|
| Kommune vil gøre livet surt for bilister. Fra : Ludvig Nielsen. |
Dato : 29-03-08 04:15 |
|
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/29/031514.htm?rss=true
<citat>
Københavns Kommune tager nu utraditionelle metoder i brug for at tvinge
bilisterne væk fra kommunes veje, skriver Berlingske Tidende.
Ved hjælp af særlige signalanlæg vil bilisterne på en række store
indfaldsveje være tvunget til at holde for rødt lys, når
luftforureningen - den såkaldte smog - ligger som en dyne over byen.
Kommunen håber, at bilisterne bliver så irriterede over køerne, at de
istedet vælger den kollektive trafik eller cyklen
</citat>
Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys
_skal_ motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke
bøder.
--
mvh.
Free Tibet!
| |
N_B_DK (29-03-2008)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 29-03-08 05:19 |
|
"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> wrote in message
news:mn.e8fe7d83192bca45.86223@RENT-A-TRICK
> Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys
> _skal_ motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke
> bøder.
Det undrer mig ikke du mener det er glimrende, velvidende du bor i den stik
modsatte ende af landet, og derfro ikke bliver berørt af det.
Gad vide om de ikke har tænkt over hvad det vil komme til at koste i tabte
arbejdspladser, og hvad der generelt sker med folk når de holder i kø
(irritationen, og den deraf stigende arrigskab)
--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
| |
Ludvig Nielsen. (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen. |
Dato : 29-03-08 05:24 |
|
N_B_DK har bragt dette til os:
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> wrote in message
> news:mn.e8fe7d83192bca45.86223@RENT-A-TRICK
>
>> Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys
>> _skal_ motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke
>> bøder.
>
> Det undrer mig ikke du mener det er glimrende, velvidende du bor i den stik
> modsatte ende af landet, og derfro ikke bliver berørt af det.
Jeg håber skam det bliver landsdækkende.
--
mvh.
Free Tibet!
| |
N_B_DK (29-03-2008)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 29-03-08 05:40 |
|
"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> wrote in message
news:mn.e9437d83c99c9f4d.86223@RENT-A-TRICK
>> Det undrer mig ikke du mener det er glimrende, velvidende du bor i
>> den stik modsatte ende af landet, og derfro ikke bliver berørt af
>> det.
>
> Jeg håber skam det bliver landsdækkende.
Du ved godt hvilke konsekvenser sådan et forslag vil få ikke ?
--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
| |
Ludvig Nielsen. (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen. |
Dato : 29-03-08 05:54 |
|
N_B_DK udtrykte præcist:
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> wrote in message
> news:mn.e9437d83c99c9f4d.86223@RENT-A-TRICK
>>> Det undrer mig ikke du mener det er glimrende, velvidende du bor i
>>> den stik modsatte ende af landet, og derfro ikke bliver berørt af
>>> det.
>>
>> Jeg håber skam det bliver landsdækkende.
>
> Du ved godt hvilke konsekvenser sådan et forslag vil få ikke ?
Jo, vi vil få mindre trafik i byzoner, et rigtigt godt resultat.
--
mvh.
Free Tibet!
| |
Michael Weber (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Michael Weber |
Dato : 29-03-08 06:07 |
|
Ludvig Nielsen. wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/29/031514.htm?rss=true
>
> <citat>
> Københavns Kommune tager nu utraditionelle metoder i brug for at
> tvinge bilisterne væk fra kommunes veje, skriver Berlingske Tidende.
>
> Ved hjælp af særlige signalanlæg vil bilisterne på en række store
> indfaldsveje være tvunget til at holde for rødt lys, når
> luftforureningen - den såkaldte smog - ligger som en dyne over byen.
>
> Kommunen håber, at bilisterne bliver så irriterede over køerne, at de
> istedet vælger den kollektive trafik eller cyklen
> </citat>
>
> Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys
> _skal_ motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke
> bøder.
De kunne passende etablerer parkeringspladser med overvågning udenfor storbyerne og parkeringsbilletten kunne så virke som
busbillet (gældende begge veje) til de "shuttle"-busser, der passende kunne køre fra disse parkeringspladser ind til byerne f.eks.
hver 5. minut.
Alternativt kunne bilisterne udvise kollektiv intelligens og kører flere i én bil og passagerne, som har parkeret bilerne på de
ovennænvte parkeringspladser udenfor byerne,
kunne lægge deres parkeringsbilletter i forruden i den bil som de køre med og disse kunne så virke som parkeringsafgift inde i
byerne for bilen, hvis forrude, de ligger i.
--
Six Degrees Of Separation
| |
Peter (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 29-03-08 08:50 |
|
Michael Weber wrote:
> Ludvig Nielsen. wrote:
> > http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/29/031514.htm?rss=true
> >
> > <citat>
> > Københavns Kommune tager nu utraditionelle metoder i brug for at
> > tvinge bilisterne væk fra kommunes veje, skriver Berlingske Tidende.
> >
> > Ved hjælp af særlige signalanlæg vil bilisterne på en række store
> > indfaldsveje være tvunget til at holde for rødt lys, når
> > luftforureningen - den såkaldte smog - ligger som en dyne over byen.
> >
> > Kommunen håber, at bilisterne bliver så irriterede over køerne, at
> > de istedet vælger den kollektive trafik eller cyklen
> > </citat>
> >
> > Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys
> > skal motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke
> > bøder.
>
>
> De kunne passende etablerer parkeringspladser med overvågning udenfor
> storbyerne
Din indkørsel er en fin plads til at parkere din bil.
| |
Ludvig Nielsen. (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen. |
Dato : 29-03-08 15:54 |
|
Peter frembragte:
> Michael Weber wrote:
>
>> Ludvig Nielsen. wrote:
>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/29/031514.htm?rss=true
>>>
>>> <citat>
>>> Københavns Kommune tager nu utraditionelle metoder i brug for at
>>> tvinge bilisterne væk fra kommunes veje, skriver Berlingske Tidende.
