Mine radiatorer bliver ikke rigtig varme .~
Fra : Morten

Dato : 25-05-08 23:10

Hej!

Jeg har fornyligt købt et ældre hus, hvor rørene er synligt ret gamle (huset
er fra 1955), og radiatorene er nogle steder også nogle gamle nogen, uden
termostat (kun et håndtag hvor man åbner/lukker for vandtilførslen).

Problemet er, at når jeg åbner helt op for dem - så bliver de ikke varme ..
jeg har prøvet at lade dem stå natten over med håndtaget helt åbent, men de
bliver højst hvad jeg selv ville kalde lidt lune, og slet ikke nok til at
det giver en mærkbar forskel i lokalet.

Hvor tror I problemet ligger?

/Morten

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-05-08 23:48

Morten skrev:

> [...]
> bliver højst hvad jeg selv ville kalde lidt lune, og slet ikke nok til at

1) Aflæs termometeret eller mærk på røret lige efter fyret om der er
mere varme der? Mit eget system har automatisk klimaregulering som gør
at der i øjeblikket ikke er meget varme på fordi det er ved at være sommer.

2) Er systemet udluftet korrekt? Se efter om trykket er korrekt og fyld
efter hvis det er nødvendigt. Luft alle radiatorer ud og fyld på indtil
der ikke er mere luft og trykket er korrekt.

--
Niels

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 26-05-08 06:13

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> writes:

> [...]
> helt åbent, men de bliver højst hvad jeg selv ville kalde lidt lune,
> og slet ikke nok til at det giver en mærkbar forskel i lokalet.

Jeg tror du skal starte med at lufte grundigt ud. Ikke bare i den
radiator der ikke bliver varm, men også i resten af huset, og på alle
de luftskruer du kan finde. hvis det stadi ikke hjælper, så kig på om
cirkulationspumpen overhovedet kører rundt.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Armand

Dato : 26-05-08 15:45

Anders Wegge Jakobsen skrev:

> [...]
> de luftskruer du kan finde. hvis det stadi ikke hjælper, så kig på om
> cirkulationspumpen overhovedet kører rundt.

Eller om shunt'en er stillet til "sommer", hvor cirkulationen kun vender
varmtvandsbeholderen :-/

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-05-08 07:01

Morten skrev:

> [...]
> bliver højst hvad jeg selv ville kalde lidt lune, og slet ikke nok til at

Og hvis Anders' forslag ikke virker kan du prøve at udlufte systemet

--
Niels