Re: soltørrede tomater i glas..
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-06-08 06:55

Blueskies <blueskies@youmail.dk> on mandag 2. juni 2008 at 23:06 +0100
wrote:
>Sender gerne en fremgangs måde...

ja tak!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Blueskies

Dato : 03-06-08 08:51

Frank Løkkegaard skrev:
> Blueskies <blueskies@youmail.dk> on mandag 2. juni 2008 at 23:06 +0100
> wrote:
>> Sender gerne en fremgangs måde...
>
> ja tak!

Jeg er kok uden i den virkelige verden så mål og vægt ligger på rygraden...

Fremgangsmåde:
Perlehønebryst med skind/Ben. Under skindet er der en en hvid
gennemsigtig hinde. Den prikker du et lille hul i. Den yderste spids af
vingebenet skære du af og skubber kød og skind ned mod bryst så ben er
blottet. På under siden af brystet sidder der en bi-filet. Den tager du
af og gemmer til fars.

Fars:
Bi-filet blendes i "robot" (Foodprocessorer) med salt til det er kørt
"sejt". Lad robot køre mens du tilsætter et æg (med ca. samme temp. som
resten af massen for at undgå det skiller). Derefter røres piskefløde i
til rette konsistens. Stop robot...
Dine tomater er på glas. Så er de sikkert syltet... Så behøver du ikke
gøre andet end at finthakke dem og vend dem i massen sammen med kapers.
Smag til med S/P.

For et pænere resultat kan du afslutningsvis pakke bryster ind i fedtnet
(Svinemavehinde. Fås i Irma)

Steg på pande på skindsiden. Vend og steg let på bagsiden. Stil i ovn på
180* ca. 7min

Er der noget du er i tvivl om vender du bare tilbage...

Enjoy

Fra : Blueskies

Dato : 03-06-08 09:00

Blueskies skrev:

> [...]
> 180* ca. 7min
>
> Er der noget du er i tvivl om vender du bare tilbage...

Nårh ja..... He-He...

Det lille hul du prikkede under skindet.... Det er der du sprøjter
farsen ind. Med en bagesprøjte eller bare en affaldspose du har klippet
hjørnet af...