>>>
>>> Ved hjælp af særlige signalanlæg vil bilisterne på en række store
>>> indfaldsveje være tvunget til at holde for rødt lys, når
>>> luftforureningen - den såkaldte smog - ligger som en dyne over byen.
>>>
>>> Kommunen håber, at bilisterne bliver så irriterede over køerne, at
>>> de istedet vælger den kollektive trafik eller cyklen
>>> </citat>
>>>
>>> Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys
>>> skal motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke
>>> bøder.
>>
>>
>> De kunne passende etablerer parkeringspladser med overvågning udenfor
>> storbyerne
>
> Din indkørsel er en fin plads til at parkere din bil.
Det kan jo være nogen der kommer langvejs fra, så det med P-pladser
uden for byerne ville være en glimrende løsning.
--
mvh.
Free Tibet!
| |
Ludvig Nielsen. (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen. |
Dato : 29-03-08 15:41 |
|
Michael Weber forklarede:
> Ludvig Nielsen. wrote:
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/29/031514.htm?rss=true
>>
>> <citat>
>> Københavns Kommune tager nu utraditionelle metoder i brug for at
>> tvinge bilisterne væk fra kommunes veje, skriver Berlingske Tidende.
>>
>> Ved hjælp af særlige signalanlæg vil bilisterne på en række store
>> indfaldsveje være tvunget til at holde for rødt lys, når
>> luftforureningen - den såkaldte smog - ligger som en dyne over byen.
>>
>> Kommunen håber, at bilisterne bliver så irriterede over køerne, at de
>> istedet vælger den kollektive trafik eller cyklen
>> </citat>
>>
>> Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys
>> _skal_ motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke
>> bøder.
>
>
> De kunne passende etablerer parkeringspladser med overvågning udenfor
> storbyerne og parkeringsbilletten kunne så virke som busbillet (gældende
> begge veje) til de "shuttle"-busser, der passende kunne køre fra disse
> parkeringspladser ind til byerne f.eks. hver 5. minut. Alternativt kunne
> bilisterne udvise kollektiv intelligens og kører flere i én bil og
> passagerne, som har parkeret bilerne på de ovennænvte parkeringspladser
> udenfor byerne, kunne lægge deres parkeringsbilletter i forruden i den bil
> som de køre med og disse kunne så virke som parkeringsafgift inde i byerne
> for bilen, hvis forrude, de ligger i.
For engang skyld er jeg 100% enig med dig.
--
mvh.
Free Tibet!
| |
Per Rønne (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 29-03-08 07:12 |
|
Ludvig Nielsen. <lunielsen @ yahoo.com> wrote:
> Kommunen håber, at bilisterne bliver så irriterede over køerne, at de
> istedet vælger den kollektive trafik eller cyklen
Og så husker vi lige på at den kollektive trafik slet ikke har kapacitet
nok til at overtage transporten fra bilisterne.
Vent dog med den slags til vi har fået udbygget den kollektive trafik,
dels med et ekstra dobbeltspor fra Hovedbanen til den nordlige del af
S-togs-banen, dels til en videreudbygning af metroen til Husum {og
videre mod Gladsaxe og Herlev}. Og endelig ved en udbygning af
regionaltogene, så vi får dobbeltbane Hvalsø-Vipperød og en ny bane
langs Køge Bugt-motorvejen, der både kan give en ordentlig
regionaltogsbetjening mod syd, og have kapacitet til InterCity Lyn og
togene til Tyskland.
- Og i øvrigt får udvidet Københavns Hovedbanegård med 2-3 ekstra
perroner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Peter (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 29-03-08 08:50 |
|
Per Rønne wrote:
> Ludvig Nielsen. <lunielsen @ yahoo.com> wrote:
>
> > Kommunen håber, at bilisterne bliver så irriterede over køerne, at
> > de istedet vælger den kollektive trafik eller cyklen
>
> Og så husker vi lige på at den kollektive trafik slet ikke har
> kapacitet nok til at overtage transporten fra bilisterne.
Så drop dog den kollektive trafik! Lav bedre cyklerstier og tilpas
trafiklygterne til cyklisterne istedet for bilisterne!
| |
Per Rønne (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 29-03-08 09:10 |
|
Peter <xdzgor@hotmail.com> wrote:
> Per Rønne wrote:
>
> > Ludvig Nielsen. <lunielsen @ yahoo.com> wrote:
> >
> > > Kommunen håber, at bilisterne bliver så irriterede over køerne, at
> > > de istedet vælger den kollektive trafik eller cyklen
> >
> > Og så husker vi lige på at den kollektive trafik slet ikke har
> > kapacitet nok til at overtage transporten fra bilisterne.
>
> Så drop dog den kollektive trafik! Lav bedre cyklerstier og tilpas
> trafiklygterne til cyklisterne istedet for bilisterne!
Det tror jeg pendlerne fra Køge vil blive uhyre glade for. Så slipper de
for at stå op hele vejen mellem Hovedbanegården og Køge, i S-toget i
myldretiden ... der er kun en 42 km hver vej, det kan enhver rask fyr
vel klare i regnvejr og modvind .
Ja, S-toget kører kun i 10 minutters drift, og det er slet ikke nok til
behovet. Med et ekstra dobbeltspor fra Hovedbanen under brokvartererne
til henholdstiv Ryparken og Hellerup, vil kapaciteten kunne fordobles.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Egon Stich (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Egon Stich |
Dato : 29-03-08 11:37 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1iek38n.nx8emk1gd78tpN%per@RQNNE.invalid...
>
> Det tror jeg pendlerne fra Køge vil blive uhyre glade for. Så slipper de
> for at stå op hele vejen mellem Hovedbanegården og Køge, i S-toget i
> myldretiden ... der er kun en 42 km hver vej, det kan enhver rask fyr
> vel klare i regnvejr og modvind .
