Ny plæneklipper, topkvalitet men ikke nødv~
Fra : Thomas

Dato : 18-05-08 17:32

Hej NG

Min gamle far skal have sig en ny plæneklipper.

Det har jeg ihvertilfælde fortalt ham, for jeg slår plænen 50 % af gangene
og hans gamle ginge fra ca. 1980 med Briggs & Straton 148 cc 3,5 hk er ved
at være slidt op..... man ryster jo i hænderne flere timer efter

Da det er "min arv" han forvalter, har jeg sagt at han bare skal få købt det
bedste af det bedste. Men hvad er det ?

Nu er Klippo begyndt at reklamere meget, og jeg havde ikke hørt om dem før,
men det havde den gamle. De forstår at rose sig selv i reklamerne, med
at de overdrages generation til generation (nej jeg har ingen planer om at
skulle arve den, har min egen klipper) og da jeg læste på deres
hjemmeside, lød deres data også som om der var tale om kvalitet

Men hvad mener I ?

Hvad er en god klipper ? Min far har dårlig ryg, men kan sagtens starte
den gamle Ginge med snoren, så elstart er ikke den afgørende faktor .
Han vil gerne have med opsamler, men det har de fleste vel i dag, og så vil
en selvkørende jo nok være det mest optimale.

På forhånd tak

Thomas

Fra : F.hansen

Dato : 18-05-08 17:48

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil gerne have med opsamler, men det har de fleste vel i dag, og så vil en
> selvkørende jo nok være det mest optimale.

Vi har en klippo på arbejdet og den er ganske god bare græsset ikke er alt
for højt.
Selve maskinen er forholdsvis let og nem at flytte med, Den trækker på
forhjulene
hvilket ikke altid er en fordel, men fungerer ganske fint.

Startsnoren sidder så du kan starte den mens du står ret op, den starter
nemt og i
995 ud af 1000 gange af tilfældende første gang.

Vores har opsamler og den er ok så længe græsset er tørt, men sådan er
det vel med alle

Finn

Fra : TGJ

Dato : 18-05-08 19:43

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Klippo er nr 1

Jeg har selv en Stiga men er ikke helt tilfreds med den. selve maskine er
fin, men stigas egen motor er noget bix
Det er såvidt jeg ved en BS lavet på licens i Kina og den var nødt til at få
boret strålespidsen op efter 3 timers kørsel
herefter kørte den bedre men ikke helt tilfredsstillende

Min næste maskine bliver med en Honda motor

Thomas

Fra : Armand

Dato : 18-05-08 22:22

Thomas skrev:
> [...]
> skulle arve den, har min egen klipper) og da jeg læste på deres
> hjemmeside, lød deres data også som om der var tale om kvalitet

Hvis noget vitterligt går i arv skyldes det nok at det er dyrt og
værdifuldt.
Omkring plæneklippere synes jeg at det gang på gang gør sig gældende at
de let når til et stade hvor man ikke orker at ofre større bekøb på
reparation og/eller vedligeholdelsem eftersom at man kan få en ny til
langt under 2.000,-

Et af Klippo's argumenter er den holdbare aluminiums-chassis, men når
motoren bliver så træt at man ikke ønsker at ofre det det kræver at få
den på fode igen, er billigste alternativ faktisk at købe en
discount-klipper at snuppe motoren fra, og hvorfor så ikke klare sig med
at slide dén/dem ned istedet :-/

For min part har det sidste discount-indkøb været bestemt af at
chassis'en gerne måtte være mere rustbestandigt, hvorfor jeg har forsøgt
mig med en med plast-chassis.

> [...]
> Han vil gerne have med opsamler, men det har de fleste vel i dag, og så vil
> en selvkørende jo nok være det mest optimale.

Min svigermors eneste problem omkring plæneklipning er at hun ikke
magter at trække dyret igang, så en starter ville måske nok være en god
fremtidsikring :-/
Ditto med træk/"selvkøre"!
Opsamler synes jeg er stærkt opreklameret eftersom at det er et rend at
skulle tømme den allerede efter få "baner" - Men hvis man alligevel
river hvert et strå op efterfølgende er det måske rationelt (men ikke
mindre arbejdskrævende) at have en opsamler på :-/

Jeg arbejde en periode hos et materiel-udlejnings firma, hvor alt
motoriseret materiel havde Honda-motorer, og jeg er meget imponeret over
hvor startsikre at dé er! Som alternativ til en med selvstarter kan man
bruge merprisen på en Honda-drevet istedet :-/

--
Armand.

Fra : KH

Dato : 19-05-08 06:59

Denne vandt i Tænk's test :

Jonsered LM2150CMD

Jeg personligt kører dog med en Klippo Comet. Grunden til dette valg er at
jeg kun ønsker en bioklipper og ikke opsamling og her vil jeg mene at Klippo
er overlegen.

Mvh

KH