Backup af startdisken i Tiger
Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 24-05-08 08:38

Hej,

Jeg har installeret OSX Tiger og foretaget alle de automatiske opdateringer
som kan lade sig gøre. Nu vil jeg gerne gemme en kopi af denne disk så jeg
kan geninstallere den igen på et senere tidspunkt, hvis det skulle være
nødvendigt at foretage en frisk installation. Jeg vil nemlig gerne spare mig
selv for tiden og besværet der er forbundet med at opdatere til samme niveau
som jeg er kommet til i denne omgang, det endte vist med version 10.4.11.

Jeg havde tænkt mig at lægge kopien over på en ekstern harddisk.

Hvordan er det nu lige man gør det? Er der noget indbygget i OSX Tiger som
jeg kan benytte mig af?

I System 9 var det rimelig nemt, der kunne jeg bare kopiere hele disken, men
jeg er ikke sikker på at det er helt så ligetil i OSX.

mvh, Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-05-08 09:29

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> [...]
>
> I System 9 var det rimelig nemt, der kunne jeg bare kopiere hele disken, men
> jeg er ikke sikker på at det er helt så ligetil i OSX.

brug:

<http://www.bombich.com/software/ccc.html>

til at lave en kopi til en extern harddisk, eller et disk image på en
extern harddisk.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-05-08 10:03

> brug:
>
> <http://www.bombich.com/software/ccc.html>
>
> til at lave en kopi til en extern harddisk, eller et disk image på en
> extern harddisk.

Man kan også bruge Diskværktøj, men det er nok knap så raffineret. Og
man er nødt til at kopiere hele harddisken hver gang. Ved en senere
lejlighed kan den ikke bare gemme de ændrede ting.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels poulsen

Dato : 24-05-08 11:51

Henrik G. Jacobsen skrev:
> [...]
>
> I System 9 var det rimelig nemt, der kunne jeg bare kopiere hele disken, men
> jeg er ikke sikker på at det er helt så ligetil i OSX.

Kan jeg ikke få dig til og mail mig engang
MIN maik adresse er >niels-poulsen@privat.dk<

--
http://www.youtube.com/watch?v=HM7Xf7apfhE&feature=user

http://www.youtube.com/watch?v=EZ7KH1hPhs8

http://www.youtube.com/watch?v=w_V-Z1jEEeM&feature=related

http://youtube.com/watch?v=HRXpRA8_dE0

Fra : Niels poulsen

Dato : 24-05-08 11:58

Niels poulsen skrev:

> Kan jeg ikke få dig til og mail mig engang
> MIN maik adresse er >niels-poulsen@privat.dk<

ja det progarm jeg burger hedder LaCie Backup.dmg så hvis du tager
ensøgening på navnet så bliver du let hen hvor du kan downloda programmet