>
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
I min læretid som ung, foretog jeg skam cykleturen fra Stevns til Hvidovre hver dag.
Og retur, naturligvis.
Men indrømmet, kun i sommerhalvåret.
Egon
| |
Per Rønne (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 29-03-08 18:11 |
|
Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1iek38n.nx8emk1gd78tpN%per@RQNNE.invalid...
> >
> > Det tror jeg pendlerne fra Køge vil blive uhyre glade for. Så slipper de
> > for at stå op hele vejen mellem Hovedbanegården og Køge, i S-toget i
> > myldretiden ... der er kun en 42 km hver vej, det kan enhver rask fyr
> > vel klare i regnvejr og modvind .
> I min læretid som ung, foretog jeg skam cykleturen fra Stevns til Hvidovre
> hver dag. Og retur, naturligvis.
> Men indrømmet, kun i sommerhalvåret.
Turen må vel tage en tre timer hver vej. 8 timers arbejde, 6 timer på
cykel - absurd. Som lærling må du skulle have mødt på arbejdet 5:00, så
der var afsted 2:00, fri 15:00, hjemme 18:00. Læg nok lindt længere tid
til turene, da du jo også skulle spise, og da din frokost næppe har
været indkluderet i de 8 timers arbejde.
Derudover er der da vist noget om at du vel må have været 'på skole' om
aftenen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Egon Stich (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Egon Stich |
Dato : 31-03-08 11:14 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1ieksys.ccnz6c9z4f6N%per@RQNNE.invalid...
> Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1iek38n.nx8emk1gd78tpN%per@RQNNE.invalid...
>> >
>> > Det tror jeg pendlerne fra Køge vil blive uhyre glade for. Så slipper de
>> > for at stå op hele vejen mellem Hovedbanegården og Køge, i S-toget i
>> > myldretiden ... der er kun en 42 km hver vej, det kan enhver rask fyr
>> > vel klare i regnvejr og modvind .
>
>> I min læretid som ung, foretog jeg skam cykleturen fra Stevns til Hvidovre
>> hver dag. Og retur, naturligvis.
>> Men indrømmet, kun i sommerhalvåret.
>
> Turen må vel tage en tre timer hver vej. 8 timers arbejde, 6 timer på
> cykel - absurd. Som lærling må du skulle have mødt på arbejdet 5:00, så
> der var afsted 2:00, fri 15:00, hjemme 18:00. Læg nok lindt længere tid
> til turene, da du jo også skulle spise, og da din frokost næppe har
> været indkluderet i de 8 timers arbejde.
Der er skam flere fejl i dine "beregninger".
Turen tog en times tid.
Men det skal retfærdigvis indskydes, at jeg dengang var toptrænet landevejscyklerytter, og at turen blot betragtedes som træning
Arbejdstids begyndelse var 6.45.
Arbejdstiden 48 timer om ugen.
Fordelt på 6 dage.
Frokost: 1/2 time plus to kaffepauser daglig.
Så altså:
Start ca 5.30
Hjemme ca 17.30
Så "Absurd"?
På ingen måde.
>
> Derudover er der da vist noget om at du vel må have været 'på skole' om
> aftenen ...
Så sandt, så sandt
Æventyrlig spild af tid.
Men "skolen" foregik kun i vinterhalvåret, hvor jeg boede i fædrenehjemmet i Vanløse.
Egon
| |
Per Rønne (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 31-03-08 12:51 |
|
Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1ieksys.ccnz6c9z4f6N%per@RQNNE.invalid...
> > Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
> >> I min læretid som ung, foretog jeg skam cykleturen fra Stevns til Hvidovre
> >> hver dag. Og retur, naturligvis.
> >> Men indrømmet, kun i sommerhalvåret.
> >
> > Turen må vel tage en tre timer hver vej. 8 timers arbejde, 6 timer på
> > cykel - absurd. Som lærling må du skulle have mødt på arbejdet 5:00, så
> > der var afsted 2:00, fri 15:00, hjemme 18:00. Læg nok lindt længere tid
> > til turene, da du jo også skulle spise, og da din frokost næppe har
> > været indkluderet i de 8 timers arbejde.
>
> Der er skam flere fejl i dine "beregninger".
> Turen tog en times tid.
> Men det skal retfærdigvis indskydes, at jeg dengang var toptrænet
> landevejscyklerytter, og at turen blot betragtedes som træning
> Arbejdstids begyndelse var 6.45.
> Arbejdstiden 48 timer om ugen.
> Fordelt på 6 dage.
> Frokost: 1/2 time plus to kaffepauser daglig.
> Så altså:
> Start ca 5.30
> Hjemme ca 17.30
> Så "Absurd"?
> På ingen måde.
>
> > Derudover er der da vist noget om at du vel må have været 'på skole' om
> > aftenen ...
>
> Så sandt, så sandt
> Æventyrlig spild af tid.
> Men "skolen" foregik kun i vinterhalvåret, hvor jeg boede i fædrenehjemmet
> i Vanløse.
Og om sommeren altså i mødrenehjemmet på Stevns ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Egon Stich (01-04-2008)
| Kommentar Fra : Egon Stich |
Dato : 01-04-08 10:05 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1ieo5ni.rx40i61qk5mr0N%per@RQNNE.invalid...
> Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>
>>
>> Så sandt, så sandt
>> Æventyrlig spild af tid.
>> Men "skolen" foregik kun i vinterhalvåret, hvor jeg boede i fædrenehjemmet
>> i Vanløse.
>
> Og om sommeren altså i mødrenehjemmet på Stevns ?
> --
> Per Erik Rønne
Nej - da.
I sommerhuset på Kystvejen mellem strøby Egede og Strøby Ladeplads.
