Hvorfor åbner Airport-værktøj?
Fra : Henrik Münster

Dato : 12-07-08 23:04

Jeg opdagede tilfældigt, at Airport-værktøj var åbent på min kones
MacBook her i aften. Jeg regnede med, at det var et af børnene, der
havde pillet. Min kone bruger det jo aldrig, og jeg indstiller altid
vores AirPort på min Computer. Der er ingen genvej i Dock eller andre
steder på vores computere, så man kommer ikke til bare at åbne det ved
en fejl.
Da jeg så lidt senere kom ind til min MacBook Pro, var
Airport-værktøj også åbent på den. Hvordan kan det gå til? Jeg tænkte,
at Airport-værktøj måske åbner automatisk, hvis der er en opdatering,
men sådan en kan jeg ikke finde. Er der nogen, der kan komme med en
forklaring?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 12-07-08 23:15

On Sun, 13 Jul 2008 00:04:17 +0200, <Henrik Münster> wrote:
> [...]
> at Airport-værktøj måske åbner automatisk, hvis der er en opdatering,
> men sådan en kan jeg ikke finde. Er der nogen, der kan komme med en

den har poppet opp en gang hos meg, men det var på grunn av en
oppdatering. Kanskje det var noen som hadde kjørt oppdateringen?

Du kan jo evt. åpne AirPort Utility og sjekke loggen der.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-07-08 23:36

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> den har poppet opp en gang hos meg, men det var på grunn av en
> oppdatering. Kanskje det var noen som hadde kjørt oppdateringen?
>
> Du kan jo evt. åpne AirPort Utility og sjekke loggen der.

Nu har jeg set nærmere efter. Der er faktisk en indstilling, så
AirPort-værktøj overvåger baserne og automatisk åbner, hvis der er noget
galt, så statuslampen på en base lyser orange. Min mor kom til at
springe en sikring her til aften. Det er sikkert det, der har forstyrret
den. Tak for idéen. Det fik mig til at kigge nærmere på AirPort-værktøj.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-07-08 23:37

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote in

> [...]
> tænkte, at Airport-værktøj måske åbner automatisk, hvis der er en
> opdatering, men sådan en kan jeg ikke finde. Er der nogen, der kan

Gætte leg?

Hvis din Airport har været tændt, så kunne det være der var een der
ville forbinde trådløst - ad hoc - til din computer. Så tror jeg det
ville bevirke at Airport-værktøjet blev aktiveret på din computer.

Noget i retning af hvad der kan ske med en mobiltelefon og Bluetooth.

Er du aldrig blevet "bluejacked". Noget af det første jeg gør i et
IC3 tog er at tænde for Bluetooth og se hvor mange andre min mobil
kan se. Så kan jeg f.eks vælge at sende en "kontakt" til een af dem
fra telefonbogen - som f.eks hedder: You've been Bluejacked!

Så dukker den besked op på den anden mobiltelefons display: You've
been Bluejacked!

Du kan prøve Google: Results 1 - 10 of about 234,000 for bluejack

Jeg stod engang en sommerdag udenfor Fona 2000 på Strøget i København
og tændte for Bluetooth på min mobil og lod sen søge. Så dukkede der
en mobil bluetooth-id op hvor der stod: I got a BIG one!

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-07-08 23:53

> Jeg stod engang en sommerdag udenfor Fona 2000 på Strøget i København
> og tændte for Bluetooth på min mobil og lod sen søge. Så dukkede der
> en mobil bluetooth-id op hvor der stod: I got a BIG one!

Jeg fik en reklame for en pornobutik, da jeg var med min kone til
Genesis-koncert i Herning. Det kan selvfølgelig godt være, det også bare
var for sjov, at nogen sendte en fiktiv reklame for en pornobutik.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-07-08 01:17

> [...]
> Genesis-koncert i Herning. Det kan selvfølgelig godt være, det
> også bare var for sjov, at nogen sendte en fiktiv reklame for en

Måske var det et score trick?

Mht netværk, så bruger jeg locations i æble menuen (OS X, 10.3.9) og
har en location for hver forbindelse, modem, LAN, trådløs osv, hvor
der så er slukket for alle de øvrige porte, der ikke bruges. Jeg tror
det er en god ide, især når det er en bærbar, fordi det sparer på
batteriet.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-07-08 19:10

> henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote in

> Måske var det et score trick?

Nu bliver jeg da helt smigret Jeg ved bare ikke, om jeg er
interesseret i en kvinde, der prøver at score på den måde. Strengt taget
ved jeg jo ikke engang, om det var en kvinde. Desuden havde jeg min kone
med. Hun ville nok ikke være begejstret, hvis jeg prøvede at følge op på
det.

> [...]
> der så er slukket for alle de øvrige porte, der ikke bruges. Jeg tror
> det er en god ide, især når det er en bærbar, fordi det sparer på

Det er da egentlig en smart idé. Jeg havde da helt glemt, at der er en
genvej til lokaliteter i æble-menuen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-07-08 14:45

> [...]
> ville forbinde trådløst - ad hoc - til din computer. Så tror jeg det
> ville bevirke at Airport-værktøjet blev aktiveret på din computer.

nix, virker ikke på den måde. Det er som en anden skriver fordi basen
har haft en fejl. Min gør det et par gang om mdr. når YouSee kabel net
laver lort i den.

/thomas