Netværk med mac og pc
Fra : Troels Jørgensen

Dato : 20-07-01 12:56

Hej

Jeg skal til at koble en mac og pc sammen på et netværk pga. ADSL
forbindelse. Jeg har en router, der automatisk uddeler IP-adresser til
mac'en og pc'en.

Det jeg godt kunne tænke mig at vide er, om det slet ikke er muligt at lave
fil-deling uden at købe specielle programmer såsom DAVE og MacLAN (som jeg
kan se, at nogen har anbefalet her i nyhedsgruppen ) ? Eller findes der
nogle freeware programmer enten til pc eller mac, der kan bruges ?

Er det muligt for mac'en at bruge pc'ens printer, hvis den er koblet på som
netværksprinter ? Og hvis det er muligt, hvordan gør man så på mac'en ?

Med venlig hilsen
Troels

Fra : tom dissing

Dato : 20-07-01 13:36

On 20/07/01 13:55, in article
3b581d93$0$69627$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Troels Jørgensen"
<troels@privat.dk> wrote:

> [...]
>
> Det jeg godt kunne tænke mig at vide er, om det slet ikke er muligt at lave
> fil-deling uden at købe specielle programmer såsom DAVE og MacLAN
Lav en partition på PC'en som macen "kan se".. Virker ikke den anden vej
uden software.. ( omvendt kan du jo blot overføre filer fra mac via IP
netværk.
Alternativt et freeware FTP program

> [...]
> nogle freeware programmer enten til pc eller mac, der kan bruges ?
>
> Er det muligt for mac'en at bruge pc'ens printer, hvis den er koblet på som

Via TCP/IP ( over HUB)
Og hvis det er muligt, hvordan gør man så på mac'en ?

> Med venlig hilsen
> Troels

Jeg er ikke helt stram i netværk, men vi har da etableret netværk her på
kontoret mellem masser af macer og et par PC ere..
En anden måde er at lade Mac og pc se "hinanden" via et FTP program.. (
freeware det er som eksempel et sådan vi bruger til de store filoverførsler.
Tom
PS
Jeg mener at PC'en skal fungere som "server" for at kunne etablere et
netværk på kryst og tværs.. ( del af styresystemet.)