Så virker MobileMe :-)
Fra : Henrik Münster

Dato : 10-07-08 19:55

Me er her!
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-07-08 20:01

> Me er her!

Øv, så virker det alligevel ikke. Jeg kom ellers til det nye log-in
vindue og valgte, at jeg skulle være logget ind i to uger.
Nå, MobileMe er ikke det eneste nye, der er kommet i dag:

<http://www.forum-peugeot.com/images/peugeot-308-cc-06.jpg>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-07-08 20:18

> Øv, så virker det alligevel ikke. Jeg kom ellers til det nye log-in
> vindue og valgte, at jeg skulle være logget ind i to uger.

mere tålmodighed ::)

> Nå, MobileMe er ikke det eneste nye, der er kommet i dag:
>
> <http://www.forum-peugeot.com/images/peugeot-308-cc-06.jpg>

jeg forstår hvorfor man køber en peugeot som familiebil ... men sporty
foldetags coupé ? ... det lyder lidt forkert ;)

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 10-07-08 20:25

Thomas von Hassel wrote:

> jeg forstår hvorfor man køber en peugeot som familiebil ... men sporty
> foldetags coupé ? ... det lyder lidt forkert ;)

Den /ser/ også forkert ud, men det er jo selvfølgelig subjektivt ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-07-08 20:56

Hvis et bilmærke laver en rigtig lækker, sporty bil, som har gode
køreegenskaber og alt hvad der ellers kræves, er navnet så vigtigt? Skal
man diskvalificere den, fordi den ikke hedder noget smart, selv om det
er en rigtig god bil? Jeg taler naturligvis i generelle vendinger, da
jeg endnu ikke har læst en test af eller prøvet en 308CC. Jeg aner ikke,
hvor god den er.
Bilers image er i øvrigt noget mærkeligt noget. Vi, der kører
Peugeot, synes, de er smarte og katteagtige i deres udtryk. Andre synes,
det er en kedelig familiebil. Nogle synes, en Ford er noget af det mest
dødsyge. Andre husker Fords mange rallysejre og sportsbiler som GT40.
Ford-modeller har i øvrigt ry for at have ganske sporty og kvikke
køreegenskaber, selv om det er familiebiler.

> Den /ser/ også forkert ud, men det er jo selvfølgelig subjektivt ;)

Ja jo, men bliver en bil ikke også smart af at være lidt fræk og have
nogle lidt usædvanlige proportioner. En Ferrari Enzo ser også
forfærdelig ud i profil. Manger supersportsvogne ser yderst underlige
ud, hvis man ser dem fra en forkert vinkel. Endelig skal man jo se en
bil i virkeligheden for at kunne vurdere den. Jeg synes da, en 308CC
virker kompakt og muskuløs, som man forventer af en sporty bil. Endelig
ønsker de fleste af os slet ikke at køre sportsligt, når det kommer til
stykket. Vi vil hellere have en komfortabel bil. Vi ligger trods alt
ikke og kører ræs på små bjerveje med hårnålesving. Hvornår kommmer
MobileMe i øvrigt?

<http://www.forum-peugeot.com/images/peugeot-308-cc-02.jpg>
<http://www.forum-peugeot.com/images/peugeot-308-cc-13.jpg>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-07-08 21:04

> [...]
> Ford-modeller har i øvrigt ry for at have ganske sporty og kvikke
> køreegenskaber, selv om det er familiebiler.

Det var bare for at drille :)

Men du har ret i at når først et image er banket ind i knolden på folk
så et det pokkers svært at slippe af med. Bare se Skoda ... Eller Apple
for den sags skyld. Mange forbinder stadig Apple med System 8 ... *gys*

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-07-08 22:35

> [...]
> så et det pokkers svært at slippe af med. Bare se Skoda ... Eller Apple
> for den sags skyld. Mange forbinder stadig Apple med System 8 ... *gys*

Men et image er også meget personligt. Som jeg nævnte med biler, så kan
folk have vidt forskellig opfattelse af det samme bilmærke. Personligt
kan jeg godt lide at være lidt anderledes og ikke bare følge mængden.
Det er bl.a. derfor, jeg bruger Apple. Jeg synes, det er kedeligt, hvis
alle bare skal have det samme mærke af et eller andet.
Hvis I kan tåle at høre mere om biler, så har jeg opdaget, at de
skam har humor hos Peugeot. I ved godt, at hvis man søger efter en URL,
der ikke findes, hos et domæne, der findes, så får man en fejl 404. Der
står gerne noget med "404 Not found".

