Herbol maling
Fra : ffr123@gmail.com

Dato : 15-06-08 12:44

Hej

Er der nogen der kender loft og vægmaling af mærket Herbol (det er
vist produceret af Azko Nobel)? Jeg har fået at vide at der ikke
findes bedre maling. Det er pænt dyrt (dyere end Sadolin og Flugger),
men hvis det spiller, har jeg ikke noget i mod merprisen.

Malingen vi har kigget på hedder: Herbol Zenith PU 10 (som vægmaling).

Da der ikke findes meget info på nettet har jeg forsøgt at sammenligne
produktblad med fx Fluggers. Jeg kan se det har en noget højere
massefylde end andre malinger 1,40 kg/L. Er det et godt tegn på god
kvalitet?

Mvh
Flemming

Fra : Lars

Dato : 15-06-08 22:27

ffr123@gmail.com skrev:
> [...]
> produktblad med fx Fluggers. Jeg kan se det har en noget højere
> massefylde end andre malinger 1,40 kg/L. Er det et godt tegn på god

Kender ikke produktet, men høj massefylde er som regel et udtryk for en
stor mængde tørstof - altså det der bliver hængende, når væden er
fordampet. Men tørstoffet kan f.eks. være kridt, som det er i meget
billig vægmaling, hvilke ikke er særlig holdbart i længden. Så der er
ikke nødvendigvis en sammenhæng mellem massefylde og kvalitet - hvor 1,4
kg/l i øvrigt ikke er specielt.

Fra : ffr123@gmail.com

Dato : 16-06-08 09:01

On 15 Jun., 23:27, Lars <jub...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> billig vægmaling, hvilke ikke er særlig holdbart i længden. Så der er
> ikke nødvendigvis en sammenhæng mellem massefylde og kvalitet - hvor 1,4

Er der nogen der kender Herbols Zenith PU 10 maling til væge? Er den
suveræn?

/Flemming

Fra : Ivar

Dato : 16-06-08 22:23

ffr123@gmail.com skrev:

> Jeg har fået at vide at der ikke
> findes bedre maling.

Hvad forventer du af malingen?
Hvor mange år ønsker du at malingen skal holde?
Bliver der røget i huset?

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : ffr123@gmail.com

Dato : 17-06-08 02:34

On 16 Jun., 23:23, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> [...]
> Prøv MesNews:http://LexInfo.dk/MesNews/
> Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af
> at citere indlæg fra Googles Groups korrekt.

Jeg forventer en maling der er:

1) Nem at arbejde med, dækker godt og har en flot finish
2) Vedligholdelsevenlig (har hund og børn). Derfor har jeg kigget på
en glans 10. Vil dog gerne have den så mat som muligt.
3) Skal holde så længe som muligt (er doven). Vi ryger ikke.

Prisen er selvfølgelig en faktor, men jeg giver gerne lidt ekstra for
at få den bedste maling. Jeg fik under min søgen at vide at Herbols
maling til væg og loft var bedre end fx Flügger. Da den kommer til at
koste ca. 15-20% mere per liter ville jeg blot undersøge den påstand.

Mvh
Flemming

Fra : Max

Dato : 17-06-08 12:34

Hej

> 1) Nem at arbejde med, dækker godt og har en flot finish

Det gælder vel de fleste malinger af et godt fabrikat.

> 2) Vedligholdelsevenlig (har hund og børn). Derfor har jeg kigget på
> en glans 10. Vil dog gerne have den så mat som muligt.

Det er rigtig modstridende, vælg en glans 25 og lær at
leve med den, den har sin specielle skønhed.

> 3) Skal holde så længe som muligt (er doven). Vi ryger ikke.

F.eks. en Flugger vægmaling i glans 25 holder i rigtig mange
år, også selv om der ryges, man vasker jo bare det gule af.

--
Mvh Max

Fra : Ivar

Dato : 17-06-08 21:16

ffr123@gmail.com skrev:

> [...]
> en glans 10. Vil dog gerne have den så mat som muligt.
> 3) Skal holde så længe som muligt (er doven). Vi ryger ikke.

Vi fik malet næsten hele huset indvendigt med Flutex 5 (glans 5).
Det er 10 år siden, og det trænger ikke endnu. Jeg ved ikke,
hvad jeg skulle forlange mere af en maling.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.