000 wrote:

> [...]
> praksis eller ej? mp3 spilleren skal i mit tilfælde gerne virke med iTunes

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-07-01 17:14

> [...]
> udvidelser i digitale kameraer, - bl.a. også i Sonys egne nye digitale
> kameraserie bruger de MemorySticks istedet for FlashCards, SmartMedia og

Aarghh! De må da være svagt begavede hos CopyDan. Når de skriver
MemoryCards mener de nok også CompactFlash og SmartMedia, de facto
standarderne til digitale kameraer. Disse medier er dyre nok i forvejen
og når der så kommer en latterlig afgift på disse medier vil de gøre det
endnu dyrere at købe digitale kameraer.

Hvor mange mon der bruger CompactFlash til MP3 i forhold til digitale
kameraer? Jeg vil skyde på, at langt de fleste bliver brugt i kameraer.

Jeg kan også se, at DVD-medier blever pålagt afgift. Den bliver nok dyr,
når man tænker på kapaciteten af dem...

Se mere på http://www.copydan.dk/index.asp?FE_ID=2&ML_ID=63

--
René

Fra : Ben Knudsen

Dato : 22-07-01 17:25

hanric2000@yahoo.com,Ny-Internet writes:
>Hej - Jeg overvejer at købe en mp3 spiller og har fundet et godt tilbud på
>en fra Sony (NW-MS9). Af de tekniske data synes modellen ikke umiddelbart
>kompatibel med MacOS. Og det skal den nu altså helst være.

Tjeck lige priserne på memorysticks kontra flash/smartmedia før du køber.
Det er i sig selv rigelig grund til at undgå sony. I øvrigt har jeg selv
en rio 500, og det virker upåklageligt med iTunes.

Mvh Ben