Nemt svimmel.
Fra : Rasmus Løvgren

Dato : 19-07-01 18:53

Her det sidste tid er jeg blevet meget svimmel meget nemt.
Hvis jeg rejser mig op, er jeg ofte ved at "dejse om".
Jeg har fået målt normalt blodtryk, og jeg drikker masser af vand, så
er der nogen, der kan give et forslag til hvad det kan være, og hvad
der kan afhjælpe det, vil jeg være yderst taknemmelig.

Fra : Kenneth Bon

Dato : 19-07-01 19:03

Har du også fået målt din blodprocent???? Mener at for lav blodprocent kan
give svimmelhed, men at den kan forbedres ved at spise jern. Jeg er dog ikke
helt sikker på denne påstand.

Venlig hilsen
Line Nielsen

Fra : /arcana

Dato : 20-07-01 10:08

"Kenneth Bon" <skrivtil@kennethbon.dk> wrote in message

> [...]
> give svimmelhed, men at den kan forbedres ved at spise jern. Jeg er dog

Man må ikke bare begynde at tage jerntilskud uden at ens læge er med på
spøgen. Jern gives som tilskud i doser, der let kan overdoseres, og det
bliver man syg af (her taler jeg ikke om jernindholdet i alm. blandede
vitamin/mineralpiller, men om specifikke jerntilskud). Det er som oftest
kvinder, der har brug for jerntilskud p.g.a. månedlig blødning, graviditet
eller efter fødsel.

/arcana

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-07-01 10:06

/arcana wrote:

> Det er som oftest
> kvinder, der har brug for jerntilskud p.g.a. månedlig blødning, graviditet
> eller efter fødsel.

Og bloddonorer som lige har givet blod, hvis donorerens blodprocent er
tæt på det tilladelige for at give blod.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Fra : /arcana

Dato : 21-07-01 14:15

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> wrote in message

> Og bloddonorer som lige har givet blod, hvis donorerens blodprocent er
> tæt på det tilladelige for at give blod.

Jeps, men så bliver du forhåbentlig gjort opmærksom på det af personalet.

/arcana

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-07-01 20:02

/arcana wrote:

> Jeps, men så bliver du forhåbentlig gjort opmærksom på det af personalet.

Jep, når en blodprocent er lige over det den skal være for at man kan
bruge hele portionen, så får man jerntabletter med hjem.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Fra : /arcana

Dato : 22-07-01 13:51

> Jep, når en blodprocent er lige over det den skal være for at man kan
> bruge hele portionen, så får man jerntabletter med hjem.

Quod erat demonstrandum...

/arcana