<http://en.wikipedia.org/wiki/404_error>

Hvad gør Peugeot så, hvis man søger på en side, der ikke findes, på
deres domæne? Jo, de viser et billede af en Peugeot 404:

<http://www.peugeot.com/fr/erreur.aspx>
<http://www.peugeot.com/en/error.aspx>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-07-08 22:39

> [...]
>
> Hvad gør Peugeot så, hvis man søger på en side, der ikke findes, på
> deres domæne? Jo, de viser et billede af en Peugeot 404:

hehe, det er dælme god værksteds humor :)

Dog er den bedste 404 side fra Elgato .. den kommer nemlig med en kode
så du får 10% rabat på dit næste køb.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-07-08 05:16

Nu har jeg ventet hele natten, og MobileMe virker stadig ikke. De tager
sig god tid, må man sige. Nå, bare det så kommer til at virke
ordentligt, når det endelig kommer igang. Jeg abonnerer på Apples
Knowledge Base RSS, og sjovt nok vælter det ind med support-dokumenter,
der rådgiver om forskellige problemer med MobileMe. Det må altså være
nogen, der har gennemtestet systemet og fundet de forskellige problemer,
man kan opleve.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 11-07-08 05:33

Henrik Münster skrev:
> [...]
> der rådgiver om forskellige problemer med MobileMe. Det må altså være
> nogen, der har gennemtestet systemet og fundet de forskellige problemer,

Det ligner desværre mere og mere "dem på den anden side" MobileMe er
presset igennem da det hele skulle være klar til i dag hvor iPhone G3
kommer, men den gik ikke Grandberg alias Steve Jobs ;.)

Ja lad os håbe det spiller når det kommer på...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-07-08 06:27

Henry Lerche Madsen skrev den 11-07-2008 06:33:

> Det ligner desværre mere og mere "dem på den anden side" MobileMe er
> presset igennem da det hele skulle være klar til i dag hvor iPhone G3
> kommer, men den gik ikke Grandberg alias Steve Jobs ;.)

Har en kraftig fornemmelse af at der er ret hårde deadlines i det firma.

Men bare se da Safari til Windows blev annonceret - det virkede også som
om at udviklerne var blevet lidt overrasket over det skulle ud NU!

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-07-08 16:11

Nu er der i det mindste kommet en ny side, hvor de beklager, at det
tager længere tid at åbne MobileMe. De forklarer også, at desktop
e-mail, iDisk og Sync fungerer. Det er bare online-applikationerne, der
ikke er åbnet for.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 12-07-08 19:01

> [...]
> tager længere tid at åbne MobileMe. De forklarer også, at desktop
> e-mail, iDisk og Sync fungerer. Det er bare online-applikationerne, der

Men er der nogen af jer der har fået et emne i SystemPreferences der
hedder MobileMe istedet for .Mac ?
Som de beskriver her:
<http://www.apple.com/mobileme/setup/iphone/mac.html>

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-07-08 19:05

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> Men er der nogen af jer der har fået et emne i SystemPreferences der
> hedder MobileMe istedet for .Mac ?
> Som de beskriver her:
> <http://www.apple.com/mobileme/setup/iphone/mac.html>

nix, der skulle være en lille system opdatering på vej til at fixe det
og andre småting ..

/thomas

Fra : Michael Holm

Dato : 12-07-08 19:07

> Men er der nogen af jer der har fået et emne i SystemPreferences der
> hedder MobileMe istedet for .Mac ?
> Som de beskriver her:
> <http://www.apple.com/mobileme/setup/iphone/mac.html>

Apple er godt nok hurtig
2 minutter efter jeg skrev ovenstående var der en opdatering til
MobileMe i Softeware Update, som fixede det

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-07-08 19:18

Michael Holm wrote:
> Apple er godt nok hurtig

;)

> 2 minutter efter jeg skrev ovenstående var der en opdatering til
> MobileMe i Softeware Update, som fixede det

De er faktisk meget hurtigere. Jeg fik opdateringen for et par dage siden.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 12-07-08 20:11

> ;)

> De er faktisk meget hurtigere. Jeg fik opdateringen for et par dage siden.
weird, jeg har checket software update flere gange hver dag (specielt
efter jeg kom hjem fra telia fredag nat :)

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 12-07-08 21:22

> weird, jeg har checket software update flere gange hver dag (specielt
> efter jeg kom hjem fra telia fredag nat :)

Ja lyder også som en sang fra de varme lande i mine øre. Jeg kørte
softwareupdate i går og der var da kun den seneste iTunes opdatering.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-07-08 21:35

Henry Lerche Madsen wrote:

> Ja lyder også som en sang fra de varme lande i mine øre. Jeg kørte
> softwareupdate i går og der var da kun den seneste iTunes opdatering.

Ohwell. Tro det eller lad være...

2008-07-10 13:22:14 +0200: Installed "Mac OS X Update For MobileMe" (1.0)
2008-07-12 12:03:19 +0200: Installed "Mac OS X Update For MobileMe" (1.1)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-07-08 23:04

> Ohwell. Tro det eller lad være...
>
> 2008-07-10 13:22:14 +0200: Installed "Mac OS X Update For MobileMe" (1.0)
> 2008-07-12 12:03:19 +0200: Installed "Mac OS X Update For MobileMe" (1.1)

Sjovt, for jeg har ikke fået nogen, og der dukker heller ikke noget op i
Softwareupdate. Jeg har ellers prøvet flere gange. Min kone og min
ældste søn har den heller ikke, selv om min ældste søn først i dag
hentede iTunes 7.7.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-07-08 23:12

Henrik Münster wrote:

> [...]
> Softwareupdate. Jeg har ellers prøvet flere gange. Min kone og min
> ældste søn har den heller ikke, selv om min ældste søn først i dag

Har du prøvet at åbne System Preferences, .mac ?
--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-07-08 23:36

> Har du prøvet at åbne System Preferences, .mac ?

