|
| Drage istf. sejl. Fragtskibenergihalvering Fra : Bo Warming |
Dato : 01-04-08 07:26 |
|
Hvorfor først nu.?
JP skkriver idag om tysk rederi, der i 7 år har udviklet automatpilot på
drager der 300 m over fragtskib trækker der frem når vind er gunstig og 20%
brændselsforbrug spares
Sejl gir risiko for kæntring i storm men kul=kevlar fibre er billige og
stærke og man hr råd til at kappe linerne hvis en drage blir farlig.
Med raketter kan ny drage opskydes
Hvorfor har denne ligetil ide ikke været afprøvet med succes for længe
siden - hvilken ny teknologi er opstået som kan "undskylde" at det først nu
er rentabelt ??
| |
no-one (01-04-2008)
| Kommentar Fra : no-one |
Dato : 01-04-08 08:16 |
|
Bo Warming skrev:
> Hvorfor først nu.?
Fordi det skulle passe til datoen...
| |
Hr. Jensen (01-04-2008)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 01-04-08 09:17 |
|
On Tue, 01 Apr 2008 09:16:13 +0200, no-one <noone@none.none> wrote:
>Bo Warming skrev:
>> Hvorfor først nu.?
>
>Fordi det skulle passe til datoen...
Det er faktisk ingen joke, for sejladsen blev fuldført for et par uger
siden.
--
I'm not dead yet, I just smell bad.
| |
Kurt H. Nedergaard (01-04-2008)
| Kommentar Fra : Kurt H. Nedergaard |
Dato : 01-04-08 09:29 |
|
"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:kpr3v35slehf6pfrudk5jp3pjef9n846fj@4ax.com...
> On Tue, 01 Apr 2008 09:16:13 +0200, no-one <noone@none.none> wrote:
>
>>Bo Warming skrev:
>>> Hvorfor først nu.?
>>
>>Fordi det skulle passe til datoen...
>
> Det er faktisk ingen joke, for sejladsen blev fuldført for et par uger
> siden.
>
> --
Ja, samfundet må nok omstille sig til hvordan vinden blæser.
Der er nye aktører på banen, de foreslår en vindmølle på dækket og en
elmotor på enden af skruakslen.
| |
kk (01-04-2008)
| Kommentar Fra : kk |
Dato : 01-04-08 10:34 |
|
>
> Ja, samfundet må nok omstille sig til hvordan vinden blæser.
>
> Der er nye aktører på banen, de foreslår en vindmølle på dækket og en
> elmotor på enden af skruakslen.
Vil sådan en fætter kunne sejle IMOD vinden?
mvh
kk
>
| |
Bo Warming (01-04-2008)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 01-04-08 23:34 |
|
"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:47f1f22e$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:kpr3v35slehf6pfrudk5jp3pjef9n846fj@4ax.com...
>> On Tue, 01 Apr 2008 09:16:13 +0200, no-one <noone@none.none> wrote:
>>
>>>Bo Warming skrev:
>>>> Hvorfor først nu.?
>>>
>>>Fordi det skulle passe til datoen...
>>
>> Det er faktisk ingen joke, for sejladsen blev fuldført for et par uger
>> siden.
>>
>> --
>
> Ja, samfundet må nok omstille sig til hvordan vinden blæser.
>
Nu tror jeg ikke på store klimaændringer - men liner er bleet stærkere og
billigere så mon ikke fremtidens fragskibe vil spare brændsel ved at have
drage som hjælpemotor?
Automatpilot-systemer er blevet vildt meget bedre pr chips.
Ifølge JP idag er det et tysk firma som det nu er lykkedes for. Mon ikke
andre har prøvet?
| |
Bo Nielsen (01-04-2008)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 01-04-08 16:38 |
|
> Fordi det skulle passe til datoen...
Det kune man nemt tro....
Hvorfor den lige skal findes frem i dag ved jeg ikke ......
Jeg vil da kalde det en gammel nyhed...
Jeg har selv hørt den før...
Tjek datoen her
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=10327084
--
Bo Nielsen (Århus)
| |
Bo Warming (01-04-2008)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 01-04-08 23:35 |
|
"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:47f1f22e$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:kpr3v35slehf6pfrudk5jp3pjef9n846fj@4ax.com...
>> On Tue, 01 Apr 2008 09:16:13 +0200, no-one <noone@none.none> wrote:
>>
>>>Bo Warming skrev:
>>>> Hvorfor først nu.?
>>>
>>>Fordi det skulle passe til datoen...
>>
>> Det er faktisk ingen joke, for sejladsen blev fuldført for et par uger
>> siden.
>>
>> --
>
> Ja, samfundet må nok omstille sig til hvordan vinden blæser.
>
Nu tror jeg ikke på store klimaændringer - men liner er bleet stærkere og
billigere så mon ikke fremtidens fragskibe vil spare brændsel ved at have
drage som hjælpemotor?
Automatpilot-systemer er blevet vildt meget bedre pr chips.
Ifølge JP idag er det et tysk firma som det nu er lykkedes for. Mon ikke
andre har prøvet?
| |
|
|