På vandsiden, naturligvis
Egon
| |
Per Rønne (01-04-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 01-04-08 14:16 |
|
Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1ieo5ni.rx40i61qk5mr0N%per@RQNNE.invalid...
> > Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
> >
> >>
> >> Så sandt, så sandt
> >> Æventyrlig spild af tid.
> >> Men "skolen" foregik kun i vinterhalvåret, hvor jeg boede i fædrenehjemmet
> >> i Vanløse.
> >
> > Og om sommeren altså i mødrenehjemmet på Stevns ?
> Nej - da.
> I sommerhuset på Kystvejen mellem strøby Egede og Strøby Ladeplads.
> På vandsiden, naturligvis
Åh, en holdende familie - med sommerhus i 40erne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Egon Stich (01-04-2008)
| Kommentar Fra : Egon Stich |
Dato : 01-04-08 17:18 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1ieq4eq.yik2kpa7wqcaN%per@RQNNE.invalid...
> Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1ieo5ni.rx40i61qk5mr0N%per@RQNNE.invalid...
>> > Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>> >
>> >>
>> >> Så sandt, så sandt
>> >> Æventyrlig spild af tid.
>> >> Men "skolen" foregik kun i vinterhalvåret, hvor jeg boede i fædrenehjemmet
>> >> i Vanløse.
>> >
>> > Og om sommeren altså i mødrenehjemmet på Stevns ?
>
>> Nej - da.
>> I sommerhuset på Kystvejen mellem strøby Egede og Strøby Ladeplads.
>> På vandsiden, naturligvis
>
> Åh, en holdende familie - med sommerhus i 40erne ...
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
Dengang det blev bygget, grinte bønderne skal meget-
Det var de første to huse på kysten. (Jo, der blev bygget to stk)
Sidste år blev det ene solgt for 4 mill.
Fuldstændig vanvittigt.
Man "herlighedsværdiskatten" tager jo pippet fra normaldanskeren.
Sådan kan man "reserverer" de gode steder til de rigeste.
Holden, siger du?
Far var såmænd en stakkels fattig kommuneskolelærer---
Egon
| |
Per Rønne (01-04-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 01-04-08 18:49 |
|
Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
> Holden, siger du?
> Far var såmænd en stakkels fattig kommuneskolelærer
Altså middelklasse, dengang en folkeskolelærer stadig var en agtet mand
i lokalsamfundet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Egon Stich (02-04-2008)
| Kommentar Fra : Egon Stich |
Dato : 02-04-08 11:02 |
|
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1ieqhgn.l7ir881ofv195N%per@RQNNE.invalid...
> Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:
>
>> Holden, siger du?
>> Far var såmænd en stakkels fattig kommuneskolelærer
>
> Altså middelklasse, dengang en folkeskolelærer stadig var en agtet mand
> i lokalsamfundet ...
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
Nemlig.
Det var dengang det betød noget, når nogen præsenterede sig som Kommunelærer
Egon
| |
Ludvig Nielsen. (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen. |
Dato : 29-03-08 15:44 |
|
Per Rønne skrev den 29-03-2008:
> Peter <xdzgor@hotmail.com> wrote:
>
>> Per Rønne wrote:
>>
>>> Ludvig Nielsen. <lunielsen @ yahoo.com> wrote:
>>>
>>>> Kommunen håber, at bilisterne bliver så irriterede over køerne, at
>>>> de istedet vælger den kollektive trafik eller cyklen
>>>
>>> Og så husker vi lige på at den kollektive trafik slet ikke har
>>> kapacitet nok til at overtage transporten fra bilisterne.
>>
>> Så drop dog den kollektive trafik! Lav bedre cyklerstier og tilpas
>> trafiklygterne til cyklisterne istedet for bilisterne!
>
> Det tror jeg pendlerne fra Køge vil blive uhyre glade for. Så slipper de
> for at stå op hele vejen mellem Hovedbanegården og Køge, i S-toget i
> myldretiden ... der er kun en 42 km hver vej, det kan enhver rask fyr
> vel klare i regnvejr og modvind .
De skal bare øve lidt
--
mvh.
Free Tibet!
| |
Ludvig Nielsen. (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen. |
Dato : 29-03-08 15:43 |
|
Peter forklarede:
> Per Rønne wrote:
>
>> Ludvig Nielsen. <lunielsen @ yahoo.com> wrote:
>>
>>> Kommunen håber, at bilisterne bliver så irriterede over køerne, at
>>> de istedet vælger den kollektive trafik eller cyklen
>>
>> Og så husker vi lige på at den kollektive trafik slet ikke har
>> kapacitet nok til at overtage transporten fra bilisterne.
>
> Så drop dog den kollektive trafik! Lav bedre cyklerstier og tilpas
> trafiklygterne til cyklisterne istedet for bilisterne!
Også en glimrende ide.
--
mvh.
Free Tibet!
| |
Ludvig Nielsen. (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen. |
Dato : 29-03-08 15:43 |
|
Den 29-03-2008, skrev Per Rønne:
> Ludvig Nielsen. <lunielsen @ yahoo.com> wrote:
>
>> Kommunen håber, at bilisterne bliver så irriterede over køerne, at de
>> istedet vælger den kollektive trafik eller cyklen
>
> Og så husker vi lige på at den kollektive trafik slet ikke har kapacitet
> nok til at overtage transporten fra bilisterne.
>
> Vent dog med den slags til vi har fået udbygget den kollektive trafik,
> dels med et ekstra dobbeltspor fra Hovedbanen til den nordlige del af
> S-togs-banen, dels til en videreudbygning af metroen til Husum {og
> videre mod Gladsaxe og Herlev}. Og endelig ved en udbygning af
> regionaltogene, så vi får dobbeltbane Hvalsø-Vipperød og en ny bane
> langs Køge Bugt-motorvejen, der både kan give en ordentlig
> regionaltogsbetjening mod syd, og have kapacitet til InterCity Lyn og
> togene til Tyskland.
