Honda 4-takt hækkeklipper
Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 19-06-08 05:10

Hej

Er der nogen der har erfaring med Hondas 4-takts hækkeklipper? Jeg
ville synes at den burde støje mindre, bruge mindre benzin, ose mindre
samt have større moment.

Honda er jo rimeligt skarpe til små 4-taktere og kvaliteten af deres
grej plejer jo at være iorden.

Jeg står og veksler mellem Stihl, Honda og Tanaka - er der nogle
nævneværdige forskellige? De er vel alle 3 gode professionelle
mærker...

- Kanstrup

Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 19-06-08 05:40

Nå ja jeg kan da forøvrigt se at en Honda 4-takter er ca. 1½ kg
tungere end f.eks. den tilsvarende Stihl (6,6 kg mod 5,1 kg)

Det skal man jo lige tage med.

- Kanstrup

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-08 13:26

Kender ikke maskinen på andet end lyden.

Min genbo har en benzindrevet hækklipper.
Den er frygtelig, jeg er ikke stilhedsnarkoman eller har lydskræk, men hold
op hvor sådan en dims larmer og på en dum måde, kører op og ned i
omdrejninger - alle naboer brokkede sig og var efter ham.
Jeg vil mene at sådan en dims kun hører hjemme på steder uden en jordisk
change for strøm.
Så hvis du har det mindste strøm i nærheden vil jeg anbefale en eldrevet, så
forbliver du gode venner med dine naboere
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Armand

Dato : 19-06-08 14:21

Ole "Toggal" Juhl skrev:
> [...]
> op hvor sådan en dims larmer og på en dum måde, kører op og ned i
> omdrejninger - alle naboer brokkede sig og var efter ham.

Hold da op! For dé få timer højest to gange om året ???

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-08 15:03

Som jeg skriver,
Jeg er ikke stilhedsfanatikker eller lydoverfølsom.
Men det er ikke særligt fedt at høre på sådan en dims -en hel- dejlig
solskins søndag.
Jeg er ikke krakiler, men tænker måske lidt over, hvor meget, eller lidt,
jeg generer mine omgivelser.

Har en benzinplæneklipper, men der holdes støjen i et konstant nivau og,
væsentligt, i jordhøjde en times tid, de fleste hækklippere bruges i 1 -2 m
højde og omdrejningerne kører op og ned - det var faktisk så slemt som jeg
skriver, alle naboer kom ud og brokkede sig.
Det var bare en, tænk hvis flere kommer til, så går hele hækklippe sæsonen
med at høre på dimserne hver weekend.

Vil lige vidregive tippet med at låse omdrejninger.
Min genbo blev faktisk meget overrasket over hvor meget det egentlig
larmede, det er ikke noget man tænker over når man selv går i støjen.
De meget mere skarpe og agrresive i lyden, end en plæneklipper - fordi det
er nogle meget små og hurtigtgående motore, ellers bliver de for store at
slæbe på.
Lånte engang benzin hækklipper, det var ikke en sucess, den larmede, lugtede
og kunne ikke mere end en god elklipper - så sådan en blev det til.
Mit tip - hvis du ikke lige skal klippe seteder uden strøm, så lån en og
prøv det af, så spilder du ikke dine penge, hvis du fortryder.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 19-06-08 15:30

"Ole "Toggal" Juhl" <olepunktumjuhlsnabelAtoggalpunktumdk> skrev i
meddelelsen news:485a66f5$0$56789> Lånte engang benzin hækklipper, det var
> [...]
> Mit tip - hvis du ikke lige skal klippe seteder uden strøm, så lån en og
> prøv det af, så spilder du ikke dine penge, hvis du fortryder.