Hundredevis af gange de sidste par dage, men nu fik du mig til at kigge
igen. Ved I, hvad jeg fandt på at gøre? Jeg fjernede hakket i "Vis
status på menulinie". Nærmest i samme sekund dukkede der en meddelelse
op om, at jeg skulle køre Systemopdatering. Softwareopdatering fandt
opdateringen til MobileMe, så det var åbenbart emnet i menulinien, der
blokerede for det. Når jeg aktiverer det igen, står der jo MobileMe i
stedet for .Mac i rullegardinmenuen.
Samtidig kom der et MobileMe-logo i Systemindstillinger, men kun
inde i punktet .Mac. Hvis man også vil have MobileMe-logo på forsiden af
Systemindstillinger, skal man lukke og åbne det igen. Når man indstiller
opdateringen, skal man i øvrigt lukke Mail, så .Mac-konti bliver til
MobileMe-konti i indstillingerne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 13-07-08 04:29

> [...]
> Systemindstillinger, skal man lukke og åbne det igen. Når man indstiller
> opdateringen, skal man i øvrigt lukke Mail, så .Mac-konti bliver til

Ikke her - endnu. Alt andet virker som MobMe ().

M.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 16-07-08 20:27

Henrik Münster skrev:
> [...]
> der rådgiver om forskellige problemer med MobileMe. Det må altså være
> nogen, der har gennemtestet systemet og fundet de forskellige problemer,

Ja det har været lidt bøvlet med MobileMe de første dage, men har netop
fået en mail hvor Apple undskylder og samtidig forlænger abbonnementet
med 30 dage !

---

We want to apologize to our loyal customers and express our appreciation
for their patience by giving all current subscribers an automatic 30-day
extension to their MobileMe subscription free of charge. Your extension
will be reflected in your account settings within the next few weeks.

---

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 16-07-08 21:13

Henry Lerche Madsen wrote:

> Ja det har været lidt bøvlet med MobileMe de første dage, men har netop
> fået en mail hvor Apple undskylder og samtidig forlænger abbonnementet
> med 30 dage !

Det passede jo egentlig meget godt i Appels kram, så fik de mulighed for
at negligere deres urimelige store bommert med push mig her og push ...
nå nej ... sync mig der.

Der er naturligvis fedt med 30 dage ekstra, hvis man ikke har købt
abonnementet alene pga. push. Jeg har heldigvis ikke invisteret penge i
det endnu :)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 17-07-08 04:25

> [...]
>
> Der er naturligvis fedt med 30 dage ekstra, hvis man ikke har købt
> abonnementet alene pga. push. Jeg har heldigvis ikke invisteret penge i

Mange synes, det er dyrt, men jeg har nu haft et .Mac-abonnement, siden
introduceringen, og jeg har bestemt været glad for det.

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-07-08 09:09

Morten Lind wrote:

> Mange synes, det er dyrt, men jeg har nu haft et .Mac-abonnement, siden
> introduceringen, og jeg har bestemt været glad for det.

Det /er/ også dyrt - i min optik ;) iDisk og Gallery siger mig ikke
noget og der er for mange begrænsningerne på den resterende del af
løsningen til min smag. Ingen ordentlig mulighed for at bruge et
personligt domæne til e-mail, for få brugere i forhold til prisen og -
hvad der ellers tegnede til at lokke mig over på 'the dark sige' - push,
i Appels fortolkning, virker ikke helt, som push gør i resten af verden.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 17-07-08 15:28

> - push,
> i Appels fortolkning, virker ikke helt, som push gør i resten af verden.

Hæ, jeg har slet ikke nået at sætte mig ind i, hvad "skub" indebærer og
kan/ikke kan

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-07-08 15:44

Morten Lind wrote:

> Hæ, jeg har slet ikke nået at sætte mig ind i, hvad "skub" indebærer og
> kan/ikke kan

Du kan læse mere om, hvad MobileMe kan og ikke kan her:
http://www.43folders.com/2008/07/16/mobile-me-push-controversy

Samme sted, er der et link til en definition af push på wikipedia.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 17-07-08 15:53

> Du kan læse mere om, hvad MobileMe kan og ikke kan her:
> http://www.43folders.com/2008/07/16/mobile-me-push-controversy
>
> Samme sted, er der et link til en definition af push på wikipedia.

Tak, Peter - jeg ser på det - skal lige kokkerere til ungerne

M.

Fra : Snorre Berg

Dato : 17-07-08 23:38

Morten Lind skrev:

> Mange synes, det er dyrt, men jeg har nu haft et .Mac-abonnement, siden
> introduceringen, og jeg har bestemt været glad for det.
>
> M.
Jeg prøvde å leve en måned uten, men gav det opp. Det er meget
avhengighetsskapende når du har mange maskiner.