>
> - Og i øvrigt får udvidet Københavns Hovedbanegård med 2-3 ekstra
> perroner.
Det skal nok blive løst, ellers er projektet dødfødt fra starten, men
lad os nu se, det kunne være et godt tiltag, men det ender nok bare i
bunken en eller anden bunke papirer, og bliver glemt.
--
mvh.
Free Tibet!
| |
Per Rønne (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 29-03-08 18:41 |
|
Ludvig Nielsen. <lunielsen @ yahoo.com> wrote:
> Den 29-03-2008, skrev Per Rønne:
> > Ludvig Nielsen. <lunielsen @ yahoo.com> wrote:
> >
> >> Kommunen håber, at bilisterne bliver så irriterede over køerne, at de
> >> istedet vælger den kollektive trafik eller cyklen
> >
> > Og så husker vi lige på at den kollektive trafik slet ikke har kapacitet
> > nok til at overtage transporten fra bilisterne.
> >
> > Vent dog med den slags til vi har fået udbygget den kollektive trafik,
> > dels med et ekstra dobbeltspor fra Hovedbanen til den nordlige del af
> > S-togs-banen, dels til en videreudbygning af metroen til Husum {og
> > videre mod Gladsaxe og Herlev}. Og endelig ved en udbygning af
> > regionaltogene, så vi får dobbeltbane Hvalsø-Vipperød og en ny bane
> > langs Køge Bugt-motorvejen, der både kan give en ordentlig
> > regionaltogsbetjening mod syd, og have kapacitet til InterCity Lyn og
> > togene til Tyskland.
> >
> > - Og i øvrigt får udvidet Københavns Hovedbanegård med 2-3 ekstra
> > perroner.
>
> Det skal nok blive løst, ellers er projektet dødfødt fra starten, men
> lad os nu se, det kunne være et godt tiltag, men det ender nok bare i
> bunken en eller anden bunke papirer, og bliver glemt.
Vi har netop fået gjort den nye ringbane færdig, ditto med metroen. Vi
har fået vedtaget en metro cityring, Københavns Kommune vil i år vedtage
at denne skal have en finger til Husum [med mulig ekstra linieføring til
Gladsaxe Trafikplads og Herlev Hospital], og DSB & Banestyrelsen er
netop kommet med forslag om S-tog mere eller mindre langs Ring III,
mellem Hundige og Lyngby.
De skal nok komme, også de andre udvidelser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
E.M. (29-03-2008)
| Kommentar Fra : E.M. |
Dato : 29-03-08 08:24 |
|
>
> Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys _skal_
> motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke bøder.
>
Som sædvanligt et tumpet forslag fra de røde, uanset om motoren bliver
standset, vil den stop and go trafik medføre langt mere forurening end hvis
bilerne kørte med jævn fart hele tiden, men det er de røde for dumme til at
regne ud.
E.M.
| |
jan Erik Hansen (29-03-2008)
| Kommentar Fra : jan Erik Hansen |
Dato : 29-03-08 13:52 |
|
E.M. skrev:
>> Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys _skal_
>> motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke bøder.
>>
>
> Som sædvanligt et tumpet forslag fra de røde, uanset om motoren bliver
> standset, vil den stop and go trafik medføre langt mere forurening end hvis
> bilerne kørte med jævn fart hele tiden, men det er de røde for dumme til at
> regne ud.
>
> E.M.
>
>
rød ??? manden med forslaget er radikal!
| |
Peter (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 29-03-08 08:48 |
|
Ludvig Nielsen. wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/29/031514.htm?rss=true
>
> <citat>
> Københavns Kommune tager nu utraditionelle metoder i brug for at
> tvinge bilisterne væk fra kommunes veje, skriver Berlingske Tidende.
>
> Ved hjælp af særlige signalanlæg vil bilisterne på en række store
> indfaldsveje være tvunget til at holde for rødt lys, når
> luftforureningen - den såkaldte smog - ligger som en dyne over byen.
>
> Kommunen håber, at bilisterne bliver så irriterede over køerne, at de
> istedet vælger den kollektive trafik eller cyklen </citat>
>
> Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys
> skal motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke bøder.
Fint ide, men ikke nok. De burde fuldstændigt forbyde køretøjer i
centrum mellem 0730 - 0900, og igen fra 1600 - 1800. Så kan vi
cyklister oplever en forbedrede luftkvalitet mens vi (næsten C02 frit)
cykler til og fra arbejde!
--
| |
Per Rønne (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 29-03-08 09:10 |
|
Peter <xdzgor@hotmail.com> wrote:
> Ludvig Nielsen. wrote:
>
> > http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/29/031514.htm?rss=true
> >
> > <citat>
> > Københavns Kommune tager nu utraditionelle metoder i brug for at
> > tvinge bilisterne væk fra kommunes veje, skriver Berlingske Tidende.
> >
> > Ved hjælp af særlige signalanlæg vil bilisterne på en række store
> > indfaldsveje være tvunget til at holde for rødt lys, når
> > luftforureningen - den såkaldte smog - ligger som en dyne over byen.
> >
> > Kommunen håber, at bilisterne bliver så irriterede over køerne, at de
> > istedet vælger den kollektive trafik eller cyklen </citat>
> >
> > Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys
> > skal motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke bøder.
>
> Fint ide, men ikke nok. De burde fuldstændigt forbyde køretøjer i
> centrum mellem 0730 - 0900, og igen fra 1600 - 1800. Så kan vi
> cyklister oplever en forbedrede luftkvalitet mens vi (næsten C02 frit)
> cykler til og fra arbejde!
Hvilket arbejde? Så flytter arbejdspladserne da bare til eksempelvis
Høje Tåstrup - og så får du for alvor langt til arbejde ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Ludvig Nielsen. (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen. |
Dato : 29-03-08 15:48 |
|
Per Rønne skrev den 29-03-2008:
> Hvilket arbejde? Så flytter arbejdspladserne da bare til eksempelvis
> Høje Tåstrup - og så får du for alvor langt til arbejde ...