Ja den lugter ad helvede til og lige ind i ansigtet. Jeg er gået over til en
Honda generator som er firtakt og meget lydsvag sammen med en elklipper
Så hvis købe min benzinklipper så er den til salg

Fra : Henning Lund

Dato : 20-06-08 20:12

Steen Jakobsen tastede:

> [...]
> med en
> elklipper Så hvis købe min benzinklipper så er den til salg

Jeg synes efterhånden folk bliver mere og mere sarte!
De sidste par år har jeg brugt benzindreven hækkeklipper på mit
arbejde, ingen har klaget over støj eller os, det tager jo ikke
mange minutter at studse en hæk, ingen siger man skal stå og
fedte med det hele dagen.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Max

Dato : 20-06-08 20:23

Hej Henning

> De sidste par år har jeg brugt benzindreven hækkeklipper på mit
> arbejde, ingen har klaget over støj eller os, det tager jo ikke

Den bruger I jo nok også mellem 7:00 og 16:00 på hverdage.

--
Mvh Max

Fra : Henning Lund

Dato : 20-06-08 20:31

Max tastede:

> Den bruger I jo nok også mellem 7:00 og 16:00 på hverdage.

Nix mellem 9 og 16 kl 7, er du da tosset, på et
feriecenter?????

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 19-06-08 14:23

"Ole "Toggal" Juhl" <olepunktumjuhlsnabelAtoggalpunktumdk> skrev i
meddelelsen news:485a5056$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> hold op hvor sådan en dims larmer og på en dum måde, kører op og ned i
> omdrejninger - alle naboer brokkede sig og var efter ham.

Grunden til at den kører op og ned i omdrejninger er nok at din genbo ikke
låser gassen. Det plejer jeg at gøre og den larmer ikke nær så meget som
naboernes plæneklippere.

Steen.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 19-06-08 14:20

<kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
Hej

Er der nogen der har erfaring med Hondas 4-takts hækkeklipper? Jeg
ville synes at den burde støje mindre, bruge mindre benzin, ose mindre
samt have større moment.

De to første har du sikkert ret i men totaktsmotorer plejer nu da at have
større moment mener jeg.

Steen.

Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 19-06-08 10:36

Hmm ja det er alt sammen meget godt, men hvis I vil forsætte med at
diskutere el vs. benzin kan I så ikke gøre det et andet sted. Den
omtalte klipper der åbenbart larmede så meget må have være defekt.
Hvis det ellers er noget ordentligt grej skal det ikke larme som
beskrevet.

Tilbage ON TOPIC:

Er der nogen der har erfaring med Hondas 4-takts hækkeklipper? De er
unikke som de eneste 4-taktere og derved brude de ikke støje særligt
meget. Deres nye 4t knallert siger i hvert fald ikke en en lyd. (og
nej - knallerter er ikke det nye topic)

Mvh. Kanstrup

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 19-06-08 17:44

[...]

Det må du sandeligt meget undskylde. Jeg mener at jeg har svaret på en del
af dit spørgsmål og en anden har nævnt noget om vægten på apparatet hvilket
heller ikke er uvæsenligt. En benzinklipper er tung at arbejde med så ekstra
vægt er nok ikke det man ønsker.

Steen.

Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 19-06-08 11:00

> [...]
> heller ikke er uvæsenligt. En benzinklipper er tung at arbejde med så ekstra

Det var ikke møntet på dig. Det med vægten var jeg selv inde på, og
det skal man jo have med i betragtningen. Spørgsmålet gælder dog ikke
benzinklippere generelt men udelukkende Hondas 4-taktere.

- Kanstrup

Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 20-06-08 00:10

Jeg synes ofte der er semi-profesionelle eller endda profesionelle
folk der ytrer sig her i gruppen - er der virkelig ingen der kender
Hondas 4-taktere.....er det fordi de er for nye så de ikke er kommet i
cirkulation mon?

Nå - ærgeligt, men måske er der nogle der vil udøse af erfaringer/
anbefalinger vedrørende det andet spørgsmål:

> Jeg står og veksler mellem Stihl, Honda og Tanaka - er der nogle
> nævneværdige forskellige? De er vel alle 3 gode professionelle
> mærker...

Efter at have surfet en del er jeg kommet frem til følgende
postulater:

1) Stihl er rigtigt god kram, let, solidt, ergonomisk men dyrt

2) Honda laver verdens bedste små motorer - Især 4-taktere (derved det
oprindelige spg)

3) Tanaka virker næsten som reference i branchen, kram og nærmest
uopslidelig

Kan de postulater stå distancen?

