Time Machine på farten
Fra : Michael Knudsen

Dato : 19-05-08 12:52

Hej,

Jeg har en Time Machine, som sørger for backup af min maskine hver
dag, når jeg vel at mærke er hjemme. Når jeg derimod er på farten,
lever jeg livet farligt. Findes der en måde, hvorpå man kan benytte
sin Time Machine derhjemme, selv om man sidder et andet sted på
kloden? Det vil naturligvis nok virke lidt trægt på grund af
båndbredden, men det kan jeg sagtens leve med.

--
Michael Knudsen

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 21-05-08 14:32

Michael Knudsen skrev:
> [...]
> kloden? Det vil naturligvis nok virke lidt trægt på grund af
> båndbredden, men det kan jeg sagtens leve med.

Hmnjae - Kan du ikke bruge Idisk i stedet? Det plejer jeg i reglen at
gøre ...

Hilsen Jesper

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-05-08 08:32

On May 21, 3:32 pm, Jesper Mehlsen <jespermehlsenFJERNDE...@gmail.com>
wrote:

> Hmnjae - Kan du ikke bruge Idisk i stedet? Det plejer jeg i reglen at
> gøre ...

Kan man sætte den op til at fungere i samarbejde med Time Machine,
eller er man da nødt til at lave manuel backup?

--
Michael Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-05-08 16:45

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Kan man sætte den op til at fungere i samarbejde med Time Machine,
> eller er man da nødt til at lave manuel backup?

Den kan ikke bruges med Time Machine, men den kan bruges med programmet
Backup, der følger med .Mac. Hvis du har en iDisk, har du vel også
abonnement på .Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 21-05-08 16:56

Henrik Münster skrev:

Hvis du har en iDisk, har du vel også
> abonnement på .Mac.

Ja, det kræves selvfølgelig og det er ikke billigt :(

Fra : N/A

Dato : 22-05-08 12:07

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-05-08 10:49

On May 21, 5:55 pm, Jesper Mehlsen <jespermehlsenFJERNDE...@gmail.com>
wrote:

> Ja, det kræves selvfølgelig og det er ikke billigt :(

Hvad koster et abonnement i grunden? Føler du, at du får noget for
pengene? Jeg ender nok med at investere i et blot for at få iDisk. Når
det kommer til mail, billeder, hjemmeside og den slags, har jeg tænkt
mig at fortsætte med at bruge Googles tilsvarende services, som jeg
mere end blot almindeligt godt tilfreds med. Det er ærgeligt, at man
ikke bare kan købe iDisk og slippe for alt det andet.

--
Michael Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-05-08 21:29

> [...]

> mere end blot almindeligt godt tilfreds med. Det er ærgeligt, at man
> ikke bare kan købe iDisk og slippe for alt det andet.

Det koster ¤99 og ¤179 for et familieabonnement. Man får 10 GB plads at
dele mellem e-mail og iDisk, så jeg synes såmænd ikke, prisen er så gal.
Det er jo kun lidt over kr. 60,- om måneden. Man skal huske, at .Mac
trods alt ikke står stille. Der kommer jævnligt nye funktioner og mere
plads til samme pris. Udviklingen og konkurrenterne skal jo følges. Der
går rygter om, at der kommer en større revision af .Mac til juni, så det
bliver bedre integreret med iPhone.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-08 07:54

> Det koster ¤99

Og amerikanerne kan nøjes med $99 ... amerikanske rubler ...

> [...]
> kommer en større revision af .Mac til juni, så det bliver bedre integreret

Den synkroniserer godt ens maskiner imellem, og vil også synkronisere
til iPhone. Men kalender og adressebog. Her ser jeg faktisk store
fordele.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 22-05-08 12:07

Michael Knudsen skrev:

> Hvad koster et abonnement i grunden? Føler du, at du får noget for
> pengene?

Abonnementsprisen er 99.95$, men man kan få en 60 dages trial for at
teste det ud

Jeg føler jeg får noget enkelt of funktionelt for mine penge. Backup,
adgang til alle mine dokumenter alle steder i verden, adress book
synkroniseres, kalender, nem opsætning af homepage/Blog med Iweb, idisk
synkroniserer idisk folderen mellem alle dine macs så hvis din
dokumentmappe er heri så er alle dokumenter alle steder på samme tid ...

Men altså - det koster .

Fra : Michael Knudsen

Dato : 22-05-08 00:13

On May 21, 10:28 pm, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> går rygter om, at der kommer en større revision af .Mac til juni, så det
> bliver bedre integreret med iPhone.

Jeps, det har jeg også hørt om, men desværre kan vi jo (endnu) ikke
bruge det til så meget i dette elendige land, som altid er bagefter.

--
Michael Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 22-05-08 08:18

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Jeps, det har jeg også hørt om, men desværre kan vi jo (endnu) ikke
> bruge det til så meget i dette elendige land, som altid er bagefter.

Til juni? En god kandidat-måned for at iPhone bliver frigivet i Danmark.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N/A