Kommer da an på hvad man laver
--
mvh.
Free Tibet!
| |
Per Rønne (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 29-03-08 18:41 |
|
Ludvig Nielsen. <lunielsen @ yahoo.com> wrote:
> Per Rønne skrev den 29-03-2008:
>
> > Hvilket arbejde? Så flytter arbejdspladserne da bare til eksempelvis
> > Høje Tåstrup - og så får du for alvor langt til arbejde ...
>
> Kommer da an på hvad man laver
På kontor? I forretning? Ja, der er vel ikke meget andet at lave på en
privat arbejdsplads i Københavns Kommune ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Sten Schou (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Sten Schou |
Dato : 29-03-08 11:18 |
|
"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:47edf436$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Fint ide, men ikke nok. De burde fuldstændigt forbyde køretøjer i
> centrum mellem 0730 - 0900, og igen fra 1600 - 1800. Så kan vi
> cyklister oplever en forbedrede luftkvalitet mens vi (næsten C02 frit)
> cykler til og fra arbejde!
Tror du man dør af CO2, eller er du bare dum?
Hilsen Sten
| |
Peter (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 29-03-08 12:17 |
|
Sten Schou wrote:
>
> "Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:47edf436$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Fint ide, men ikke nok. De burde fuldstændigt forbyde køretøjer i
> > centrum mellem 0730 - 0900, og igen fra 1600 - 1800. Så kan vi
> > cyklister oplever en forbedrede luftkvalitet mens vi (næsten C02
> > frit) cykler til og fra arbejde!
>
> Tror du man dør af CO2, eller er du bare dum?
Det ved jeg ikke. Skal vi ikke undersøge det med at du sidder i et
forseglede rum fyldt med CO2? Det kommer selvfølgelig an på hvor meget
CO2 kontra O2 der er i atmosfæren. Fordi ja, man dør af for meget CO2.
Men det var egentlig ikke CO2 jeg mente var det irriterende når man
cykler - det er selvfølgelig dieselpartikler og andre bilos der er både
sundhedsskadeligt og irriterende. Det jeg skrev med CO2 var i
parenteser og er en ekstra fordel med at cykle istedet for at køre.
| |
Ludvig Nielsen. (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen. |
Dato : 29-03-08 15:51 |
|
Peter formulerede spørgsmålet:
> Sten Schou wrote:
>
>>
>> "Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:47edf436$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Fint ide, men ikke nok. De burde fuldstændigt forbyde køretøjer i
>>> centrum mellem 0730 - 0900, og igen fra 1600 - 1800. Så kan vi
>>> cyklister oplever en forbedrede luftkvalitet mens vi (næsten C02
>>> frit) cykler til og fra arbejde!
>>
>> Tror du man dør af CO2, eller er du bare dum?
>
> Det ved jeg ikke. Skal vi ikke undersøge det med at du sidder i et
> forseglede rum fyldt med CO2? Det kommer selvfølgelig an på hvor meget
> CO2 kontra O2 der er i atmosfæren. Fordi ja, man dør af for meget CO2.
>
> Men det var egentlig ikke CO2 jeg mente var det irriterende når man
> cykler - det er selvfølgelig dieselpartikler og andre bilos der er både
> sundhedsskadeligt og irriterende. Det jeg skrev med CO2 var i
> parenteser og er en ekstra fordel med at cykle istedet for at køre.
Det fangede alle andre end lige Sten Schou, han er en vred bilist
--
mvh.
Free Tibet!
| |
Sten Schou (30-03-2008)
| Kommentar Fra : Sten Schou |
Dato : 30-03-08 23:55 |
|
"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:mn.ebb67d838f5f8954.86223@RENT-A-TRICK...
> Det fangede alle andre end lige Sten Schou, han er en vred bilist
Nej du, jeg er ikke en vred bilist, jeg cykler skam også....og holder mig
forøvrigt laaangt væk fra Tjøwenhawnstrup.
Hilsen Sten
| |
Ludvig Nielsen. (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen. |
Dato : 29-03-08 15:49 |
|
Sten Schou formulerede lørdag:
> "Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:47edf436$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Fint ide, men ikke nok. De burde fuldstændigt forbyde køretøjer i
>> centrum mellem 0730 - 0900, og igen fra 1600 - 1800. Så kan vi
>> cyklister oplever en forbedrede luftkvalitet mens vi (næsten C02 frit)
>> cykler til og fra arbejde!
>
> Tror du man dør af CO2, eller er du bare dum?
Du læser det forkert, som cyklist udleder man ikke CO2, derfor "næsten
CO2 frit" måske du skulle have læst det en ekstra gang.
--
mvh.
Free Tibet!
| |
Sten Schou (30-03-2008)
| Kommentar Fra : Sten Schou |
Dato : 30-03-08 23:57 |
|
"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:mn.ebb57d83da7805eb.86223@RENT-A-TRICK...
> Du læser det forkert, som cyklist udleder man ikke CO2, derfor "næsten CO2
> frit" måske du skulle have læst det en ekstra gang.
Din uvidenhed kender åbenbart ingen grænser. Når du trækker vejret, udleder
du CO2...menneskeskabt endda...som cyklist udleder du mere en som
fodgænger.....
Hilsen Sten
| |
Per Rønne (31-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 31-03-08 10:20 |
|
Sten Schou <dot@dotdot.com> wrote:
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i meddelelsen
> news:mn.ebb57d83da7805eb.86223@RENT-A-TRICK...
>
> > Du læser det forkert, som cyklist udleder man ikke CO2, derfor "næsten CO2
> > frit" måske du skulle have læst det en ekstra gang.
>
> Din uvidenhed kender åbenbart ingen grænser. Når du trækker vejret, udleder
> du CO2...menneskeskabt endda...som cyklist udleder du mere en som
> fodgænger.....
