En "stak" med seneste dokumenter, hvordan ~
Fra : jagge

Dato : 19-05-08 13:02

Hey

Kan man ikke lave en stak med de seneste anvendte dokumenter. Jeg bruger
stakken dokumenter men synes ikke den er særlig intelligent. Søger efter
en måde hele tiden at have nem adgang til de senest anvendte dokumenter.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jon

Dato : 19-05-08 14:17

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> stakken dokumenter men synes ikke den er særlig intelligent. Søger efter
> en måde hele tiden at have nem adgang til de senest anvendte dokumenter.

F.eks.:
Finder -> Arkiv -> Ny smart mappe
Kriterier:
- Type er "dokument" (eller noe annet)
(Alternativt: Navn - inneholder - .doc/.txt/whatever)
- Dokument er i <hjemmeområde>
- Dokument er åpnet siste XX dager

Lagre som permanent søk og det dukker opp i Finders Sidebar.

Problemet er at det er mange flere ting som er regnet som "dokumenter"
enn man kanskje tror, f.eks. MacSOUPs databser, m.m.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-08 14:19

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> F.eks.:
> Finder -> Arkiv -> Ny smart mappe

jo ... men Smart Folders virker ikke i docken som jeg tror spørgeren
gerne vil have det til at virke med ....

/thomas

Fra : Jon

Dato : 19-05-08 15:56

> jo ... men Smart Folders virker ikke i docken som jeg tror spørgeren
> gerne vil have det til at virke med ....

Det er riktig - men som sagt altså i Finders sidebar, som ikke akkurat
er svær å komme til heller. Bare et forsøk på å finne en brukbar
løsning.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 19-05-08 14:53

> Kan man ikke lave en stak med de seneste anvendte dokumenter. Jeg bruger
> stakken dokumenter men synes ikke den er særlig intelligent. Søger efter
> en måde hele tiden at have nem adgang til de senest anvendte dokumenter.

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20071101055329470
- læs osse kommentarerne. Jeg har både recent applications og recent
documents i docken.

mvh. Mikael K

Fra : Jon

Dato : 19-05-08 15:56

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> http://www.macosxhints.com/article.php?story=20071101055329470
> - læs osse kommentarerne. Jeg har både recent applications og recent
> documents i docken.
>
> mvh. Mikael K

Meget bra. Bare husk å være pinlig nøyaktig, som vanlig i Terminal - jeg
fikk det først ikke til fordi jeg skrev "killall dock" med liten 'd'...

Fra : jagge

Dato : 19-05-08 21:10

> http://www.macosxhints.com/article.php?story=20071101055329470
> - læs osse kommentarerne. Jeg har både recent applications og recent
> documents i docken.

Tak til jer alle.

Jeg prøver lige at kigge på det i detaljer.

Venlig hilsen

Jakob