Hvilke græsfrø?
Fra : Torben

Dato : 21-05-08 19:54

Hejsa,

jeg har d. 15. maj skrevet et indlæg ang. ny græsplæne "Ny græsplæne?".

Nu har jeg så lige gået amok og fået fræset de ca. 700 m2, og plænen er nu
klar til at blive sået. Men nu melder spørgsmålet sig, hvilken græsblanding,
mærke etc. skal jeg købe? Der er jo himmelvid forskel på pris, og på 700 m2
kan der jo være en del sparet

Sååeee, hvad skal jeg købe når jeg ønsker en plæne der kan holde til
ungernes leg?

mvh
Torben

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-05-08 20:51

On Wed, 21 May 2008 20:53:48 +0200, "Torben"
<real_anonymous@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kan der jo være en del sparet
>
>Sååeee, hvad skal jeg købe når jeg ønsker en plæne der kan holde til

Det kan det meste - selv det allerbilligste.
Tænk hellere på hvor glad du er for at klippe det skidt. De billige
græsblandinger gror som ind i ....... en god minigræs bliver ikke nær så
voldsom og behøver ikke klipning så tit, selvfølgelig afhængig af hvor
hysterisk man er med langt græs

Jeg syntes ikke jeg gør andet end at klippe græs her i foråret - og i
går åd klipperen igen en kilerem
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Holst

Dato : 21-05-08 21:27

Mads Lie Jensen wrote:

> Jeg syntes ikke jeg gør andet end at klippe græs her i foråret - og i
> går åd klipperen igen en kilerem

Sådan har jeg det heldigvis ikke. Jeg har indtil videre klippet græs to
gange i år - anden gang var den godt nok lidt lang. Men jeg må også
indrømme, at der jo ikke er kommet alverdens vand - og gødning gør det
jo nok ikke alene.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-05-08 21:52

Den bedste periode er sådan en tør en som nu, hvor jeg går og klatvander det
græs der har det dårligst. Og det andet holder næsten op med at vokse.
Derfor bliver plænen mere og mere ensartet, og kondien kan bruges på
fornuftigere ting.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Holst

Dato : 21-05-08 21:56

Preben Riis Sørensen wrote:

> [...]
> græs der har det dårligst. Og det andet holder næsten op med at vokse.
> Derfor bliver plænen mere og mere ensartet, og kondien kan bruges på

Jeg synes også, det er helt fint. Så kan man jo bruge tiden på noget
andet. Det er et lige år i år, så der skal jo luges.

Fra : Per H

Dato : 21-05-08 22:04

<real_anonymous@hotmail.com> skrev:

> [...]

>mærke etc. skal jeg købe? Der er jo himmelvid forskel på pris, og på 700 m2

' Jeg har gennem flere år købt forskellige frøsorter, og er kommet
frem til at de billigeste er de bedste. Posen skal endevendes så
indholdet fordeles

M.V.H.

Per

skype bruger