Så hvis Ludvig vil være rigtig grøn, så sørger han for at han for
kloroplastre i sine celler ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Ukendt (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-03-08 12:52 |
|
"Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message
news:47edf436$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Fint ide, men ikke nok. De burde fuldstændigt forbyde køretøjer i
> centrum mellem 0730 - 0900, og igen fra 1600 - 1800. Så kan vi
> cyklister oplever en forbedrede luftkvalitet mens vi (næsten C02 frit)
> cykler til og fra arbejde!
Hvilket arbejde, din snotdumme nar? Hvordan havde du forestillet dig at det
skulle være muligt at drive en virksomhed i København, hvis man forbyder
folk at tage på arbejde?
/Kim
| |
Peter (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 29-03-08 12:59 |
|
Kim Frederiksen wrote:
> "Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message
> news:47edf436$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > Fint ide, men ikke nok. De burde fuldstændigt forbyde køretøjer i
> > centrum mellem 0730 - 0900, og igen fra 1600 - 1800. Så kan vi
> > cyklister oplever en forbedrede luftkvalitet mens vi (næsten C02
> > frit) cykler til og fra arbejde!
>
> Hvordan havde du forestillet dig
> at det skulle være muligt at drive en virksomhed i København, hvis
> man forbyder folk at tage på arbejde?
Jeg har aldrig sagt jeg ville forbyde folk i at tage på arbejde. Og jeg
havde forestillet mig de kunne cykle, eller bruge andre former for
mindre forurenende transportmidler.
| |
Wilstrup (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Wilstrup |
Dato : 29-03-08 15:01 |
|
"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop
punktum dk> skrev i meddelelsen
news:47ee2d57$0$99021$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Hvilket arbejde, din snotdumme nar? Hvordan havde du
> forestillet dig at det skulle være muligt at drive en
> virksomhed i København, hvis man forbyder folk at tage på
> arbejde?
Folk kan jo bare benytte de offentlige transportmidler, evt.
en cykel. Der er ingen der forhindrer folk i at tage på
arbejde af den grund.
| |
Ludvig Nielsen. (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen. |
Dato : 29-03-08 15:53 |
|
Wilstrup sendte dette med sin computer:
> "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev i
> meddelelsen news:47ee2d57$0$99021$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> >
>> Hvilket arbejde, din snotdumme nar? Hvordan havde du forestillet dig at det
>> skulle være muligt at drive en virksomhed i København, hvis man forbyder
>> folk at tage på arbejde?
>
> Folk kan jo bare benytte de offentlige transportmidler, evt. en cykel. Der er
> ingen der forhindrer folk i at tage på arbejde af den grund.
Skræmmende, jeg er enig med Wilstrup.
--
mvh.
Free Tibet!
| |
Per Rønne (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 29-03-08 18:41 |
|
Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
> "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop
> punktum dk> skrev i meddelelsen
> news:47ee2d57$0$99021$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> >
> > Hvilket arbejde, din snotdumme nar? Hvordan havde du
> > forestillet dig at det skulle være muligt at drive en
> > virksomhed i København, hvis man forbyder folk at tage på
> > arbejde?
>
> Folk kan jo bare benytte de offentlige transportmidler, evt.
> en cykel. Der er ingen der forhindrer folk i at tage på
> arbejde af den grund.
Problemet er at den offentlige transport ikke har kapacitet nok;
halvdelen af trafikken mellem hjem og arbejdsplads foregår i dag i bil.
Og folk pendler altså helt fra Lolland og Kalundborg til Københavns
City. Samt fra Skåne.
Derfor må vi først have udvidet den kollektive trafik.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Lars (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Lars |
Dato : 29-03-08 15:50 |
|
"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:47ee2d57$0$99021$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message
> news:47edf436$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Fint ide, men ikke nok. De burde fuldstændigt forbyde køretøjer i
>> centrum mellem 0730 - 0900, og igen fra 1600 - 1800. Så kan vi
>> cyklister oplever en forbedrede luftkvalitet mens vi (næsten C02 frit)
>> cykler til og fra arbejde!
>
> Hvilket arbejde, din snotdumme nar? Hvordan havde du forestillet dig at
> det skulle være muligt at drive en virksomhed i København, hvis man
> forbyder folk at tage på arbejde?
Forbudt er det vel ikke ligefrem.
Iøvrigt så jeg i tv-avisen for et par dage siden, et rigtigt godt bud på en
elbil. Så mangler vi blot nogle vindmøller (eller anden forureningsfri
elkilde), så kan privatbilismen køre til den segner, ude det betyder en
døjt.
/Lars
| |
Ludvig Nielsen. (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen. |
Dato : 29-03-08 15:52 |
|
Kim Frederiksen tastede følgende:
> "Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message
> news:47edf436$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Fint ide, men ikke nok. De burde fuldstændigt forbyde køretøjer i
>> centrum mellem 0730 - 0900, og igen fra 1600 - 1800. Så kan vi
>> cyklister oplever en forbedrede luftkvalitet mens vi (næsten C02 frit)
>> cykler til og fra arbejde!
>
> Hvilket arbejde, din snotdumme nar? Hvordan havde du forestillet dig at det
> skulle være muligt at drive en virksomhed i København, hvis man forbyder folk
> at tage på arbejde?
Det gør man skam heller ikke, de må bare finde en anden måde at komme
frem på.
--
mvh.
Free Tibet!
| |
Ludvig Nielsen. (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen. |
Dato : 29-03-08 15:47 |
|
Peter forklarede:
> Fint ide, men ikke nok. De burde fuldstændigt forbyde køretøjer i
> centrum mellem 0730 - 0900, og igen fra 1600 - 1800. Så kan vi
> cyklister oplever en forbedrede luftkvalitet mens vi (næsten C02 frit)
> cykler til og fra arbejde!