- Kanstrup

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-08 07:25

> [...]
>Nå - ærgeligt, men måske er der nogle der vil udøse af erfaringer/
>anbefalinger vedrørende det andet spørgsmål:

Du havde et udfald mod diverse holdninger og oplevelser, derfor holder folk
op med at svare på spørgsmål.
Hvis du vil snakke med eksperter, så smut hen til en butik eller værksted.
De spørgsmål du rejser er egentlig ikke spørgsmål, men et krav om at få
bekræftet dine meninger - derfor bliver du skuffet når der ikke kommer et
direkte svar, men indirekte svar.
Prøv at være lidt mere åben og stil evt. tillægsspørgsmål til andres
kommentarer og svar, så kommer der måske noget du kan bruge.
Du spurgte bl.a. om støjen fra en 4 takts Honda hækklipper, jeg svarede ikke
som bruger, men lytter - det er jo også en oplevelse.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 20-06-08 01:07

On 20 Jun., 08:24, "Ole \"Toggal\" Juhl"
<olepunktumjuhlsnabelAtoggalpunktumdk> wrote:

> Du havde et udfald mod diverse holdninger og oplevelser, derfor holder folk
> op med at svare på spørgsmål.

I et forsøg på at komme tilbage på topic. I var ude på et sidespor om
hvorvidt man kunne være bekendt at have en benzinklipper i det hele
taget.

> Hvis du vil snakke med eksperter, så smut hen til en butik eller værksted.

Det gør jeg også, men det er vel ikke forbudt at høre andre folks
meninger i stedet for en (måske) fordrejet holding fra en sælger som
f.eks. kun har Stihl i butikken.

> De spørgsmål du rejser er egentlig ikke spørgsmål, men et krav om at få
> bekræftet dine meninger - derfor bliver du skuffet når der ikke kommer et
> direkte svar, men indirekte svar.

Det er ikke sandt - i et forsøg på at få gang i tråden har jeg
opstillet nogle postulater som jeg tror jeg sande. Jeg ville da være
lykke hvis 4 forskellige siger at Tanaka er noget lort - så er jeg da
kommet videre.

> Du spurgte bl.a. om støjen fra en 4 takts Honda hækklipper, jeg svarede ikke
> som bruger, men lytter - det er jo også en oplevelse.

Men - var det en Honda 4-takter han havde - ham din nabo?

- Kanstrup

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 20-06-08 14:43

Hej, sidste sommer skulle jeg også ud og købe bensin hækkeklipper, prøvede
nogle forskellige og var ude at have de fleste af dem på markedet i hånden,
også honda.

Men endte med at Købe Echo, kendte faktisk ikke mærket inden men faldt over
den i special butikken, og som sagt, ja den købte jeg, mener jeg gav lige
knab 4500 kr.

ved ikke om den er bedre end honda'en men jeg syntes den ligger bedre til
mig, og har ikke fortrudt mit køb

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 20-06-08 12:40

> ved ikke om den er bedre end honda'en  men jeg syntes den ligger bedre til
> mig, og har ikke fortrudt mit køb

Hvorfor? Hvad var rart ved den, og ikke mindst - var der forskel i
støjniveauet på 2-takterne og Hondas (forudsat det var en 4-takter).
Måske misforstod jeg - havde du dem alle startet?

- Kanstrup

Fra : Henning Lund

Dato : 20-06-08 20:15

kanstrupperne@stofanet.dk tastede:
> [...]
> Jeg
> ville synes at den burde støje mindre, bruge mindre benzin, ose

Mjae, de støjer mindre, alt andet er magen til andre modeller.

> Honda er jo rimeligt skarpe til små 4-taktere og kvaliteten af
> deres
> grej plejer jo at være iorden.

Jep, men det er andre fabrikater nu også efterhånden.

> Jeg står og veksler mellem Stihl, Honda og Tanaka - er der
> nogle
> nævneværdige forskellige? De er vel alle 3 gode professionelle
> mærker...

Næe, jep.