Nyt Naturgasfyr
Fra : john

Dato : 19-05-08 19:26

Hej,

Vores Naturgas fyr er stået af, heldigvis er det ikke vinter mere, men vi
mangler dog det varme vand !

Vores hus er 113m2 i Hvidovre og vi søger et anlæg som er væghængt, det
gamle er i to sektioner ved siden af hindanden (vand varmer+gas brænder).

Er der mon nogen som har gode erfaringer og råd til hvilket mærke samt model
vi skal vælge? og endnu bedre hvem skal vi vælge til at lave det?

Tak,
Mvh,
John

Fra : CC

Dato : 19-05-08 22:05

"john" skrev i en meddelelse ...
> [...]
>
> Er der mon nogen som har gode erfaringer og råd til hvilket mærke samt
> model vi skal vælge? og endnu bedre hvem skal vi vælge til at lave det?

Snak med HNG (se evt deres hjemmeside ) og hør hvad der er oppe i tiden og
hvad i skal installerer.
Få et skriftelig tilbud fra en installatør evt. baseret på jeres skriftelige
redegørelse. som fx.

"Levering og installering af nyt naturgasfyr af typen ditdat.inkl. alle
nødevendige dele for fuldt færdigt installation klar til ibrugtagning, inkl.
alle nødvendige lovpligtige inspektioner og godkendelser.
Alle arbejdsydelser ifm demontering og bortskaffelse af eks. væghængte
kedler."
Der er indhentet tilbud fra flere installatører og bygherren forbeholder sig
ret til frit at vælge mellem de indkommende tilbud eller forkaste dem alle.

Altsål livrem, seler, hænderne i lommen, og velcobund på alle åbninger.

Fra : john

Dato : 19-05-08 22:40

Tak CC,

Jeg har kontaktet HNG og de kommer også og giver et tilbud, men de bruger
deres tilknyttet VVS og min første tanke var at de nok tager over priser!

Jeg var ikke klar over at man skal "gå med limrem og seller" ?
Jeg havde dog tænkt mig at fortælle dem at jeg vil indhente tilbud fra
andre, er det mon nok?

Mvh,
John

Fra : Stig Johansen

Dato : 19-05-08 23:36

john wrote:

> Tak CC,
>
> Jeg har kontaktet HNG og de kommer også og giver et tilbud, men de bruger
> deres tilknyttet VVS og min første tanke var at de nok tager over priser!

Der er nogle nede af vejen (Herlev), der lige har fået nyt gasfyr.

Men Kruse lå en del under de af HNG anbefalede leverandører, vistnok næsten
10.000, men det var skift fra olie til gas, så der var en del
monteringsarbejde.

Jeg kender ikke detaljerne, og har intet med Kruse at gøre.

Stig Johansen

Fra : CC

Dato : 20-05-08 16:21

"Stig Johansen" skrev i en meddelelse > john wrote:

> [...]
> næsten
> 10.000, men det var skift fra olie til gas, så der var en del

Kan der have været "statstilskud" eller "HNG tilskud" på udskift fra olie
til gas ?

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-05-08 03:08

CC wrote:

> Kan der have været "statstilskud" eller "HNG tilskud" på udskift fra olie
> til gas ?

Det tror jeg nu ikke. Det var et krav/tvang som følge af, at olietanken var
blevet 20 år.

Jeg ved ikke om det er ved lov eller lokalplan, med de ikke særlig glade
over den investering de stod over for.

Det er ikke så forfærdelig lang tid siden en anden stod med samme 'problem'.

Mit bud er overpriser fordi kunden er tvunget til at gå over til gas.

Men som sagt, der var en del monteringsarbejde, ny (gas) rør, nedtagning og
bortskaffelse af gammelt fyr + olietank.
Så den samlede regning løb vist op i omegnen af 55-58.000

Stig Johansen

Fra : CC

Dato : 20-05-08 16:32

"john" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg var ikke klar over at man skal "gå med limrem og seller" ?
> Jeg havde dog tænkt mig at fortælle dem at jeg vil indhente tilbud fra

HNG har ikke et firma der monter kedler, så de anvender VVS firmaer hvor de
har aftalt andre timerater end du og jeg skal betale.
HNG skal jo også tjene penge på at tage ansvar for inst. af din nye kedel. I
sidste ende er der jo kun én til at betale.
"Livrem og seler........." er jo altid et relativt begreb. Altså hvor stor
tillid har du til firmaet etc.
Der er ikke meget ved at lave et skrift der siger installation af kedel, og
så kommer der en ekstraregning på demontering og fjernelse af den gamle
kedel.
Sålænge du bruger et VVS firma der er aut. af HNG til at arbejde naturgas,
så kan du brug hvem som helst.
At indhente tilbud fra en anden siger ligesom noget om, at han skal regne
seriøst på det ellers går arbejdet bare til en anden installatør.

Fra : news.tele.dk

Dato : 20-05-08 21:07

Hej John

Herovre i Jylland koster et nyt Baxi gasfyr med varmtvandsbeholder ca.
24.500 kr. ved den lokale vvs-mand. Med i prisen er installation af aftræk
og tilslutning af gas. Rør arbejdet kommer udover og koster nok omkring
3.000 kr.

Herovre har vi erfaret at hvis man bruger gasselskabernes service med hensyn
til at få tilbud hjem, så stiger prisen pludselig til omkring 40-50.000 kr.
for det samme anlæg. Garantien er ens.

Hilsen Jacob