Ja, og slippe for at blive presset ind over en kantsten af en bilist
der har travlt eller ikke er rigtigt vågen, Det ville være skønt.
--
mvh.
Free Tibet!
| |
Sten Schou (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Sten Schou |
Dato : 29-03-08 11:17 |
|
"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:mn.e8fe7d83192bca45.86223@RENT-A-TRICK...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/29/031514.htm?rss=true
> Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys _skal_
> motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke bøder.
Og når man så begynder at beregne, hvor meget en motor lukker ud når den
startes op, kontra en motor der kører i tomgang, så vil det forslag helt
sikkert falde til jorden......
Hilsen Sten
| |
jan Erik Hansen (29-03-2008)
| Kommentar Fra : jan Erik Hansen |
Dato : 29-03-08 14:00 |
|
Sten Schou skrev:
>
>
>
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i meddelelsen
> news:mn.e8fe7d83192bca45.86223@RENT-A-TRICK...
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/29/031514.htm?rss=true
>
>> Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys
>> _skal_ motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke bøder.
>
> Og når man så begynder at beregne, hvor meget en motor lukker ud når den
> startes op, kontra en motor der kører i tomgang, så vil det forslag helt
> sikkert falde til jorden......
>
> Hilsen Sten
generelt er det en fin ide at stoppe al den pendling i Danmark.
Fuldstændig sindsygt at køre langt efter arbejdet. Utroligt
ressourcespild. Kommuner der vil huse arbejdspladser må naturligvis
sørge for de nødvendige boliger til dem der skal arbejde i disse
virksomheder. Når udbudet stiger af boliger falder priserne og folk får
råd til disse boliger. Så kan folk få råd til at bo i selv Århus og
København. Så kommunerne må simpelthen have bygget noget mere på de
grunde de har til rådighed. Hvis f.eks. Århus og København oppererer med
10-20% flere boliger end der umiddelbart er brug for vil det helt
sikkert bombe ejendomspriserne i bund og folk får råd til at flytte
derind fra omegnskommunerne. Jeg taler ikke udelukkende om ejerboliger
her. Kommuner har primært mulighed for at opføre lejeboliger , men kan
selvfølgelig udstykke til parcelhusbyggeri, det er dog mindre rentabelt
da man på samme plads kan få 10-20 gg flere lejeboliger ift. parcelhuse!
I Århus er det f.eks. fuldstændig sindsygt at 40% af arbejdsstyrken
vælger at bo i omegnskommunerne pga. høje ejendomspriser i Århus.
Kommunen må straks udstykke alt hvad den kan så udbuddet kan ekslodere
af ejerboliger i byen. Stigende udbud=> lavere priser! Samtidig må der
opføres en masse almennyttige boliger - MEN man skal aldrig gentage
fejlene fra fortiden: kun SMÅ afdelinger så det ikke bliver ghettoer.
| |
Per Rønne (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 29-03-08 18:41 |
|
jan Erik Hansen <jeh@gmail.com> wrote:
> generelt er det en fin ide at stoppe al den pendling i Danmark.
> Fuldstændig sindsygt at køre langt efter arbejdet. Utroligt
> ressourcespild. Kommuner der vil huse arbejdspladser må naturligvis
> sørge for de nødvendige boliger til dem der skal arbejde i disse
> virksomheder.
Og hver gang folk skifter job, så skal de også flytte. Og bor to sammen,
bør de helst arbejde samme sted.
> Når udbudet stiger af boliger falder priserne og folk får
> råd til disse boliger. Så kan folk få råd til at bo i selv Århus og
> København.
Det har vi såmænd allerede i dag.
> Så kommunerne må simpelthen have bygget noget mere på de
> grunde de har til rådighed. Hvis f.eks. Århus og København oppererer med
> 10-20% flere boliger end der umiddelbart er brug for vil det helt
> sikkert bombe ejendomspriserne i bund og folk får råd til at flytte
> derind fra omegnskommunerne. Jeg taler ikke udelukkende om ejerboliger
> her. Kommuner har primært mulighed for at opføre lejeboliger , men kan
> selvfølgelig udstykke til parcelhusbyggeri, det er dog mindre rentabelt
> da man på samme plads kan få 10-20 gg flere lejeboliger ift. parcelhuse!
> I Århus er det f.eks. fuldstændig sindsygt at 40% af arbejdsstyrken
> vælger at bo i omegnskommunerne pga. høje ejendomspriser i Århus.
> Kommunen må straks udstykke alt hvad den kan så udbuddet kan ekslodere
> af ejerboliger i byen. Stigende udbud=> lavere priser! Samtidig må der
> opføres en masse almennyttige boliger - MEN man skal aldrig gentage
> fejlene fra fortiden: kun SMÅ afdelinger så det ikke bliver ghettoer.
Københavns Kommune har stort set ikke flere byggegrunde, medmindre man
som i tilfældet Kløbermarken inddrager fodboldbaner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Ludvig Nielsen. (29-03-2008)
| Kommentar Fra : Ludvig Nielsen. |
Dato : 29-03-08 15:55 |
|
Den 29-03-2008, skrev Sten Schou:
>
>
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i meddelelsen
> news:mn.e8fe7d83192bca45.86223@RENT-A-TRICK...
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/29/031514.htm?rss=true
>
>> Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys _skal_
>> motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke bøder.
>
> Og når man så begynder at beregne, hvor meget en motor lukker ud når den
> startes op, kontra en motor der kører i tomgang, så vil det forslag helt
> sikkert falde til jorden......
Har du nogle tal og links?
--
mvh.
Free Tibet!
| |
Sten Schou (30-03-2008)
| Kommentar Fra : Sten Schou |
Dato : 30-03-08 23:57 |
|
"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:mn.ebbb7d83e2db466f.86223@RENT-A-TRICK...
> Har du nogle tal og links?
Søg på Google.
Hilsen Sten
| |
|
|