Græsopsamler til havetraktor
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-05-08 07:29

Hej

Jeg har på det sidste overvejet at få en græsopsamler til
plænetraktoren. Hvert år sker det et par gange at græsset bliver alt for
langt og der derfor kommer til at ligge et lag hø på plænen, som næsten
bliver liggende i flere uger. Og det er begyndt at irritere mig.

Der er alt for meget plæne til at jeg gider rive det sammen, og den
almindelige klipper jeg har, som er med opsamler, vil det tage to eller
tre evigheder at bruge til opgaven.

Det er sådan en her:
<http://shop.kaasautoforum.dk/shop/product/default.asp?menu=3&submenu=0&groupId=31&SubGroupID=103&lang=da>
som passer til min traktor. Men jeg er meget i tvivl om hvor effektiv
sådan en er? Græsset skal jo trods alt blæses omkring et skarpt hjørne
og et pænt stykke op, inden det havner i opsamleren.

Nogen her som har erfaring med sådan en opsamler?
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Morten

Dato : 28-05-08 13:12

Hvis græsset bliver så langt som du skriver vil det bare pakke hvis det er
en smule fugtigt

Morten

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-05-08 17:49

On Wed, 28 May 2008 14:11:43 +0200, "Morten" <1bladlus@get2net.dk(fjern
1)> wrote:

>Hvis græsset bliver så langt som du skriver vil det bare pakke hvis det er
>en smule fugtigt

Det er langt. Og det var også hvad jeg frygtede. Men hvis nu jeg gør som
landmanden og får det skårlagt dagen før det samles sammen?

Det er alligevel sådan et stykke af hans mark, med dertil hørende
ensilage-græs det drejer sig om.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/